تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردین 1399 - 17:28
کد خبر : 8034

برای حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال ابتدا باید نحوه تفکر را تغییر داد

برای حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال ابتدا باید نحوه تفکر را تغییر داد

ملکی در ارائه تعریف از اقتصاد دیجیتال به وب زوم می گوید: اقتصاد دیجیتال عبارتست از پیاده سازی چرخه اقتصادی مبتنی بر فناوری و تکنولوزی اطلاعات بصورتی که بتواند اولا فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده را حداقل سازد، شفافیت در امور اقتصادی ایجاد نماید، سرعت گردش و حجم گردش کالا و خدمات را

ملکی در ارائه تعریف از اقتصاد دیجیتال به وب زوم می گوید: اقتصاد دیجیتال عبارتست از پیاده سازی چرخه اقتصادی مبتنی بر فناوری و تکنولوزی اطلاعات بصورتی که بتواند اولا فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده را حداقل سازد، شفافیت در امور اقتصادی ایجاد نماید، سرعت گردش و حجم گردش کالا و خدمات را افزایش دهد، منابع را بصورت صحیح مصرف کرده و راندمان را افزایش دهد و همچنین سرعت گردش منابع را بین تولید کننده نهایی و مصرف کننده نهایی افزایش دهد.
او با تاکید بر اینکه برای حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال ابتدا باید نحوه تفکر را تغییر داد اضافه می کند: اقتصاد دیجیتال انجام دیجیتال کارهای سنتی نیست. اقتصاد دیجیتال تفکری جدید در مورد نحوه انجام کارها مبتنی بر آی تی می باشد. اینکه چگونه با ابزار موبایل و سرورهای پردازش اطلاعات میتوان زنجیره تامین را متحول نمود .
به گفته مشاور اقتصادی اولین شهر صنعتی ایران (البرز قزوین این اقتصاد مبتنی بر برنامه ریزی آنلاین و حداقل سازی انحرافات از برنامه ها در جهت ارتقای بهره وری در راستای تحقق رفاه عمومی همه آحاد جامعه می باشد .
مشاور اقتصادی اولین شهر صنعتی ایران تاکید می کند: این اقتصاد نیازمند پوشش مناسب اینترنت و سرعت مناسب آن در کشور ، به رسمیت شناختن حق کپی رایت ، حمایت از طرح های نو آورانه و ایجاد زمینه های رشد شرکتهای دانش بنیان با هدف ایجاد تغییرات وسیع در نوع مبادلات و انجام کارهای روز مره می باشد .
اقتصاد دیجیتال بدون اجازه رشد به ایده های خلاق غیر ممکن است و برای رسیدن به این تفکر باید شرایط تفکر خلاقانه در مملکت مهیا شود .
ملکی می گوید که وزارت ارتباطات باید امکانات اولیه را برای توسعه ایده های خلاقانه ایجاد کند.
او توضیح می دهد: وزارت ارتباطات می تواند کمکهای شایانی در خصوص ایجاد جلسات خلاقانه بین وزارتخانه های دولتی و شرکتهای دانش بنیان داخلی ایجاد نماید.
این وزارت خانه می تواند سرورهای مورد نیاز ، محیط توسعه مورد نیاز ، بستر اینترنت مورد نیاز ، هماهنگی با سایر وزارت خانه ها و موسسات دولتی در خصوص تسهیل دریافت پروژه های دانش بنیان توسط تیم های جوان و خلاق ،کمک به تبلیغات محصولات دانش بنیان جهت استفاده عموم مردم از امکانات مربوطه ، ایجاد لوایح در خصوص بازنگری در مورد قوانین و دستورالعمل های زائد و پیشنهاد آن به هیات دولت و پیگیری نتایج آنها اقدام کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....