تاریخ انتشار : جمعه 7 آذر 1399 - 22:16
کد خبر : 25943

دعوت بن سلمان به پی ریزی اقتصاد دانش‌بنیان

دعوت بن سلمان به پی ریزی اقتصاد دانش‌بنیان

محمد بن سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد، معاون شورای وزیران و وزیر دفاع عربستان سعودی همه علاقمندان را به پیوستن به سعودی برای پی ریزی اقتصاد دانش‌بنیان فرا خواند محمد بن سلمان در افتتاحیه اجلاس جهانی هوش مصنوعی گفت: «من بدین وسیله از همه علاقمندان، مبتکران، سرمایه گذاران و اصحاب ایده و فکر دعوت می‌کنم تا

محمد بن سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد، معاون شورای وزیران و وزیر دفاع عربستان سعودی همه علاقمندان را به پیوستن به سعودی برای پی ریزی اقتصاد دانش‌بنیان فرا خواند

محمد بن سلمان در افتتاحیه اجلاس جهانی هوش مصنوعی گفت: «من بدین وسیله از همه علاقمندان، مبتکران، سرمایه گذاران و اصحاب ایده و فکر دعوت می‌کنم تا به ما در عربستان سعودی ملحق شوند، تا در کنار هم بتوانیم به این جاه طلبی دست یابیم و یک مدل پیشگام بسازیم و ارزش داده‌ها و هوش مصنوعی را برای ایجاد اقتصاد دانش بنیان و پیشبرد نسل‌های کنونی و آینده خود بسازیم».

محمد بن سلمان افزود: «ما درصدد هستیم تا در این اجلاس تعدادی از اقدامات مهم را با شرکای جهانی خود جهت تسریع در پذیرش پتانسیل هوش مصنوعی برای دستیابی به توسعه پایدار و افزایش استفاده از تخصص جهانی در این زمینه اعلام کنیم».

ولیعهد سعودی افزود: «تشریف فرمایی تان به شهر ریاض را خوشامد می‌گوییم، جایی که ما به دنبال تبدیل شدن آن به نقطه اصلی التقا در جهان، شرق و غرب هستیم، ما پذیرای هوش مصنوعی هستیم و از توانایی‌های آن با هم بهره‌برداری و از پتانسیل آن برای خیر و صلاح همه بشریت استفاده می‌کنیم».
وی گفت: «ما سال گذشته در نشست G20 ژاپن بر اهمیت هوش مصنوعی تأکید کردیم موضوعی که در شکل‌گیری حال و آینده ما جایگاه اصلی پیدا کرده‌است».

محمد بن سلمان افزود: «سال ۲۰۲۰ یک سال استثنایی برای آزمایش توانایی بالقوه هوش مصنوعی در زمانی بود که شاهد شکل‌گیری یک کشور جهانی جدید هستیم که روش‌های زندگی، کار و یادگیری ما را بازتعریف می‌کند، و این همه ما را به فکر می‌اندازد و برای بهبود جوامع و اقتصاد خود حداکثر توانایی خود را به کار می‌گریم و ما در عربستان سعودی ابتکار عمل را برای رفع این چالش‌ها و کاهش شکاف در استفاده از پتانسیل هوش مصنوعی به دست گرفتیم».

ولیعهد سعودی در پایان سخنان خود گفت: «من از همه شما دعوت می‌کنم تا با روحیه همکاری، روی آینده هوش مصنوعی به گونه ای عمل کنیم که در خدمت همه جوامع باشد، مشارکت در رقابت را فراهم کند و استفاده قابل اعتماد و مسئولانه از هوش مصنوعی و کاربردهای آن را در خدمت بشریت قرار دهد».

در ادامه، عبدالله بن شرف الغامدی رئیس هیئت هوش مصنوعی عربستان سعودی عنوان کرد که هوش مصنوعی می‌تواند روند رشد پایدار را شتاب بخشد.

وی افزود: با فرا رسیدن تابستان ۲۰۳۰ ما در میان ۱۵ کشور پیشتاز جهان در عرصه هوش مصنوعی قرار خواهیم گرفت.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....