تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آبان 1398 - 19:08
کد خبر : 2674

۴۰هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور

۴۰هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور

به نقل از فارس، امیدعلی پارسا شامگاه امروز در کارگروه امور مالیاتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان که در اتاق بازرگانی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: دولت‌ها وقتی از لحاظ مالی کم می‌آورند باید از هزینه‌های جاری کم می‌کنند. وی افزود: بدترین نوع مالیات، تورم است زیرا بیشترین فشار تورم به قشر

به نقل از فارس، امیدعلی پارسا شامگاه امروز در کارگروه امور مالیاتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان که در اتاق بازرگانی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: دولت‌ها وقتی از لحاظ مالی کم می‌آورند باید از هزینه‌های جاری کم می‌کنند.
وی افزود: بدترین نوع مالیات، تورم است زیرا بیشترین فشار تورم به قشر ضعیف جامعه است و فقیر را فقیرتر و غنی را غنی‌تر می‌کند.
پارسا تصریح کرد: مالیات عادلانه اساس مملکت‌داری است زیرا مالیات عادلانه مالیاتی است که متناسب با درآمد، سود و مصرف جامعه است.
رئیس سازمان امورمالیاتی کشور خاطرنشان کرد: کل درآمد مالیاتی کشور در ماه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که حقوق و مزایای ماهانه بازنشستگان و کارمندان دولت بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان است.
وی تصریح کرد: در کشور تنها ۷  تا ۸ درصد درآمد مالیاتی داریم که با این ارقام نمی‌توان مملکت‌داری کرد و این در حالی است که این رقم در کشورهای پیشرفته ۳۰ درصد و کشورهای درحال توسعه حدود ۱۵ درصد است.
پارسا ادامه داد: حدود ۴۰ درصد از اقتصاد ما از مالیات معاف است.
وی به مشکلات اصلی مالیاتی در کشور اشاره و تصریح کرد: فرار مالیاتی و فساد از مهم‌ترین مشکلات کشور است که خط قرمز ما نیز محسوب می‌شود و روسای سه قوه نیز بر این موضع تاکید دارند.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم.
وی افزود: حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان جریمه مالیاتی که اصل مالیات آن هفت هزار و  پانصد میلیارد تومان بوده است در مهرماه سال جاری بخشیده شد.
وی با بیان اینکه حمایت از تولیدکننده و فعال واقعی اقتصادی وظیفه ماست، اظهار داشت: از ماه آینده به بحث مالیات پزشکان ورود میدانی می‌کنیم و با پزشکان خاطی نیز برخورد خواهد شد.
پارسا گفت: در حال حاضر حدود ۵۵ درصد از درآمدهای مالیاتی کشور در تهران به دست می‌آید.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سهم استان کردستان از جمعیت کشور ۲ درصد است و حدود ۱ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است سهم درآمد مالیاتی استان حدود نیم درصد است.
وی افزود: کل درآمد مالیاتی کشور بسیار پایین است و اینکه هزینه‌هایی که در استان‌ها می‌شود باید با درآمد آن استان متناسب باشد.
پارسا تصریح کرد: از این به بعد بر تراکنش‌های بانکی نیز دسترسی خواهیم داشت.
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: اگر مالیات حقه در کشور پرداخت شود دیگر مشکلی در کشور وجود نخواهد داشت.
وی افزود: در حال حاضر ۴۰ درصد پزشکان دستگاه کارتخوان را نصب کرده‌اند و مابقی نیز در صف نصب دستگاه کارتخوان هستند.
پارساخاطرنشان کرد: نصب دستگاه کارتخوان برای ۵۰ صنف اجباری شده است و این تکلیفی قانونی برای همه اصناف است که باید انجام شود.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در پایان تصریح کرد: اساس سازمان نظام مالیاتی بر آن است که همه داده‌ها و تراکنش‌های مشاورین املاک و مسکن در اختیار سازمان مالیاتی قرار گیرد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....