یک دهه فساد رسمی واردات خودرو چینی
یک دهه فساد رسمی واردات خودرو چینی تحت عنوان خودروسازی داخلی (۱) تاسیس منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم (با حمایت حسین مرعشی): دولت هشتم (۲) تاسیس و راه اندازی مجموعه بنگاههای خودروساز در منطقه ویژه بم (موسسه خیریه مولی الموحدین و بنگاههای وابسته به حسین مرعشی): دولتهای هشتم و نهم (۳) ایجاد کدهای تعرفه
یک دهه فساد رسمی واردات خودرو چینی تحت عنوان خودروسازی داخلی
(۱) تاسیس منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم (با حمایت حسین مرعشی): دولت هشتم
(۲) تاسیس و راه اندازی مجموعه بنگاههای خودروساز در منطقه ویژه بم (موسسه خیریه مولی الموحدین و بنگاههای وابسته به حسین مرعشی): دولتهای هشتم و نهم
(۳) ایجاد کدهای تعرفه (ساختگی) برای واردات خودرو نیمه اماده و آماده تحت عنوان قطعات منفصله (با تعرفه واردات ۲۰ تا ۴۰ درصد) و عدم درج آمار واردات این خودروها در گزارش های ماهانه و سالانه گمرک ایران: دولت نهم (اسحاق جهانگیری)
(۴) واردات ۲۱.۵ میلیارد دلار خودرو سواری نیمه آماده و آماده (با تعرفه واردات ۲۰ تا ۴۰ درصد تحت عنوان تولید خودرو داخلی): ۹۷-۱۳۸۴
(۵) سهم غالب خودروسازان منطقه ویژه بم از واردات خودرو نیمه آماده و آماده از چین با معافیت واردات حداقل ۵۰ درصدی منطقه ویژه: ۱۳۸۴ تا کنون
(۶) در شش ماهه اول سال ۱۳۹۷، خودروسازان بم بیش از ۶۰۰ میلیون دلار (۴۰ درصد کشور) خودرو آماده و نیمه آماده (با ارز دولتی) وارد کردند که ۲.۶ برابر مدت مشابه سالهای قبل بود.
ع
برچسب ها :احسان سلطانی ، خودروسازی داخلی ، واردات خودرو چینی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