تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 - 13:28
کد خبر : 45371

۱۳۰۷ تعاونی آذربایجان‌غربی در آستانه انحلال قرار دارند

۱۳۰۷ تعاونی آذربایجان‌غربی در آستانه انحلال قرار دارند

به گزارش اقتصاد دان به نقل از شورای اطلاع رسانی استان آذربایجان غربی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر هزار و ۳۰۷ تعاونی نیز در استان در حال انحلال یا ادغام هستند. ابوالفضل عبادی با بیان اینکه ۶ هزار و ۷۷۵ تعاونی فعال و غیرفعال در آذربایجان‌غربی وجود دارد اظهار

به گزارش اقتصاد دان به نقل از شورای اطلاع رسانی استان آذربایجان غربی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر هزار و ۳۰۷ تعاونی نیز در استان در حال انحلال یا ادغام هستند.

ابوالفضل عبادی با بیان اینکه ۶ هزار و ۷۷۵ تعاونی فعال و غیرفعال در آذربایجان‌غربی وجود دارد اظهار کرد: از این تعداد، هزار و ۸۶۶ تعاونی فعال بوده و سه هزار و ۶۰۱ تعاونی نیز غیرفعال است.

وی با بیان اینکه همچنین هزار و ۳۰۷ تعاونی در استان در آستانه انحلال یا ادغام قرار دارند، افزود: در مجموع بیش از ٣١ هزار نفر در تعاونی‌های فعال اشتغال دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به شیوع ویروس کرونا ادامه داد: ۱۹ هزار و ۷۴۷ شغل با وجود شیوع بیماری کووید ۱۹ طی سال گذشته در استان با اعطای تسهیلات کرونایی تثبیت شد. ۱,۸۷۷ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در حوزه اشتغال آذربایجان غربی پرداخت شد

عبادی افزود: برای تثبیت اشتغال در آذربایجان غربی و جلوگیری از اثرگذاری شیوع بیماری کووید ۱۹ در بخش‌های مختلف شغلی، طی سال گذشته هزار و ۸۷۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۹۰ پرونده تسهیلات کرونایی در بانک‌های آذربایجان غربی ایجاد و بخش عمده آنها منجر به پرداخت تسهیلات شد، کرد: میزان تسهیلات درخواستی برای این تعداد پرنده سه هزار و ۳۰ میلیارد ریال بود که هزار و ۸۷۷ میلیارد ریال آن در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی بیان گفت: در حال حاضر ۳۸۳ هزار نفر در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که طبق برآوردها، ۲۲۰ هزار نفر را کارگران در بخش‌های مختلف تشکیل می‌دهند.

وی افزود: طی سال گذشته همچنین با وجود مشکلات موجود و کاهش تسهیلات مشاغل خانگی در آذربایجان‌غربی، حدود ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش پرداخت شد که این روند تا پایان سال مالی جاری (آخر تیر امسال) ادامه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: تعداد ١٨٠ تشکل کارگری که ٣۴ مورد آن انجمن صنفی کارگران و ۶٣ مورد نیز انجمن صنفی کارفرمایی و بقیه در سایر بخش‌ها در استان فعال هستند.

کاهش صادرات کالا توسط تعاونی‌های آذربایجان غربی

عبادی تعداد آرای سازشی در شعبات هیئت‌های تشخیص ۵١ درصد اعلام کرد و خاطرنشان کرد: بیش از ١۴ هزار بازرسی موردی از واحدهای تحت پوشش خانواده کار و کارگری انجام گرفته است.

وی خواستار نظارت مستمر متولیان امر به متقاضیان و دریافت کنندگان تسهیلات کرونای شد و گفت: در ابتدای اجرای طرح مبلغ ۶ میلیون تومان برای تثبیت هر شغل تعیین شده بوده که با درخواست برخی از دستگاه‌های متبوع مبلغ به ١۵ میلیون تومان افزایش یافت.

عبادی با اشاره به کاهش صادرات توسط تعاونی‌های استان گفت: بخش تعاون فعال در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته ۲۲ میلیون دلار کالا صادر کرد که این میزان با توجه به شرایط کرونایی، ۷.۵ میلیون دلار کمتر از پیش‌بینی انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی از بیمه ٢٢٠ هزار کارگر تحت پوشش تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: با توجه به کشاورزی بودن و تعطیلی واحدهای خدماتی و شیوع بیماری کرونا، استان در سال گذشته با ۱۳.۳ درصد بیکاری در جایگاه ٢۴ کشوری قرار گرفت./ شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌غربی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....