تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 شهریور 1401 - 15:47
کد خبر : 99145

۳۰ مدل خودروی خارجی وارد می‌شود

۳۰ مدل خودروی خارجی وارد می‌شود

نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد. اقتصاددان: ما در این بخش تلاش داریم اخبار و گزارش‌های اقتصادی را به گونه‌ای به تصویر بکشیم تا مخاطب با مطالعه آنها

نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.

اقتصاددان: ما در این بخش تلاش داریم اخبار و گزارش‌های اقتصادی را به گونه‌ای به تصویر بکشیم تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.« اقتصادنیوز » از آبان ۱۳۹۹ هر روز اقدام به انتشار اخبار و گزارش‌های اقتصادی همان روز سال‌های ۱۳۵۰، ۱۳۶۰، ۱۳۷۰، ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ کرد.

پارسال نیز هر روز در بخش «نیم قرن با اقتصاد ایران» اخبار همان روز در سال‌های اول هر دهه در نیم قرن گذشته را منتشر کردیم.در ابتدای قرن پانزدهم با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های ۱۳۵۲، ۱۳۶۲، ۱۳۷۲، ۱۳۸۲ و ۱۳۹۲ تقدیم مخاطبان می‌شود.

سوم شهریور ۱۳۵۲؛ حداقل حقوق کارمندان دولت ۱۲ هزار ریال می‌شود

حسن وطنی، مدیرکل دفتر بررسی‌های استخدامی و امور اداری و استخدامی کشور درباره قانون استخدام کشوری و سیاست استخدامی دولت گفت: در مرحله دوم قانون استخدامی کشور کمک‌های جنبی از قبیل شرکت‌های تعاونی و اقدامات وسیع در مورد مسکن کارمندان در نظر گرفته شده و سعی بر این است که تا انتهای برنامه پنجم حداقل حقوق کارمندان به ۱۲ هزار ریال برسد.

دکتر وطنی در مورد ترفعی عقب‌افتاده کارمندان افزود: حدود دو سال است که ترفیع کارمندان دولت عقب افتاده است به این دلیل که اعتبارات دولت محدود است و برای ترفیع کارمندان حدود ۲۴۰ میلیون تومان اعتبار لازم است.

سیاست استخدامی دولت همیشه بر این منوال بوده است که اضافه کردن حقوق را از سطوح پایین شروع کند و به همین منظور بود که با اعتباری برابر ۸۵۰ میلیون تومان ۲۵ درصد به حقوق‌ها اضافه کرد و از مزایا کاست همچنین به حقوق وظیفه‌بگیران و بازنشستگان نیز افزوده شد و برای اجرای مرحله دوم قانون استخدامی نیز حداقل به اعتباری حدود ۵۰۰ میلیون تومان احتیاج است. با وجود همه اینها باید بگویم که ترفیع کارمندان دیر یا زود صورت می‌گیرد ولی سوخت و سوز ندارد و حالا که همه کارها انجام شده اگر نوبتی هم باشد نوبت ترفیع کارمندان است.

سوم شهریور ۱۳۷۲؛ بازدید رئیس‌جمهور از خط تولید پراید

حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی، رئیس‌جمهور از کارخانه سایپا بازدید کرد و همزمان با این بازدید خط تولید اتومبیل‌های سواری جدید «نسیم» و «صبا» راه افتاد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس‌جمهوری از قسمت‌های مختلف تولید خودرو در سایپا و آشنایی با نحوه تولید خودروهای جدید، شخصا محصول جدید این شرکت را مورد آزمایش قرار داد.

خط تولید اتومبیل جدید شرکت سایپا که با همکاری شرکت «کیاموتورز» کره جنوبی نصب و راه‌اندازی شده است قادر به تولید دو مدل خودروی سوالی با نام‌های صبا «چهاردر» و نسیم «پنج‌در» و با ظرفیت سالانه ۵۰ هزار دستگاه در دو شیفت کار است.

ساخت کامل قطعات نسیم و صبا در دستور کار شرکت سایپا قرار داشته و برای نخستین‌بار در صنعت خودروسازی ایران پیش از شروع تولید این محصول جدید بیش از ۵۰ درصد از قطعات و مجموعه‌های آن وارد مراحل اجرایی تولید داخل شده است و بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدی داخلی در نقاط مختلف کشور تا به حال مسوولیت ساخت انواع قطعات آن را بر عهده گرفته‌اند.

