تاریخ انتشار : دوشنبه 3 خرداد 1400 - 11:53
کد خبر : 47984

تسهیلات بانکی بالای ۱۰درصد

تسهیلات بانکی بالای ۱۰درصد

تسهیلات بانکی بالای ۱۰درصد به نفع تولید نیست/ بانکداری اسلامی در عمل اجرا نمی شود محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اعطای وام ۱۸ درصدی از همان ابتدا مشخص است که تولیدکننده را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.   محسن زنگنه ، با اشاره به سیاست‌های ضد تولید بانک‌ها

تسهیلات بانکی بالای ۱۰درصد به نفع تولید نیست/ بانکداری اسلامی در عمل اجرا نمی شود

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اعطای وام ۱۸ درصدی از همان ابتدا مشخص است که تولیدکننده را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

  محسن زنگنه ، با اشاره به سیاست‌های ضد تولید بانک‌ها گفت: ارائه تسهیلات بالای ده درصد به تولیدکنندگان به هیچ وجه به نفع تولید نیست و این مسئله تولیدکننده را بدهکارتر می‌کند.

به گزارش اقتصاددان  به نقل از بازار ،  عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه به جهت بروز بحران‌های اقتصادی تولیدکنندگان دچار کسری نقدینگی برای هزینه‌های جاری خود می‌شوند لذا در این شرایط تولیدکنندگان مجبور هستند تا به بانک‌ها مراجعه و تسهیلات با نرخ ۱۸ درصدی دریافت کنند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: اصولا اعطای وام ۱۸ درصدی از همان ابتدا مشخص است که تولیدکننده را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بانکداری اسلامی روی کاغذ درست است و اما در عمل اجرایی نمی‌شود، تصریح کرد: بیشتر وام هایی که از طریق بانکها به بخش تولید اعطا می‌شود، وام‌های مشارکت است یعنی بانک باید در ضرر و زیان تولید کننده مشارکت کند و سهیم باشد اما متاسفانه بانکها برای اینکه ریسک اعتباری خود را کاهش دهند همان ابتدا یکسری وثیقه‌های سنگینی را از تولیدکننده می‌گیرند و هیچ کاری هم ندارند که تولیدکننده سود کرده و یا در فعالیت خود زیان دیده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: عملا این روش وام دهی در کشور هیچ سنخیتی در حمایت از تولید ندارد و ما با این روش نمی‌توانیم از تولید، مانع زدایی کنیم.

زنگنه با بیان اینکه بانکها مشغول به بنگاه داری خود هستند، اظهارداشت: بانکها به عنوان یک نهاد مالی دست به بنگاه داری می زنند و سود خود را هم نیز کسب می کنند.

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....