تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400 - 12:14
کد خبر : 65813

یک وعده غذای ساده چند تمام می‌شود؟

یک وعده غذای ساده چند تمام می‌شود؟

تورم در مواد غذایی چند ماه اخیر بسیار خبر ساز شده است. قیمت مواد غذایی هر روز نسبت به روز قبل گران‌تر شده و حتی غذای ساده‌ای مانند کنسرو ماهی ۱۸۰ گرمی مهرماه امسال نسبت به مهر سال گذشته ۳۸.۲ درصد افزایش قیمت داشته است. این وعده غذایی ساده برای یک خانواده چهار نفره چقدر

تورم در مواد غذایی چند ماه اخیر بسیار خبر ساز شده است. قیمت مواد غذایی هر روز نسبت به روز قبل گران‌تر شده و حتی غذای ساده‌ای مانند کنسرو ماهی ۱۸۰ گرمی مهرماه امسال نسبت به مهر سال گذشته ۳۸.۲ درصد افزایش قیمت داشته است. این وعده غذایی ساده برای یک خانواده چهار نفره چقدر هزینه دارد؟

سال‌های قبل کنسرو ماهی غذای ساده و ارزان قیمتی محسوب می شد و برای بسیاری از خانواده ها به دلیل قیمت مناسب جایگزین گوشت قرمز و سفید شده بود اما مدتهاست که به علت افزایش قیمت آن در یک مرحله به بیش از ۲۰ هزار تومان و در مرحله دوم به بیش از ۳۰ هزار تومان این کالا از سبد غذایی مردم حذف یا در سفره‌های آنها بسیار کمرنگ شده است.

تهیه یک غذای ساده با این کالا چقدر هزینه دارد؟

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود و در این گزارش قصد داریم به آن پاسخ دهیم این است که افزایش قیمت کنسرو ماهی چه تاثیری بر سفره های مردم گذاشته است و تهیه یک غذای ساده با این کالا چقدر هزینه دارد؟

لازم به ذکر است که قیمت های درج شده در جدول زیر حدودی بوده و ممکن است قیمت ها در مناطق مختلف تهران اندکی کمتر با بیشتر باشد.

00c0928b 3a36 4e98 b0e0 ce1c24155b30 ThuNov042021 اقتصاددان نوشته

اگر فرض کنیم یک خانواده چهارنفره برای تهیه یک وعده غذایی به دو قوطی کنسرو ماهی، دو عدد نان سنگک نیاز داشته باشند بنا بر جدول بالا بدون در نظر گرفتن مخلفات باید برای آن حداقل ۶۴ هزارتومان و حداکثر ۷۶ هزارتومان هزینه بپردازد که با احتساب مخلفات ساده ای چون یک عدد نوشابه یک و نیم لیتری و نیم کیلو گوجه فرنگی قیمت تمام شده این غذا به حدود ۸۴ تا۹۶ هزارتومان خواهد رسید.

گفتنی است قیمت‌های به دست آمده ممکن است بسته به تعداد نان، نوع نان و نوع و میزان مخلفات کمتر یا بیشتر هم باشد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....