تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 فروردین 1400 - 0:15
کد خبر : 41937

بی مدیریتی در وزارت را اطلاعاتی ،امنیتی نفرمایید.

بی مدیریتی در وزارت را اطلاعاتی ،امنیتی نفرمایید.

با تحولات بازار ماههای گذشته مرغ و تخم مرغ و…در وزارت جهاد کشاورزی و ایجاد صفوف طولانی برای تهیه مرغ در ابتدای سال ۱۴۰۰ هجری شمسی وزیر مربوطه از پایان بحران در حوزه مرغ خبر دادند و عنوان کردند از ابتدای سال گذشته تا بهمن ماه ۹۹ ،بالاترین میزان جوجه ریزی را داشتیم و روزهای

با تحولات بازار ماههای گذشته مرغ و تخم مرغ و…در وزارت جهاد کشاورزی و ایجاد صفوف طولانی برای تهیه مرغ در ابتدای سال ۱۴۰۰ هجری شمسی وزیر مربوطه از پایان بحران در حوزه مرغ خبر دادند و عنوان کردند از ابتدای سال گذشته تا بهمن ماه ۹۹ ،بالاترین میزان جوجه ریزی را داشتیم و روزهای اخیر با احتکار و منجمد سازی مرغ توسط سود جویان مواجه بوده ایم !!
همچنین طی دو روز گذشته متوجه این موضوع شدیم که از مرزهای بانه و سقز ،جوجه یکروزه از کشور خارج شده و ضربه بزرگی به تولید گوشت سفید و مرغ وارد ساخته است .

ایشان فرمودند این موضوع را به نهادهای مربوطه از جمله اطلاعات سپاه در میان گذاشته و امیدواریم به طور کلّی این مشکل مرتفع شود.

همچنین دولت با تشکیل قرارگاه ساماندهی مرغ در کشور در ۱۱فروردین ۱۴۰۰ بعنوان واحد هماهنگی و ارتباط همه دستگاهها برای کنترل و مدیریت بازار خبر داد!
در بخشی از این تصمیمات نیز وزیر جهاد کشاورزی فروش قطعه بندی شده مرغ را تا اطلاع ثانوی ممنوع فرمود!
بنده توصیه مینمایم بر حسب سخنرانی ریاست محترم جمهور در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ و تقاضای ساخت فیلم از دستاوردهای دولت دوازدهم ، از اقدامات قرارگاه ساماندهی مرغ نیز سریالی تهیّه شود.

وزیر محترم جهاد کشاورزی جناب آقای خاوازی اگر تامین نهاده های دامی به میزان عادلانه و کافی انجام شده و طی ماههای گذشته تمام تولید کنندگان مرغ ،نهاده های خود را به صورت صددرصد تحویل گرفته اند ،پس نابسامانی های بازار مرغ ، تخم مرغ ، گوشت قرمز ،شیر و…به چه دلیلی است؟؟

جناب آقای خاوازی در حالی که ثبت سفارش نهاده های دامی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است و با اقدامات به گفته خوب حضرتعالی دست واردکنندگان خاص را از بازار واردات نهاده های دامی کوتاه کرده اید ،علت امتناع دامداران گاو و گوسفند در فروش دام را بدلیل عدم دریافت کافی نهاده ها بصورت دولتی را چگونه توجیه میکنید؟

جناب آقای وزیر بی شک کم شدن التهاب در بازار مرغ بدلیل افزایش ۲۰درصدی قیمت مرغ از قیمت مصوّب قبلی بوده و ارتباطی با اقدامات وزارت جهاد،صمت و … ندارد که این قیمت هنوز نیز با قیمت تمام شده تولید کننده ها توجیهی ندارد!!

جناب آقای دکتر خاوازی به اطلاع میرسانم بعد از حل معضل مرغ ظرف هفته های آینده باید در انتظار التهاب در بازار تخم مرغ باشیم زیرا کاهش قیمت خرید تخم مرغ درب مرغداری با قیمت ۱۲هزار تومانی که ۲هزار تومان کمتر از قیمت مصوّب و ۶ هزار تومان از قیمت تمام شده کمتر است را شاهد و بالطبع کاهش و کمبود تخم مرغ را بدنبال دارد!!

✅ وزیر محترم جهاد کشاورزی ؛قطعاً اقدامات مداخله جویانه و دستوری دولت بر بازار تولید و تعیین قیمتهای بدون منطق مصوّب،تولید کالاهای ضروری و اساسی را در کشور نشانه رفته است و در حال حاضر و با ظرفیت موجود گرچه قابلیت صادرات و مازاد تولید این کالاها را از دست میدهیم بلکه نیازمند واردات این کالاهای حیاتی نیز بر سر سفره معیشت مردم خواهیم بود.

✅ جناب آقای وزیر ؛بدون شک خروج جوجه یکروزه از مرزهای کشور ،معدوم سازی ، احتکار و منجمد سازی و… به عملکرد نامناسب دولت و وزارت خانه های ذیربط در مدیریت بر فرایند توزیع متناسب نهاده ها و از مداخله بدون کارشناسی منشاء میگیرد و با تمهید راهکارهای متعارف و کاملاً علمی در کشور و حمایت واقعی از تولید، عرضه و تقاضا بر بازار حکمفرما خواهد شد.

نویسنده : دکتر سهراب بختیار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....