تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - 18:15
کد خبر : 166353

۱۵۰۰ «بی‌ام‌و» در راه ایران

۱۵۰۰ «بی‌ام‌و» در راه ایران

در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم. اقتصاددان: نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه

در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

اقتصاددان: نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های ۱۳۹۴،۱۳۸۴،۱۳۷۴،۱۳۶۴،۱۳۵۴ از هر دهه انتخاب شده است.

در سال ۱۴۰۳، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۴؛ شاه: ادامه تورم و کاهش ارزش بهای نفت غیرقابل‌تحمل است

شاهنشاه در مراسم امضای اعلامیه مشترک ایران و ونزوئلا در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت فرمودند و به سوالات خبرنگاران ونزوئلایی پاسخ دادند.

شاهنشاه فرمودند: برای شرکت‌های نفتی به مراتب بهتر است که صرفا مشتری باشند و گرفتن حق امتیاز همیشه آنها را در معرض تنفر کشور و ملت مربوط قرار می‌دهد.

رهبر ایران همچنین فرمودند که در یک سال تا ۱۸ ماه گذشته قدرت خرید و درآمد صادرکنندگان نفت بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته و این وضعی غیرقابل‌تحمل است که نمی‌تواند ادامه یابد.

شاهنشاه افزودند: اوپک این موضوع را در ماه سپتامبر مورد مذاکره قرار خواهد داد و تدابیر لازم جهت حفظ منافع خود که همان قدرت خرید بهای نفت است، اتخاذ خواهد کرد.

۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۴؛ یک فوریت لایحه استفاده از منابع مالی خارجی را تصویب کرد

لایحه «استفاده از منابع مالی خارجی» با پیشنهاد یک فوریت در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد و در پی تصویب این پیشنهاد نمایندگان موافقت کردند که این لایحه حداکثر تا یک ماه دیگر در دستورکار جلسه علنی قرار گیرد.

در لایحه بودجه امسال کشور قراردادهای «فاینانس» به‌دلیل ماهیت ربوی آن در شورای نگهبان رد شد و تصویب این لایحه می‌تواند استفاده از سرمایه‌های خارجی را در چارچوب قانون نهادینه کند.

۱۵۰۰ خودروی «بی‌ام‌و» در راه ایران

پیش‌بینی می‌شود، فروش خودروی «بی‌ام‌و» به ایران از ۳۵۰ دستگاه در سال گذشته به ۱۵۰۰ دستگاه در سال‌جاری افزایش یابد.

«هلموت پانک» مدیر اجرایی شرکت خودروسازی «بی‌ام‌و» افزود: در پی افزایش قیمت نفت و پیش‌بینی تداوم این افزایش در سال آینده، شرکت خودروسازی «بی‌ام‌و» آلمان در سال‌جاری میلادی ۱۳ هزار خودرو به ۳ کشور ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی خواهد فروخت.

وی با اشاره به فروش ۳۰۰ هزار دلاری این خودرو در ایران گفت: ایران که دومین تولیدکننده بزرگ نفت در خاورمیانه محسوب می شود.

سال گذشته برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی واردات خودروهای خارجی را آزاد کرد.

هلموت پانک تصریح کرد: ایران قابلیت رشد بالایی را برای تقاضای خودروی «بی‌ام‌و» طی چند سال آینده دارد و فروش چندین هزار واحدی را به این کشور پیش‌بینی می‌کنیم.

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴؛ لیزینگ مسکن در انتظار مجوز بانک مرکزی

در حالی که برخی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها به نقل از معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از صدور مجوز لیزینگ مسکن خبر دادند، حامد مظاهریان با تکذیب این خبر گفت: همچنان در انتظار مجوز نهایی بانک مرکزی در این خصوص هستیم.

مظاهرین با بیان اینکه هنوز مجوز نهایی لیزینگ مسکن صادر نشده است، خاطرنشان کرد: کلیات لیزینگ مسکن مورد موافقت بانک مرکزی قرار گرفته اما همچنان منتظر توافق نهایی و آیین‌نامه‌های اجرایی هستیم که باید ازسوی بانک مرکزی به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....