تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 شهریور 1401 - 15:39
کد خبر : 101488

۶ ماه حبس در انتظار ممانعت کنندگان از پارک خودرو در حاشیه خیابان

۶ ماه حبس در انتظار ممانعت کنندگان از پارک خودرو در حاشیه خیابان

“۶ ماه تا ۳ سال زندان در انتظار متخلفین که مانع از پارک خودرو شهروندان در خیابان می شوند. اقتصاددان: «اینجا پارک نکن»، «مگر نمی بینی جلوی مغازه است»، «اینجا اداره دولتی است»، «اینجا محل تخلیه دائم بار است» و… ۶ ماه تا ۳ سال زندان در انتظار متخلفین که مانع از پارک خودرو شهروندان

“۶ ماه تا ۳ سال زندان در انتظار متخلفین که مانع از پارک خودرو شهروندان در خیابان می شوند.

اقتصاددان: «اینجا پارک نکن»، «مگر نمی بینی جلوی مغازه است»، «اینجا اداره دولتی است»، «اینجا محل تخلیه دائم بار است» و…

۶ ماه تا ۳ سال زندان در انتظار متخلفین که مانع از پارک خودرو شهروندان در خیابان می شوند.

قاضی محب الله آقایی- دادیار شعبه سوم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران- که خودش بارها با این مشکل رو به رو بوده می گوید: «قرار دادن موانع از سوی کسبه، نگهبانان ادارات و یا هر شخص دیگر در کنار کوچه، خیابان، مقابل مغازه یا خانه و ممانعت از پارک خودروهای دیگر نقض آشکار حقوق شهروندی است و طبق قانون، مجازات نیز دارد.»

به گفته وی، برخورد با این معضل بسیار مهم یکی از وظایف اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی است یعنی ماموران راهنمایی و رانندگی همان گونه که به جمع آوری موتوسیکلت ها و توقیف خودروهای متخلف می پردازند باید در خیابان های شهر به جمع آوری موانعی بپردازند که برای ممانعت از پارک خودروها قرار داده شده است.

مأمور راهنمایی و رانندگی نماینده قانون است و باید با این جرم مقابله کند. ضمن این که وظیفه افسر پلیس فقط جریمه نیست همان طور که اگر یک موتورسیکلت یا خودرو در مکانی ممنوع پارک شود بلافاصله پس از جریمه با جرثقیل یا خودروهای مخصوص به پارکینگ منتقل و جریمه می شود باید موانع مزاحم نیز همان گونه از کنار خیابان جمع آوری شوند و این وظیفه پلیس است. چنانچه در جریان این ماجرا بین طرفین درگیری رخ دهد راننده می تواند بلافاصله به مراجع قضایی مراجعه و شکایت کند که به طور حتم مجازات بین ۶ ماه تا ۳ سال حبس در انتظار متخلفین خواهد بود.

سید مهدی حجتی- وکیل دادگستری و مدرس دانشگاه- نیز در این باره می گوید: «طبق ماده ۲۴ قانون مدنی هیچ کس نمی تواند کوچه و خیابان هایی که بن بست یا مسدود نیست را تحت تملک قرار دهد. بنابراین نصب هر گونه تابلو پارک ممنوع، یا تهدید به پنچری خودروها در کوچه و خیابان های شهر جرم محسوب می شود و می توان از متخلفین در دادسرا شکایت کرد.» به گفته وی، ایجاد مانع چه موقتی و چه دائم برای جلوگیری از استفاده دیگران از مکانی که حق قانونی عموم مردم است. نقض حقوق شهروندی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....