شرکت سایپا در جهت استفاده عملی از توان صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی بیش از ۲۷ میلیارد ریال به‌عنوان پیش‌پرداخت از طریق شرکت «سازه‌گستر» برای ساخت قطعات خودروهای تولیدی در اختیار آنان قرار داده است.

سوم شهریور ۱۳۷۲؛ ۳۰ مدل خودروی خارجی وارد می‌شود

تاکنون ۳۰ مدل خودرو جهت کسب تاییدات لازم برای واردات توسط پنج نماینده قدیمی خودروهای خارجی به وزارت بازرگانی اعلام شد.

سیدحسین فرجی، مدیرکل اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی گفت: طبق تصویب‌نامه هیات دولت واردات خودرو آغاز ولی خودروهایی می‌توانند به کشور وارد شوند که در ایران خدمات پس از فروش داشته باشند تا خریداران از نظر تعمیرات و تامین قطعات یدکی در آینده با مشکل مواجه نشوند.

همچنین این خودروها باید با استانداردهای مورد تصویب هیات وزیران و شورای عالی حفاظت محیط زیست مطابقت داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر ۵ نماینده خدمات پس از فروش خودروهای خارجی در ایران فعال هستند که ضوابط واردات به آنها اعلام شده است.

وی ادامه داد: این نمایندگی‌ها نوع و مدل خودروهایی که می‌توانند به کشور واردکننده به وزارت بازرگانی اعلام کرده‌اند.

وی گفت: تاکنون ۳۰ نوع خودرو توسط نمایندگی داخلی برای ورود به کشور تهیه و به وزارت بازرگانی اعلام شده است.

مدیرکل اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی گفت: چند شرکت خودروساز داخلی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که مشابه خودروهایی را که در داخل تولید می‌شوند، می‌توانند وارد کنند و روال کار آنها برای واردات، عینا مانند نمایندگی‌ها است.

وی با اشاره به اینکه علاوه‌بر خودروهای سواری ورود ماشین‌آلات سنگین، راهسازی، کامیون، اتوبوس و موتورسیکلت نیز آزاد می‌باشند، گفت: علاقه‌مندان به ورود این نوع خودروها نیز برای تاسیس نمایندگی در داخل به وزارت بازرگانی مراجعه کند.

وی حداکثر عمر کامیون و اتوبوس وارداتی را ۲ سال و برای ماشین‌آلات راهسازی کمتر از ۵ سال و موتورسیکلت را جدید ذکر کرد و افزود: افرادی که اقدام به واردات خودرو از طریق کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌کنند، توجه داشته باشند که مبنای تشخیص مدل خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین کارتی است که از طرف سازنده صادر می‌شود.

سوم شهریور ۱۳۹۲؛ شرط چاپ اسکناس ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی

دبیرکل بانک مرکزی با بیان اینکه همه طراحی‌ها و اقدامات برای انتشار اسکناس ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی انجام شده است، گفت: پیشنهاد این طرح در دولت دهم ارائه شده و مطالعات کارشناسی و توجیهی آن به دولت جدید منتقل خواهد شد.

محمود احمدی درخصوص انتشار و عرضه اسکناس ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی و موانع قانونی آن اظهار کرد: اسکناس درشت‌تر برای تسهیل مبادلات مردم موردنیاز است.

وی افزود: این طرح به مانع قانونی برخورد نکرد و برای چاپ آن مشکلی قانونی حتی در یک مورد هم به وجود نیامده است.

بانک مرکزی از لحاظ کارشناسی این موضوع را در شورای پول و اعتبار و اینکه ترکیب پولی چگونه است و چه مقدار اسکناس نیاز دارد، تشریح می‌کند.

به گفته وی، حتی یک مورد مانع قانونی در این زمینه تاکنون مطرح نشده است.

دبیرکل بانک مرکزی گفت: پس از تشریح علل ارائه این طرح، مسوولان یکسری ملاحظات برای اسکناس درشت‌تر دارند که آن هم در نظر گرفته می‌شود و اگر مجوز داده شد، چاپ و عرضه آن را آغاز می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....