تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 مرداد 1400 - 11:37
کد خبر : 56993

برنامه جدید فنلاند برای تامین پرستار از مهاجران

برنامه جدید فنلاند برای تامین پرستار از مهاجران

  دانشگاه متروپولیای هلسینکی و دانشگاه تامپره (TUAS) قصد دارد با ارائه آموزش به دانش آموزان خارجی که به زبان فنلاندی صحبت نمی‌کنند، کمبود شدید پرستاری فنلاند را متوقف کنند. برنامه ۳٫۵ ساله دوره پرستاری، از وزارت آموزش و پرورش و وزارت اشتغال و اقتصاد تحت برنامه تقویت استعداد بودجه دریافت کرده است. این مدرک

 

دانشگاه متروپولیای هلسینکی و دانشگاه تامپره (TUAS) قصد دارد با ارائه آموزش به دانش آموزان خارجی که به زبان فنلاندی صحبت نمی‌کنند، کمبود شدید پرستاری فنلاند را متوقف کنند.

برنامه ۳٫۵ ساله دوره پرستاری، از وزارت آموزش و پرورش و وزارت اشتغال و اقتصاد تحت برنامه تقویت استعداد بودجه دریافت کرده است.

این مدرک در پاسخ مستقیم به کمبود شدید پرستاری فنلاند ایجاد شده و تخمین زده می‌شود که در دهه آینده ۳۰،۰۰۰ پرستار مورد نیاز باشد، چیزی که تهامی آن از جمعیت بومی امکان پذیر نیست. تا سال ۲۰۳۰، ۱۳۰۰۰ پرستار که در حال حاضر در سیستم هستند بازنشسته می‌شوند. از سویی جمعیت فنلاند سریعتر از همیشه در حال پیر شدن است.

مدرک جدید در نیمسال اول به طور عمده به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و به تدریج سطح مطالعات زبان فنلاندی را در کنار آموزش فشرده زبان افزایش می‌دهد. هدف این است که همه فارغ التحصیلان پس از سه سال و نیم به اندازه کافی به زبان فنلاندی مسلط باشند تا بتوانند در هر مکانی در کشور، پرستاری را به زبان فنلاندی شروع کنند./ هلسینکی تایم

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....