تاریخ انتشار : شنبه 15 مرداد 1401 - 19:46
کد خبر : 96979

۳ شرکت دانش‌بنیان ترافیک را هوشمندسازی کردند

۳ شرکت دانش‌بنیان ترافیک را هوشمندسازی کردند

۳ شرکت دانش‌بنیان به حوزه تولید تابلوهای VMS و ترافیکی و سامانه‌های هوشمند اعلام نام ایستگاه‌ها ورود کردند تا فناوری‌های کاربردی آن را بومی‌سازی کنند. ترافیک یکی از معضلات شهری است که روش های مختلفی برای کنترل آن طی شده اما تقریبا همه آنها بی نتیجه بوده و بعضا این ترافیک‌های شهری به دلیل تردد

۳ شرکت دانش‌بنیان به حوزه تولید تابلوهای VMS و ترافیکی و سامانه‌های هوشمند اعلام نام ایستگاه‌ها ورود کردند تا فناوری‌های کاربردی آن را بومی‌سازی کنند.

ترافیک یکی از معضلات شهری است که روش های مختلفی برای کنترل آن طی شده اما تقریبا همه آنها بی نتیجه بوده و بعضا این ترافیک‌های شهری به دلیل تردد تعداد بالای خودروها، پاسخ گو نبودن ظرفیت شهرها برای این حجم از خودروها، ناهماهنگی‌ها و نبود علایم درست راهنمایی و رانندگی بروز می‌کند.

اما برخی از این چالش ها را می توان با کمک فناوری‌های نوظهور و تولید محصولات فناورانه قابل کنترل و مدیریت کرد. مثلا تولید برخی تابلوها و علایم راهنمایی منطبق با فناوری و نوآوری یکی از این روش ها است که در ایران با ورود ۳ شرکت دانش‌بنیان میسر شده است.

این محصولات با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بازار رسیده‌اند. ابزاری که برای کنترل ترافیک و تسهیل ترددهای شهری تولید بومی شده‌اند.

«طراحی سامانه بی‌سیم اطلاع‌رسانی» یکی از این محصولات است. همچنین «کنترل اتوماسیون ناوگان‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و درون‌شهری» هم دیگر محصولی است که توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده است.

دیگر محصول تولیدی در این حوزه را «تابلوهای VMS و ترافیکی و سامانه‌های هوشمند» تشکیل می دهد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....