تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 تیر 1401 - 10:46
کد خبر : 93509

۴.۲ تن گندم در کشور خریداری شد

۴.۲ تن گندم در کشور خریداری شد

مهاجر، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا کنون چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان خریداری و همچنین ۷۰ درصد پول این محصولات به این قشر پرداخت شده است. علیرضا مهاجر  با بیان اینکه تا امروز چهار میلیون و ۲۵۰ تن گندم خرید تضمینی در کشور صورت گرفته است، تاکید کرد: این

مهاجر، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا کنون چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان خریداری و همچنین ۷۰ درصد پول این محصولات به این قشر پرداخت شده است.

علیرضا مهاجر  با بیان اینکه تا امروز چهار میلیون و ۲۵۰ تن گندم خرید تضمینی در کشور صورت گرفته است، تاکید کرد: این میزان نسبت به سال قبل ۲۸ درصد بیشتر است و شرایط خوبی بر مزارع گندم کشور و استان سمنان در سال جاری حاکم بود.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از مطالبات کشاورزان نیز پرداخت شده است، افزود: در تلاش هستیم که مابقی مطالبات کشاورزان نیز پرداخت شود تا با رغبت بیشتری به کشت دور بعد خود اقدام کنند.

معاون زراعت وزیر جهاد با بیان اینکه بیش از شش میلیون تن خرید تضمینی گندم در سراسر کشور پیش بینی می شود، گفت: ۱۲.۵ میلیون تن گندم مورد نیاز کشور است که یک و نیم میلیون تن برای کاشت سال زراعی پیش رو خواهد بود و حدود دو میلیون تن نیز نیاز صنف و صنعت خواهد بود.

مهاجر با بیان اینکه ۹ میلیون تن گندم نیاز خوارک مردم برای نانوایی ها است، ابراز کرد: با توجه به شرایط افزایش تولید داخل و واردات گندم، مشکلی در ارتباط با کمبود گندم در سراسر کشور نداریم.

وی افزود: با توجه به بازدیدی که از منطقه کالپوش داشتیم و مشکلاتی که احصا شد، امیدواریم که بتوانیم با کمک ارگان هایی مانند ستاد اجرایی جهش تولید دیم زارها در غلات، حبوبات و علوفه را در استان سمنان اجرا کنیم.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی کابینه سیزدهم با بیان اینکه یکی از مناطق برخوردار برای این امر، کالپوش محسوب می شود که امیدواریم از اواسط شهریورماه این طرح شروع شود، گفت: کاهش هزینه و افزایش درآمد کشاورزان از جمله ویژگی های این طرح محسوب می شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....