تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 12:16
کد خبر : 74152

۱۲۰ سال انتظار برای خرید خانه

۱۲۰ سال انتظار برای خرید خانه

بورس دیروز با رشدی خفیف به کار خود پایان داد. شاخص کل بورس رشد ۱۹۰۰ واحدی (معادل ۰.۱ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن هم با رشد ۰.۴ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد به ۲۴۵۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودروسازان، فلزات و شیمیایی‌ها و در بین نمادها خودرو، دارا یکم و پالایشی یکم

بورس دیروز با رشدی خفیف به کار خود پایان داد. شاخص کل بورس رشد ۱۹۰۰ واحدی (معادل ۰.۱ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن هم با رشد ۰.۴ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد به ۲۴۵۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودروسازان، فلزات و شیمیایی‌ها و در بین نمادها خودرو، دارا یکم و پالایشی یکم بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حقیقی‌ها همچنان در سمت فروش فعال‌تر بودند و خروج پول ۱۶۰ میلیارد تومانی را رقم زدند. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای فالوم و شفنح بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای فملی و میدکو داشتند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، طی نامه‌ای از رییس جمهور خواست با توجه به حساسیت بالای بازارسرمایه نسبت به مولفه‌های مندرج در قوانین بودجه ۱۴۰۱، از بسته حمایتی دولت که چندی پیش توسط وزیر اقتصاد و دارایی پیشنهاد شده بود، حمایت کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱: امروز دولت به طور رسمی اعلام کرد ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ نداریم./ دولت تقریبا ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه و بن کارت در نظر گرفته است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ،رئیس کل سازمان خصوصی سازی انتصاب علی عسگری، به سمت مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس را رد کرد و گفت که این شرکت هنوز صورت‌جلسه‌ای برای بررسی به سازمان خصوصی‌سازی ارسال نکرده است.

تمدید مجدد طرح تخفیف ۵۰ درصدی بر تعداد تسه مورد نیاز برای دریافت وام مسکن، کارساز نشد و تسه‌ها دیروز هم صف خرید بودند و با رسیدن به کانال ۱۲۰ هزار تومانی رکوردی دیگر ثبت کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی:‌ موضوع اخذ مالیات خانه‌های خالی از ابتدای بهمن‌ماه اجرایی می‌شود./ به مالکان ۱.۳ میلیون واحد مسکونی پیامک ارسال کرده‌ایم که تا ۲۳ دی‌ماه مهلت دارند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس: به وزارت راه و اقتصاد اعلام کردیم اقساط بانکی در نهضت ملی مسکن باید ۴۰ درصد از درآمد مردم باشد که توان پرداخت داشته باشند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس می‌گوید با شرایط کنونی مردم دهک های یک تا سه حدود ۱۲۰ سال طول می کشد که خانه دار شوند.

با حکم احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، علیرضا مقدسی به سمت معاون وزیر و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: برای خرید نان با کارت مخصوص به نفع مصرف کنندگان طرحی در دست بررسی است، اما فعلا این بحث در بودجه ۱۴۰۱ مطرح نیست.

قیمت دلار حوالی ظهر دیروز تا نیمه کانال ۲۸ هزار تومان رشد کرد اما به تدریج حدود ۳۰۰ تومان افت را تجربه کرد.

وزیر خارجه فرانسه روز سه‌شنبه روند مذاکرات احیای برجام میان ایران و کشورهای باقیمانده در توافق هسته‌ای در وین را «بسیار کند» توصیف کرد.

امیر عبدالهیان: در مذاکرات وین شاهد ابتکارات جدید از سوی طرف‌های غربی نیستیم.

امیرعبداللهیان: دوستانمان در منطقه را در جریان مذاکرات وین قرار می‌دهیم.

وزیر امور خارجه: دیدگاه منطقه ای ایران در زمینه تعاملات با کشورهای منطقه در فرمت های دو یا چند جانبه است

معاون وزیر راه و شهرسازی: اخذ مالیات خانه‌های خالی از ابتدای بهمن‌ماه اجرایی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱: امروز دولت به طور رسمی اعلام کرد ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ نداریم.

میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه: ارز ترجیحی نان و دارو در فاز دوم تعیین تکلیف می‌شود.

اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه: با توجه به برخی گمانه زنی ها نیاز به شفاف سازی وجود دارد. گفت و گوهای وین بر حسب ضرورت با “ساختارهای متفاوت” برگزار می‌شود. با تنوعی که در شکل برگزاری مذاکرت هست، هیچ هیاتی از روند مذاکرات عقب نمی ماند.

ریابکوف،معاون وزیر امور خارجه روسیه: شانس دستیابی به راه حل در مذاکرات وین افزایش یافته است.

سخنگوی دولت: هیچ کشوری هیچ گونه نمایندگی از دولت ایران در مذاکرات ندارد./ آزادسازی بدهی های کره جنوبی به ایران، ارتباطی به مذاکرات وین ندارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....