تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 مهر 1400 - 21:02
کد خبر : 61832

بایسته های صندوق امانات بانکی در آلمان

بایسته های صندوق امانات بانکی در آلمان

به گزارش اقتصاددان، هستی مدبری کارشناس امور بانکی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت:صندوقهای امانتی که در بانکها موجود می باشد محتویاتشان چیست و چگونه استفاده میشود؟ صندوقهای امانات محل نگهداری اسناد و اشیاء گرانبهای شما در بانکها میباشند و آنها متضمن امنیت این اشیا و اسناد بوده و مشتریان نیز با اطمینان خاطر قرارداد

به گزارش اقتصاددان، هستی مدبری کارشناس امور بانکی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت:صندوقهای امانتی که در بانکها موجود می باشد محتویاتشان چیست و چگونه استفاده میشود؟
صندوقهای امانات محل نگهداری اسناد و اشیاء گرانبهای شما در بانکها میباشند و آنها متضمن امنیت این اشیا و اسناد بوده و مشتریان نیز با اطمینان خاطر قرارداد منعقد میکنند.
در برخی از کشورها گنجینه‌های شگفت‌انگیزی وجود دارد و در برخی اسناد کسل کننده، در واقع مردم در صندوق رازهای خود را پنهان میکنند و سرمایه‌گذاری روی طلا یکی از دلایلی است که موجب عرضه صندوق‌ها در آلمان میباشد.
همچین قوانین مشابهی در کشورها برای اجاره این صندوقها قابل مشاهده می‌باشد. تمام مشاوره‌ها در خصوص صندوق و اجاره آن به افراد داده می شود.
اکثر مردم صندوقهای امانات را برای محافظت دارایی‌ها از جمله اسناد ارزشمند شخصی و یا شرکتی، قراردادها، طلا و جواهرات گرانبها، اسناد رایانه‌ای، عتیقه‌جات، آثار هنری و … نمونه‌ای است که در بانک‌های آلمانی عنوان شده است استفاده میکنند. در نظر داشته باشید که صندوق مورد اشاره برای سوء استفاده نمی‌باشد زیرا استفاده از اقدامات مجرمانه و نگهداری عواید حاصل ازجرم و اعمال تبهکارانه دامنگیر مشتری خواهد بود. بانک اسپارکاس عنوان میکند ذخیره سلاح یا مواد مخدر در گاوصندوق‌های اجاره‌ای ممنوع میباشد و بانک تاکید میکند با توجه به اینکه از محتویات آنها خبر ندارد هر مشتری مسئول صندوق خود خواهد بود.
نگهداری امن در صندوقها بعد از دریافت مدارک مورد نیاز از مشتری و گاها افتتاح حساب در آن بانک، صحت سنجی و احراز هویت مشخصات مشتری، دریافت اثرانگشت و … و یا معرفی وکیل و اامضا توافق نامه یک ساله در مقابل دریافت وجه کمی (برای نمونه اسپارکاس عنوان میکند با دریافت معادل ۳۶ دلار در سال یک کمد کوچک را در یک محفظه فلزی به شما اجاره می‌دهد.) صورت می‌گیرد. هزینه اجاره به اندازه صندوق بستگی دارد.
البته امکان دارد مشتریان درخواست بیمه صندوق را در برابر سیل، سرقت و سایر موارد را داشته باشند که این موضوع هم با دریافت وجه بیشتری انجام میگیرد و افراد متضمن پرداخت وجه به صورت سالانه میباشند. خدماتی که بانکها ارائه می دهند میبایست عادلانه بازپرداخت شود. همچنین بانکها در جستجوی منابع درآمدی جایگزین در زمانی هستند که نرخ بهره پایین باشد. بزرگترین بانک پس انداز آلمان با بیشترین تعداد حدود ۲۰۰ هزار صندوق امانات میباشد که تا به حال مورد ثرقت قرار نگرفته است. با وجود تاسیسات زیرزمینی و وجود دوربین های مداربسته امنیت آنها تضمین میشود.
امنیت هر صندوق به مشتری این اجازه را نمیدهد که وارد صندوق شخص دیگر شود. اکثر افراد میخواهند در استفاده از آن نهایت محرمانگی بدون جلب توجه مشتریان دیگر حفظ شود. در آلمان تقاضا برای صندوقهای امانات بسیار است و حتی کمبود آن احساس میشود. بهترین صندوقها در فرانکفورت موجود میباشد با امنیت پیشرفته و فناوری‌های پیچیده که حتی فراتر از استانداردها میباشد.
بانک آلمانی عنوان میکند بعد از اجاره به شما دو کلید داده میشود و در دفتر مرکزی مشتریان میتوانند با استفاده از کارت امنیتی و شماره پین مخصوص در ساعات ادارای و با اطلاع قبلی (تماس یا ارسال ایمیل) از صندوق استفاده کنند.
در نتیجه استفاده از صندوق امانات به شما این امکان را میدهد که به راحتی و بی‌دغدغه به مسافرت بروید و به کارهای روزمره خود ادامه دهید. بهترین کار تحقیق از استانداردهای مناسب بانکها در برابر اتفاقات احتمالی می باشد.

م. حاجی زاده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مهندس درخشان پنجشنبه , ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵

عالی بود و استفاده کردم برای مقالم
ممنونم

مرادی پنجشنبه , ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶

با تشکر از مطالب خواهشمند است در ا رتباط با تفاوت‌های صندوقها در ایران و سایر کشورها نیز مطلب ارائه شود.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....