تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 - 12:08
کد خبر : 87257

۱۰ سهم با بیشترین صف خرید

۱۰ سهم با بیشترین صف خرید

معاملات امروز بورس تهران امروز با حرارت بیشترین دنبال می‌شود. شاخص کل رشد نزدیک به یک و نیم درصدی و شاخص کل هم‌وزن رشد بیش از دو درصدی را تجربه کرده است. تشکیل صف‌های خرید برای نمادها از گروه‌های مختلف نیز در معاملات امروز جالب توجه است. در صدر نمادها با بیشترین صف خرید سهام

معاملات امروز بورس تهران امروز با حرارت بیشترین دنبال می‌شود. شاخص کل رشد نزدیک به یک و نیم درصدی و شاخص کل هم‌وزن رشد بیش از دو درصدی را تجربه کرده است. تشکیل صف‌های خرید برای نمادها از گروه‌های مختلف نیز در معاملات امروز جالب توجه است.

در صدر نمادها با بیشترین صف خرید سهام آسیاتک مشاهده می‌شود. سهام این شرکت پس از عرضه اولیه در هفته‌های گذشته همچنان صف خرید را تجربه می‌کند. آسیاتک صف خرید بیش از ۲۴۰ میلیارد تومانی را به خود می‌بیند.

پس از آسیاتک نماد سیمرغ با صف خرید بیش از ۹۰ میلیارد تومانی مشاهده می‌شود. احتمال رشد قیمت شانه تخم‌مرغ تا بیش از ۹۰ هزار تومان سهام این شرکت را با صف خرید همراه کرده است. در خصوص سیمرغ تحلیلگران باید به احتمال افت محسوس حاشیه سود ناخالص پس از آزادسازی قیمت‌ها توجه داشته باشند.

شبریز دیگر نمادی است که همچنان با صف خرید بیش از ۸۰ میلیارد تومان مواجه است. با چنین شتابی که شبریز در مسیر صعودی در پیش گرفته به نظر می‌رسد باید در آستانه برگزاری کنفرانس مطبوعاتی بود. بازار عطش اعداد سودآوری پالایشی‌ها در زمستان را دارد.

حگهر دیگر نمادی که به تازگی عرضه اولیه شده است و صف خرید بیش از ۵۰ میلیارد تومانی را به خود می‌بیند.

غبشهر دیگر نمادی از گروه کالای اساسی است که امروز صف خرید ۴۷ میلیارد تومانی را به خود می‌بیند. شایعات از افزایش قیمت هر کیلو روغن مایع تا بیش از ۸۰ هزار تومان به رشد غبشهر کمک کرده است. در خصوص این شرکت‌ها نیز باید به حاشیه سود احتمالی توجه کرد با توجه به رشد هزینه‌های مالی و همچنین قیمت ماده اولیه باید منتظر ماند که آیا غبشهر سودآوری مورد انتظار را محقق می‌کند یا خیر.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ،  غکورش نیز دیگر نماد روغنی است که امروز با صف خرید ۴۶ میلیارد تومانی مواجه شده است. توضیحات مشابه غبشهر باید برای این شرکت نیز در نظر گرفته شود. غبشهر و غکورش احتمالا عمده مصرف روغن خوراکی کشور را در کنار غمارگ پس از آزادسازی تامین می‌کنند.

سپید نیز همگام با سیمرغ با صف خرید مواجه شده است. سپید صف خرید ۴۰ میلیارد تومانی را به خود می‌بیند. این نماد با انتشار اخباری از رشد قیمت مرغ تا بیش از ۶۰ هزار تومان مورد توجه است. برای نمادهای گروه کالای اساسی توصیه می‌شود حداقل حاشیه سود در نظر گرفته شود.

زفکا نیز دیگر نماد از گروه زراعت است که امروز با صف خرید بیش از ۲۷ میلیارد تومانی مواجه است. این نماد نیز با انتظار برای رشد محسوس سودآوری در سال ۱۴۰۱ با توجه به قیمت ۱۲۷۰۰ تومانی شیر خام با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه شده است. البته همچنان باید منتظر اعلام نهایی نرخ برای گروه کالای اساسی بود. به صورت کلی اختلاف نظر میان تحلیلگران وجود دارد و اما برخی تحلیلگران انتظار جهش سودآوری را با قیمت‌ها جدید مطرح می‌کنند گرچه برخی تحلیلگران با توجه به وضعیت کلی اقتصاد کشور رشدهای نرخ فروش را برای پوشش هزینه‌ها کافی نمی‌دانند.

کدما نیز صف خرید نزدیک به ۲۷ میلیارد تومانی را امروز تجربه می‌کند. این نماد نیز در سال‌های گذشته به حدی با بازی‌ها و نوسان سنگین مواجه بوده است که باید با احتیاط در آن معامله و یا درباره آن اظهارنظر کرد.

بفجر نیز دهمین نماد است که صف خرید نزدیک به ۲۷ میلیارد تومانی را دارا است. شدت عرضه‌ها به‌تدریج در بفجر بیشتر شده است و به نظر می‌رسد بازار به اعمال فرمول قیمت‌گذاری جدید یوتیلیتی وزن به مراتب بیشتری نسبت به احتمال تغییرات احتمالی می‌دهد و این موضوع تقاضا را برای سهام بفجر بالا نگه داشته است. پیش از این به ریسک‌های پیش روی بفجر و مبین اشاره شد و همچنان ابهام تا پایان خرداد و تعیین نهایی فرمول وجود خواهد داشت.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....