تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مهر 1400 - 21:11
کد خبر : 63002

۸ راز ماندگار برای زندگی در جامه فاخر معلمی(به مناسبت روز جهانی معلم)

۸ راز ماندگار برای زندگی در جامه فاخر معلمی(به مناسبت روز جهانی معلم)

به گزارش اقتصاددان، به مناسبت ۱۳ مهر ماه (۵ اکتبر) روز جهانی معلم ، میر هاشم پیرزاده معلم پیش کسوت در یک یادداشت اختصاصی برای اقتصاددان نوشت: زندگی در جامه معلمی آسان نیست. به واسطه حجم کاری زیاد ، تنوع وظایف ، سرعت زیاد آموزه ها و ابتکارات، آموزش می تواند حتی نجیب ترین روحیات

به گزارش اقتصاددان، به مناسبت ۱۳ مهر ماه (۵ اکتبر) روز جهانی معلم ، میر هاشم پیرزاده معلم پیش کسوت در یک یادداشت اختصاصی برای اقتصاددان نوشت:
زندگی در جامه معلمی آسان نیست.

به واسطه حجم کاری زیاد ، تنوع وظایف ، سرعت زیاد آموزه ها و ابتکارات، آموزش می تواند حتی نجیب ترین روحیات را نیز خسته کند..در زیر هشت نکته برای مواجه با شرایط سخت معلمی وجود دارد.

۱٫ کنفوسیوس می گوید مثل درخت باش

درختان همیشه انعطاف پذیرند. برای اینکه شما نیز همین کار را انجام دهید ، باید بدانید چه زمانی باید قوی بایستید و چه زمانی درمقابل باد های دشواری برنامه های آموزشی خم شوید.

۲٫ یاد بگیرید از طوفان شداید عبور کنید
همه چیز در آموزش و پرورش به طور مداوم تغییر می کند. فشارهای منطقه ای ، سیاست های اجرایی مقامات بالا، تغییرات محتوا ، روندهای فناوری و غیره. هرچه انعطاف پذیرتر باشید ، بهتر می توانید طوفان های مکرر و اغلب چالش برانگیز را که در کلاس درس شما جریان دارد ، تحمل کنید.

۳. به دنبال منابع آسان و داده های طراحی شده باشید

داده ها در آموزش اهمیت دارد. منابعی که استفاده می کنید باید داده هایی را ارائه دهند که نیازی به تفسیر نداشته باشند. با استانداردهای انتخاب شده مرتبط و تازه باشید. اگر برنامه ریزی نادرستی انجام شود ، این مساله مشقت بزرگی است. وقتی ناحیه نمرات ACT یا نتایج آزمایش محلی را روی میز شما می گذارد و از شما می خواهد که “از آن استفاده کنید” ، باید از قبل داده های بهتری داشته باشید که در دسترس تر ، مرتبط تر و پیاده سازی شده باشد.

۴- عجیب باشید

خودتان باشید ، نه “معلم”. خودنمایی کنید. برند داشته باشید. به یاد ماندنی باشید ، اما مهمتر اینکه درسها و مطالب خود را به یاد ماندنی کنید.

امتحان کردن دانسته های جدید را به یک عادت تبدیل کنید. زود و اغلب از منطقه راحتی خود خارج شوید. با ارزیابی های جدید ، فناوری های جدید ، چیدمان جدید صندلی ها آزمایش کنید. از شکست نترسید. این موضوع مجوزی برای غیرقابل اعتماد بودن نیست ، اما اگر مانند هر معلمی باشید که تا به حال داشته اید ، و هر معلم دیگری در مدرسه ، کلاس شما و محتوای شما مانند ناهار دیروز مدرسه فراموش شدنی خواهد بود.

۵. بدانید چه موقع سکوت کنید و لبخند بزنید

این برنامه درسی است که بسیاری از معلمان بالقوه بزرگ می توانند بارها از آن استفاده کنند. در جستجوی بهبود شرایط حتی با بهترین تفکر ، اغلب می توانید آب را گل آلود کرده و اوضاع را بدتر کنید. این بدان معنا نیست که شما در اشتباه بوده اید یا تغییر نمی کنید ، اما باید بدانید چه زمانی این تغییر را نمایان می کنید و چه زمانی سکوت می کنید و لبخند می زنید.

۶. بدانید برای چه چیزی به سراغ چه کسی بروید

در هر سازمان بزرگ ، باید بدانید برای چه چیزی به چه کسی مراجعه کنید. این که به منابع جدید ، iPad ثابت خود یا گزارش TPS جدید احتیاج دارید ، اگر بدانید برای چه چیزی به سراغ چه کسی بروید ، کارها را سریعتر و با استرس کمتر انجام می دهید.

۷. هرگز ، هرگز هدف خود را از دست ندهید

شکست کار پروژه ای برای خود تعریف کنید به کارهایی که باید انجام دهید ، باور داشته باشید و توانمند ظاهر شوید. انجام این کار می تواند آسان باشد. یک تصویر به دیوار خود بچسبانید – یا یک پوستر ، یک نقل قول – چیزی که نشان می دهد چرا درگیر تدریس شدید. و هر زمان که همه چیز گیج کننده شد ، دوباره آن را مرور کنید.

۸. محتوای خود را به اندازه دانش آموزان خود دوست داشته باشید

این مطلب ممکن است کمی بحث برانگیز باشد ، باور اینکه آیا شما شغل خود را به عنوان مدیر وظیفه ، الهام بخش یادگیری مادام العمر ، یا جایی در بین آن ها می بینید ؟ وظیفه شما این است که دانش آموزان را به محتوا برسانید.فرمول یادگیری عبارت است از: دسترسی باورنکردنی و قابل هضم و فراموش نشدنی. اگر از طراحی محتوا چشم بردارید بپذیرید؛ که همه چیز به سرعت به سمت عدم تعادل گرایش می یابد.

برای زندگی به عنوان یک معلم ، شما باید دائماً راههایی را پیدا کنید که محتوا را تازه ، هیجان انگیز و به معنای واقعی کلمه زندگی را تغییر دهد.

قدر استاد نکو دانستن
حیف استاد به من یاد نداد

م.حاجی زاده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....