تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 دی 1399 - 19:29
کد خبر : 30003

۱۰ خبر مهم برای بورس روزهای پیش‌رو

۱۰ خبر مهم برای بورس روزهای پیش‌رو

 امیدهایی که به بازار سهام تزریق شد در جریان معاملات دیروز شاخص بازار سهام افت ۱٫۷۵ درصدی داشت. اما برای امروز ممکن است بورس چه وضعیتی داشته باشد؟ کدام اخبار ممکن است در روند روزهای آتی بورس نقش داشته باشند؟   در اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ، در جریان معاملات دیروز شاخص بازار سهام افت

 امیدهایی که به بازار سهام تزریق شد

در جریان معاملات دیروز شاخص بازار سهام افت ۱٫۷۵ درصدی داشت. اما برای امروز ممکن است بورس چه وضعیتی داشته باشد؟ کدام اخبار ممکن است در روند روزهای آتی بورس نقش داشته باشند؟

  در اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ، در جریان معاملات دیروز شاخص بازار سهام افت ۱٫۷۵ درصدی داشت. اما برای امروز ممکن است بورس چه وضعیتی داشته باشد؟ کدام اخبار ممکن است در روند روزهای آتی بورس نقش داشته باشند؟ ۱۰ خبر احتمالا اثرگذار آینده را در زیر می‌توانید بخوانید:

ـ به گفته رئیس کمیسیون عمران، قرار است برای جلوگیری از صادرات مصالح ساختمانی بدون توجه به نیاز داخل به وزیر صمت اختیاراتی داده شود تا مشکل افزایش قیمت‌ها در داخل حل شود.او گفته است، قرار شده وزیر صمت روی بازار مصالح ساختمانی در بورس نظارت کند!

ـ دور جدید پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو از امروز (چهارشنبه) آغاز می‌شود و تا سه روز ادامه خواهد داشت.

ـ مدیرعامل شرکت بورس از اجرای بازارگردانی اکثر نماد‌ها برای حمایت از سهامداران خرد ‏برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه خبر داد.

ـ معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۱.۵ میلیون پیامک به مالکان واحدهای خالی از سکنه ارسال شده که پاسخ ندادند و اصلاح وضعیت سکونتی آنها، به منزله خالی بودن واحد مدنظر تلقی می‌شود.

ـ اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٠ به کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ رای دادند.

ـ رییس کمیسیون اقتصادسلامت اتاق بازرگانی تهران از بلاتکلیفی ۲۲۰ میلیون دلار ارز ترجیحی تخصیص یافته به شرکت‌های دارویی در چین خبر می‌دهد و می‌گوید: « کونلون بانک دیگر با ایران همکاری نمی‌کند، اگر بانک مرکزی راهی برای انتقال ارز پیدا نکند با کمبود دارو مواجه می‌شویم»

ـ رئیس شورای رقابت اعلام کرد طی بررسی‌های صورت گرفته، فرمول قیمت گذاری برای بخشی از خودروها تغییر کرده است و بر اساس متوسط قیمت بازار، قیمت گذاری انجام می‌شود.

ـ در حالی که ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ رئیس کل بانک مرکزی بود «بود و نبود FATF تاثیری در اقتصاد ما ندارد.» دیروز اما سخنگوی دولت گفت: FATF مستقیم و غیرمستقیم بر تمام مبادلات مالی و تجاری ایران تاثیر دارد.

ـ همزمان با آغاز تزریق واکسن ایرانی کرونا، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به آغاز تست انسانی واکسن کرونای ایرانی گفت: در حال حاضر توانایی داریم که از دو یا سه هفته آینده ماهانه ۱.۵ میلیون دوز از واکسن کرونا را در ایران طراحی و تولید کنیم.

ـ وزیر اقتصاد از عرضه صندق دارا دوم با سهام سه بانک تا پایان سال خبر داد و گفت: در صدد تسریع انتقال مالکیت و واگذاری باقیمانده سهام دولت به بخش خصوصی و عموم مردم هستیم.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....