تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1400 - 20:29
کد خبر : 67651

۸ شرکت دولتی بدون مشتری ماند

۸ شرکت دولتی بدون مشتری ماند

دومین بخش از گزارش ۶ ماهه اجرای قانون بودجه ۱۴۰۰ نشان می دهد سهام ۸ شرکت دولتی به دلیل عدم وجود متقاضی واگذار نشده است. به گزارش اقتصاددان به نقل از تسنیم ، دومین بخش خبری از یافته‌های گزارش اجرای قانون بودجه ۱۴۰۰ در بازه زمانی ۶ ماهه نخست سال، به موضوع مهم واگذاری شرکت‌های

دومین بخش از گزارش ۶ ماهه اجرای قانون بودجه ۱۴۰۰ نشان می دهد سهام ۸ شرکت دولتی به دلیل عدم وجود متقاضی واگذار نشده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تسنیم ، دومین بخش خبری از یافته‌های گزارش اجرای قانون بودجه ۱۴۰۰ در بازه زمانی ۶ ماهه نخست سال، به موضوع مهم واگذاری شرکت‌های دولتی اختصاص یافته است.

یافته‌ها نشان می‌دهد سهام ۸ شرکت دولتی به دلیل عدم وجود متقاضی واگذار نشده است که از مبلغ ۹۴ هزار میلیارد تومان موضوع بند الف تبصره (۲) قانون بودجه، صرفاٌ مبلغ ۷۰۲ میلیارد تومان وصول شده که تمام آن از محل وصول اقساط واگذاری سنوات قبل بوده است. افزون بر این، از مجموع مطالبات سازمان خصوصی سازی از محل واگذاری سهام دولت و شرکت‌های دولتی به میزان بالغ بر ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن سررسید آتی و الباقی معوق شده است.

شرکت‌های بدون متقاضی عبارتند از: مجتمع صنعتی اسفراین، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس، گسترش کاتالیست ایرانیان، پتروشیمی هگمتانه، مهندسین مشاور طرح و تحقیقات آب و فاضلاب اصفهان، تولید و بهره برداری از سد و نیروگاه شهید عباسپور، شرکت مجتمع سنایع چوب، فلز، پلاستیک و الکترونیک سیما چوب، بانک صادرات.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....