تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 شهریور 1401 - 16:32
کد خبر : 99007

یک کارشناس حمل و نقل شهری: موفقیت چین در مدیریت زمان با راه اندازی قطارهای مغناطیسی

یک کارشناس حمل و نقل شهری:  موفقیت چین در مدیریت زمان با راه اندازی قطارهای مغناطیسی

سیدرضا حسینی لاهیجی با اشاره به اینکه این قطارها فاصله بین فرودگاه و پایتخت چین که ۴۰ دقیقه است را ۸ دقیقه ای طی می کنند، اظهار کرد: اگر چه توجیه اقتصادی تنها دلیل پیدایش و استفاده از این تکنولوژی نیست اما مهمترین دلیل آن محسوب می شود. چرا که قطارهای سریع السیر با قابلیت

سیدرضا حسینی لاهیجی با اشاره به اینکه این قطارها فاصله بین فرودگاه و پایتخت چین که ۴۰ دقیقه است را ۸ دقیقه ای طی می کنند، اظهار کرد: اگر چه توجیه اقتصادی تنها دلیل پیدایش و استفاده از این تکنولوژی نیست اما مهمترین دلیل آن محسوب می شود. چرا که قطارهای سریع السیر با قابلیت جا به جایی تعداد زیادی مسافر در کمترین زمان ممکن، از نظر اقتصادی وسیله حمل و نقل بسیار مناسبی به حساب می آیند.
به گفته این کارشناس شهری؛ علاوه بر این بیشتر قطارهای مغناطیسی سریع السیر از سوخت های فسیلی استفاده نمی کنند و از نظر مصرف سوخت وسیله ای بهینه به حساب می آیند.
او با بیان اینکه چین رتبه اول اقتصاد جهان را به دست آورده است، تصریح کرد: این کشور به دنبال ابزارهایی برای کاهش زمان است. چین با قطارهای مغناطیسی فاصله ها را کاهش می دهد و زمان را مدیریت می کند و این امر در رفع ترافیک تاثیر بسزایی دارد.
این کارشناس و متخصص شهری و معماری با اشاره به اینکه قطارهای مغناطیسی انرژی بسیار کمی مصرف می کنند، عنوان کرد: این نوع قطارها همانند قطارهای دیگر با سوخت فسیلی حرکت نمی کنند، زمانی که به حرکت درمی آیند روی ریل نیستند.
حسینی لاهیجی ادامه داد: وقتی سرعت قطارهای مغناطیسی بالا می رود مغناطیس آن عمل می کند و چرخ قطار و ریلی که زیر است به صورت دو قطب هم نام در می آید و قطار از روی ریل بلند می شود و این دو قطب از هم فاصله میگیرد.
او با بیان اینکه به دلیل همین موضوع اصطحکاک وجود ندارد که خرابی ایجاد کند، اظهار کرد: از دیگر مزایای این قطار سرعت بالای آن است که نسبت به همه دستگاه های ریلی بالاترین سرعت را دارد.
این کارشناس و متخصص شهری و معماری با اشاره به هزینه های بسیار بالای قطارهای مغناطیسی که باعث می شود همه کشورها نتوانند آن را وارد کنند، خاطرنشان کرد: به طور قطع همه کشورها تمایل به خرید قطارهای مغناطیسی دارند اما شاید به دلیل قیمت بسیار بالای آن نتوانند و البته تا زمانی که قطارهایی با سوخت فسیلی و برقی وجود دارد، قطارهای مغناطیسی کمتر خریداری می شوند.
حسینی لاهیجی با اشاره به یکی دیگر از مزایای قطارهای مغناطیسی، عنوان کرد: اگر هزینه نگهداری و تعمیر بسیار کم این قطارهاست را در کنار موضوعاتی همچون سرعت مناسب و مصرف بهینه سوخت قرار دهیم متوجه می شویم که قطار مغناطیسی به واقع گزینه جایگزین خوبی برای قطارهای کنونی است.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....