تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 بهمن 1399 - 11:58
کد خبر : 34765

یک دهه فساد رسمی واردات خودرو چینی

یک دهه فساد رسمی واردات خودرو چینی

یک دهه فساد رسمی واردات خودرو چینی تحت عنوان خودروسازی داخلی (۱) تاسیس منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم (با حمایت حسین مرعشی): دولت هشتم (۲) تاسیس و راه اندازی مجموعه بنگاههای خودروساز در منطقه ویژه بم (موسسه خیریه مولی الموحدین و بنگاههای وابسته به حسین مرعشی): دولتهای هشتم و نهم (۳) ایجاد کدهای تعرفه

یک دهه فساد رسمی واردات خودرو چینی تحت عنوان خودروسازی داخلی

(۱) تاسیس منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم (با حمایت حسین مرعشی): دولت هشتم

(۲) تاسیس و راه اندازی مجموعه بنگاههای خودروساز در منطقه ویژه بم (موسسه خیریه مولی الموحدین و بنگاههای وابسته به حسین مرعشی): دولتهای هشتم و نهم

(۳) ایجاد کدهای تعرفه (ساختگی) برای واردات خودرو نیمه اماده و آماده تحت عنوان قطعات منفصله (با تعرفه واردات ۲۰ تا ۴۰ درصد) و عدم درج آمار واردات این خودروها در گزارش های ماهانه و سالانه گمرک ایران: دولت نهم (اسحاق جهانگیری)

(۴) واردات ۲۱.۵ میلیارد دلار خودرو سواری نیمه آماده و آماده (با تعرفه واردات ۲۰ تا ۴۰ درصد تحت عنوان تولید خودرو داخلی): ۹۷-۱۳۸۴

(۵) سهم غالب خودروسازان منطقه ویژه بم از واردات خودرو نیمه آماده و آماده از چین با معافیت واردات حداقل ۵۰ درصدی منطقه ویژه: ۱۳۸۴ تا کنون

(۶) در شش ماهه اول سال ۱۳۹۷، خودروسازان بم بیش از ۶۰۰ میلیون دلار (۴۰ درصد کشور) خودرو آماده و نیمه آماده (با ارز دولتی) وارد کردند که ۲.۶ برابر مدت مشابه سالهای قبل بود.

 

13 7 اقتصاددان نوشته

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....