تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 11:18
کد خبر : 69549

۱۳۵ هزار میلیارد پول بیمه ها در بازار سرمایه

۱۳۵ هزار میلیارد پول بیمه ها در بازار سرمایه

 بیمه بورس را رونق می بخشد! رئیس کل بیمه مرکزی با پیشنهاد اینکه دو هزار میلیارد تومان اوراق بیمه‌ای در قالب لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای سال آینده منتشر شود، گفت: شرکت‌های بیمه‌ای حدود ۱۳۵ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه پول دارند.  غلامرضا سلیمانی به مناسبت ۱۳ آذر روز ملی بیمه و در حاشیه بیست

 بیمه بورس را رونق می بخشد!

رئیس کل بیمه مرکزی با پیشنهاد اینکه دو هزار میلیارد تومان اوراق بیمه‌ای در قالب لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای سال آینده منتشر شود، گفت: شرکت‌های بیمه‌ای حدود ۱۳۵ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه پول دارند.

 غلامرضا سلیمانی به مناسبت ۱۳ آذر روز ملی بیمه و در حاشیه بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه در جمع خبرنگاران در باره میزان انتشار اوراق بیمه‌ای گفت: پارسال در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیشنهاد کردیم که اوراق بیمه‌ای منتشر شود، اما نتوانستیم نظر نمایندگان مجلس را جلب کنیم. امسال در لایحه بودجه ۱۴۰۱ می‌خواهیم دوباره این مسأله را بیاوریم که اوراق بیمه‌ای به خاطر تامین مالی بیمه نیست، بلکه صنعت بیمه به این پول نیاز ندارد، اما فقط می‌خواهد ارتباطی بین بازار بیمه و بازار سرمایه برقرار شود. در این زمینه پیشنهاد می‌دهیم ۲ هزار میلیارد تومان اوراق بیمه‌ای در قالب لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای سال آینده منتشر شود.

به گفته وی در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای در بورس حضور دارند و شرکت‌های بیمه‌ای حدود ۱۳۵ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند و خود آنها در بورس فعال هستند.

اولین شرکت بیمه‌ای در فرابورس پذیره‌نویسی شد و دو شرکت دیگر نیز طی هفته‌های آینده در بازار سرمایه به پذیره‌نویسی اقدام می‌کنند

پذیره نویسی شرکتها در فرابورس
وی گفت: قرار بود به مناسبت ۱۳ آذر روز صنعت بیمه پذیره‌نویسی سه شرکت در فرابورس انجام شود، اما مدیران بازار سرمایه اعلام کردند، به خاطر ریزش شاخص کل متوقت شود و شرکت‌ها یکی یکی وارد بازار شوند و امروز اولین شرکت بیمه‌ای در فرابورس پذیره‌نویسی شد و دو شرکت دیگر نیز طی هفته‌های آینده در بازار سرمایه به پذیره‌نویسی اقدام می‌کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران همچنین در مورد اینکه چرا بیمه زندگی در کشور ما پا نگرفته است، گفت: در ایران به واسطه وجود صندوق‌های بازنشستگی لشکری، کشوری و صندوق‌های کوچک و بزرگ دیگری که هست، مردم بعد از ۳۰ سال کار کردن بازنشسته می‌شوند و حقوق بازنشستگی می‌گیرند و دائم صحبت از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و اینکه بازنشستگان ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم‌تراز خود را باید بگیرند، بنابراین علاقه‌ای به بیمه زندگی ندارند. در حالی که باید کم‌کم بیمه‌های زندگی نقش مکمل بازنشستگی را داشته باشند و بیمه عمر فقط برای زمان فوت نیست، بلکه برای بیمه عمر و پس‌انداز به شمار می‌رود.

بسیاری از مردم کشور بیمه‌های زندگی را نمی‌شناسند و این یک کار ملی است که بیمه زندگی به مردم شناسانده شود که اگر بیمه زندگی فعال شود، به بودجه عمومی دولت هم کمک می‌شود و تعهدات دولت به صندوق‌های بازنشستگی را کاهش می‌دهد

مزایای بیمه زندگی برای مردم شناخته شده نیست
به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ، وی همچنین ادامه داد: یکی دیگر از دلایلی که بیمه زندگی رشد نکرده این است که بازارهای موازی مانند طلا، ارز و ساختمان فعال است، در حالی که در کشورهای دیگر اینها فعال نبوده و مردم ترجیح می‌دهند بیمه زندگی بخرند و از همه مهم‌تر این است که بسیاری از مردم کشور ما بیمه‌های زندگی را نمی‌شناسند و این یک کار ملی است که بیمه زندگی به مردم شناسانده شود. اگر بیمه زندگی فعال شود، به بودجه عمومی دولت هم کمک می‌شود و تعهدات دولت به صندوق‌های بازنشستگی را کاهش می‌دهد. بیمه زندگی برای زمان حیات است نه فقط برای بعد از مرگ.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران در مورد خودروهای پرمصرف و پرحادثه در کشور گفت: سه خودروی پراید، پیکان و سمند از خودروهای پرمصرف عامه مردم هستند که بیشترین خسارات در تصادف را می‌بینند و بیشترین خسارت بیمه به آنها تعلق می‌گیرد. ما از خودروسازان می‌خواهیم از نظر استحکام و کیفیت افزایش پیدا کنند. البته اصل بر این است که خودروهایی که استحکام بیشتری دارند باید حق بیمه کمتری بپردازند، ‌اما عامه مردم با قدرت خرید کمتر خودروهای ارزان و کم کیفیت خریداری می‌کنند و قانون‌گذار درصدی هم برای بیمه پراید تخفیف قائل شده است که ما مخالف هستیم چون خسارت آن بالاتر است و کیفیت این خودرو پایین است.

در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هم پیشنهاد شده است تعرفه درمان دوباره ۴۰ درصد افزایش یابد و این موارد باعث می‌شود ضریب خسارت در رشته درمان بالا برود به گونه‌ای که در ۸ ماه امسال ۹۶ درصد از حق بیمه درمان مصرف شده است و این خبر بدی برای هم بیمه‌گذاران و هم بیمه‌گران است

تعرفه درمانی افزایش یابد پرداخت خسارت ها هم افزایشی می شود
وی در مورد خسارت درمان در سال گذشته گفت: سال گذشته ۴۰ درصد تعرفه‌های درمانی افزایش یافت، در یک مرحله ۲۸ درصد و در مرحله دیگر ۵ درصد اما در مجموع در برخی موارد درمان بالای ۴۰ درصد افزایش تعرفه صورت گرفت. در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هم پیشنهاد شده است تعرفه درمان دوباره ۴۰ درصد افزایش یابد و این موارد باعث می‌شود ضریب خسارت در رشته درمان بالا برود به گونه‌ای که در ۸ ماه امسال ۹۶ درصد از حق بیمه درمان مصرف شده است و این خبر بدی برای هم بیمه‌گذاران و همه بیمه‌گران است.

وی علت بیمه نکردن خودرو یا موتور را با بیمه شخص ثالث این گونه عنوان کرد که کسی که بیمه‌نامه شخص ثالث نمی‌خرد، مشکل مالی دارد و وقتی که می‌خواهد برای خرید بیمه مراجعه کند، به آنها گفته می‌شود، باید جریمه مدت عدم پوشش بیمه را بدهد، اما برای تشویق آنها برای مدتی این جریمه عدم پوشش بیمه برداشته شده است تا تعداد وسایل نقلیه بیمه‌نشده کاهش پیدا کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....