تاریخ انتشار : یکشنبه 23 شهریور 1399 - 0:00
کد خبر : 18311

۲۵ خبر مهم اقتصادی روز ۶.۲۲

۲۵ خبر مهم اقتصادی روز ۶.۲۲

۱) دلار نیما ۲۰٫۸۸۱ – ۲۱٫۲۹۴ تومان – دلار بر اساس درهم ۲۱٫۷۴۰ تومان – دلار آزاد ۲۵٫۷۲۰ تومان (سقف تاریخی ۲۵٫۹۵۰ تومان) ۲) در بورس کالا روز چهارشنبه کریستال ملامین ۱۷۴-۱۸۰ میلیون ریال هر تن – میلگرد حدود ۹۵ میلیون ریال – روغن پایه ۱۱۵ – ۱۱۸ میلیون ریال – بنزن ۹۰ میلیون ریال

۱) دلار نیما ۲۰٫۸۸۱ – ۲۱٫۲۹۴ تومان – دلار بر اساس درهم ۲۱٫۷۴۰ تومان – دلار آزاد ۲۵٫۷۲۰ تومان (سقف تاریخی ۲۵٫۹۵۰ تومان)

۲) در بورس کالا روز چهارشنبه کریستال ملامین ۱۷۴-۱۸۰ میلیون ریال هر تن – میلگرد حدود ۹۵ میلیون ریال – روغن پایه ۱۱۵ – ۱۱۸ میلیون ریال – بنزن ۹۰ میلیون ریال – اوره گرانول ۳۷٫۵ میلیون ریال – الکیل بنزن خطی ۲۲۸ میلیون ریال

۳) متوسط بازدهی اخزا طی روزهای اخیر کاهش یافته و در کانال ۱۷درصد معادل بانکی قرار گرفته است.

۴) روز چهارشنبه ارزش معاملات ۱۰٫۸ همت بود – خروج پول ۷۲۵ میلیارد تومان – شیمیایی ها در کانون توجه حقیقی بودند. بانک و فلزات زیر چتر حمایت حقوقی. امین، فملی، پتایر، کاوه، کگل، آریا، کچاد، زاگرس و نوری توسط حقیقی ها خریداری شد. اخابر، فولاد، فخوز، وتجارت در کانون توجه حقوقی ها بود.

۵) وزیر اقتصاد می گوید ” این حرفی که بعضی ها می گفتند اگر بازار بورس بالا برود، روی قیمت سایر موارد اثری دارد، عملا ثابت شد که اینطور نیست. در یک ماه اخیر این ثابت شد!”

۶) باما و فولاد مبارکه خرید سهام خزانه را رسما آغاز خواهند کرد. بر این اساس شرکت های مورد اشاره می توانند با کد معاملاتی شرکت، اقدام به خرید سهام باما و فولاد مبارکه کنند که با این روش بخشی از شناور بازار را کاهش می دهند و از سهام خود حمایت می کنند.

۷) ساینا، شسینا، پکرمان، های وب و تنوین برنامه افزایش سرمایه در دستور کار دارند.

۸) شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات در فرابورس درج نماد شد. حالا با آمدن وسپهر، ارزش بازار وبصادر می تواند تحت تاثیر قرار گیرد. صادرات ۲ زیر مجموعه دیگر را نیز به زودی وارد بازار می کند.

۹) وغدیر، بانک صادرات، تملت، افق، فملی، پترول، هلدینگ فارس … اوراق تبعی منتشر می کنند. بر این اساس دارنده سهام+اوراق تبعی، در تاریخ سررسید می تواند در بدترین حالت سود بانکی بگیرد و اگر قیمت سهام بیش از سود بانکی رشد کرده بود، تمام سود به سهامدار دارنده اوراق تبعی تعلق می گیرد. شرط اعمال این است که هم اوراق تبعی و هم سهام را داشته باشید.

۱۰) سلاح‌ورزی نایب رییس اتاق بازرگانی می گوید “دو گروه درحال ترساندن سهامداران هستند، گروه اول دشمنان جامعه ایران، گروم دوم افرادی که مایلند وضعیت بازار نابسمان بشود و در این شرایط سهام را به قیمت جذاب جمع کنند.”

۱۱) رئیس هیات عامل ایمیدرو می گوید “در جلسه روز یکشنبه در ایمیدرو و با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی بورسی، اقدامات و تصمیمات مهمی برای صیانت از سرمایه سهامداران انجام خواهیم داد.”

۱۲) دکتر علیزاده نماینده مجلس در خصوص اجباری شدن بازارگردانی می گوید “این بازارگردانی باید انجام شود .این جوان یعنی بازار سرمایه به سن دانشگاه رسیده ولی در گهواره نگهداری میشود و باید بازار بزرگ شود.”

۱۳) در حالی که در سال‌های گذشته بر اساس قانون ورود بانک‌ها به سرمایه‌گذاری در بورس و فرابورس ممنوع شده بود، اما بر اساس مصوبه امروز شورای عالی بورس از روز شنبه هفته آینده بانک‌ها، صندوق‌ها و نهادهای مالی زیرمجموعه بانک‌ها می‌توانند به سرمایه‌گذاری در بازار سهام بپردازند.

۱۴) شرکت ایران ارقام، تفاهم‌نامه همکاری مشترک با «ایرانسل» در حوزه تلکام منعقد کرد.

۱۵) پکن در واکنش به محدودیت‌های آمریکا علیه دیپلمات‌های چینی، محدودیت‌هایی را ضد کارکنان سفارت و کنسولگری‌های آمریکا در سرزمین اصلی چین اعمال کرد.

۱۶) دو نفتکش حمل سوخت با پرچم ایران به دور آفریقا در مسیر اقیانوس اطلس در حال حرکت هستند.

۱۷) تحلیلگران می گویند پس از انتخابات آمریکا، دور جدیدی از جنگ تجاری میان چین و آمریکا خواهیم داشت.

۱۸) کاندیدای نخست وزیری ژاپن می گوید “می خواهیم تا حدود یک سال آینده اقتصاد ژاپن به سطوح پیش از همه گیری برسد.”

۱۹) سنای ایالات متحده لایحه کمکی ۳۰۰ بیلیون دلاری را رد کرد.

۲۰) عضو بانک مرکزی اروپا می گوید ” داده های ورودی نشان از بازگشت قوی در فعالیت های اقتصادی ناحیه یورو در فصل سوم دارند.”

۲۱) موجودی انبارهای سنگ آهن در ۳۵ بندر چین این هفته ۶۸۰ هزار تن افزایش داشت و سومین هفته متوالی افزایش را پشت سر گذاشت.

۲۲) ویتامین D مانع از رفتن کرونایی‌ها به بخش مراقبت‌های ویژه می‌شود.

۲۳) شاخص تورمی خالص هزینه مصرف کننده ایالات متحده در ارزیابی ماه آگوست که انتظارات برای آن عدد ۰.۲درصد بود به عدد ۰.۴درصد رسید. دوره گذشته عدد ۰.۶درصد بوده است.

۲۴) صادرات سنگ آهن برزیل ۲۱۰٫۴ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸٫۸ درصد کاهش داشته است، این کاهش به دلیل شروع فصل بارندگی زودتر از موعد در سال جاری بود که حمل محمولهها و تولید را مختل کرده است.

۲۵) بحرین و اسرائیل با هم به توافق رسیدند.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....