تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 - 21:51
کد خبر : 36283

بکارگیری پرستاران باردار در بخش‌های کرونایی ممنوع است

بکارگیری پرستاران باردار در بخش‌های کرونایی ممنوع است

حضرتی گفت: بخشنامه ممنوعیت بکارگیری پرستاران باردار و پرخطر در بخش‌های کرونایی اسفند سال گذشته ابلاغ شده است. اقتصاددان: مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به انتقادات از فعالیت پرستاران باردار در بخش بیماران کرونایی، گفت:

حضرتی گفت: بخشنامه ممنوعیت بکارگیری پرستاران باردار و پرخطر در بخش‌های کرونایی اسفند سال گذشته ابلاغ شده است.

اقتصاددان: مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به انتقادات از فعالیت پرستاران باردار در بخش بیماران کرونایی، گفت: معاونت پرستاری وزارت بهداشت بخشنامه ممنوعیت بکارگیری پرستاران باردار، شیرده و پرخطر را در اسفند ماه سال گذشته به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرده است.

او با اشاره به بخشنامه ابلاغی در زمینه عدم بکارگیری پرستاران پرخطر (باردار، شیرده، دارای بیماری‌های خطرناک و ….) در بخش‌های کرونایی اظهار کرد: بر اساس بخشنامه ابلاغیه معاونت پرستاری به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، همکاران پرستار که باردار یا شیرده هستند و به طور کلی همه پرستارانی که جز افراد پرریسک محسوب می‌شوند و دچار بیماری‌های زمینه هستند، نباید در بخش‌های کرونایی و در تماس با بیماران کووید۱۹ مشغول به فعالیت باشند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: پرستاران باردار و شیرده با هدف حفظ ایمنی و سلامتی آنها نباید در بخش‌های اورژانس، عفونی، داخلی و آی‌سی‌یو مشغول به فعالیت باشند و باید از ظرفیت آنها در حوزه‌های آموزش، مشاوره و پیگیری بیماران بعد از ترخیص استفاده شود.

حضرتی گفت: پرستارانی که مبتلا به هرگونه نقص ایمنی مادرزادی و اکتسابی و در حال حاضر تحت درمان با داروهای تضعیف یا سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن هستند، نباید در بخش‌های کرونایی فعالیت کنند. همکارانی که شیمی‌درمانی می‌شوند و همچنین مبتلایان به ایدز نیز بر اساس دستورالعمل ابلاغی نباید در بخش‌های کرونایی فعالیت کنند.

او گفت: سلامت و حفظ ایمنی همکاران پرستار در اولویت وزارت بهداشت قرار دارد و سایر همکاران با انجام اضافه‌کاری، کمبود احتمالی نیروهای باردار و پرمخاطره را جبران می‌کنند.

بکارگیری پرستاران باردار در بخش‌های کرونایی ممنوع است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....