تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 تیر 1399 - 14:05
کد خبر : 12407

۷۰۰میلیارد ریال برای اجرای پایاب سد قلعه‌چای عجب‌شیر هزینه شده است

۷۰۰میلیارد ریال برای اجرای پایاب سد قلعه‌چای عجب‌شیر هزینه شده است

مراغه – ایرنا – فرماندار عجب‌شیر گفت: تاکنون برای اجرای پایاب سد قلعه‌چای این شهرستان که از مهم‌ترین خواسته‌های کشاورزان منطقه است ۷۰۰میلیارد ریال هزینه شده است.  عادل اصغرپور روز چهارشنبه در بازدید از پایاب این سد با بیان اینکه اجرای این طرح بدون همکاری کشاورزان ممکن نیست افزود: وجود هفت هزار و ۴۰۰ هکتار

مراغه – ایرنا – فرماندار عجب‌شیر گفت: تاکنون برای اجرای پایاب سد قلعه‌چای این شهرستان که از مهم‌ترین خواسته‌های کشاورزان منطقه است ۷۰۰میلیارد ریال هزینه شده است.

 عادل اصغرپور روز چهارشنبه در بازدید از پایاب این سد با بیان اینکه اجرای این طرح بدون همکاری کشاورزان ممکن نیست افزود: وجود هفت هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان در پایاب این سد، فرصت بسیار مناسبی برای توسعه کشاورزی و ایجاد فرصت های شغلی در این منطقه و رونق اقتصادی است.

وی ادامه داد: ۲۲.۵ کیلومتر از شبکه پایاب این سد لوله گذاری شده و بیش از ۲ هزار هکتار از باغات شهرستان زیر پوشش آن هستند.

اصغرپور همچنین از اختصاص بیش از سه میلیارد تومان اعتبار از اعتبارات احیای دریاچه ارومیه برای پایاب سد قلعه چای در سال جاری خبرداد و افزود: با اتمام پایاب سد قلعه چای ۲۳ روستای اطراف این رودخانه از مزایای آن برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از پایاب سد قلعه چای شاهد رشد تولید محصولات کشاورزی در منطقه خواهیم بود افزود: دستگاه های متولی باید تا پایان فصل کاری سالجاری، زمینه بهره برداری کشاورزان روستای بولالو و بخشی از شهر عجب شیر را از شبکه آبیاری و زهکشی اراضی این پایاب فراهم کنند.

شهرستان عجب شیر دارای حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که از این میزان حدود پنج هزار هکتار به باغات اختصاص دارد.ع/خبرگزاری جمهوری اسلامی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....