تاریخ انتشار : دوشنبه 31 خرداد 1400 - 12:17
کد خبر : 50914

یک درخواست مهم از آیت الله رئیسی

یک درخواست مهم از آیت الله رئیسی

یک درخواست مهم از آیت الله سید ابراهیم رئیسی؛ لطفا زمینه اجماع و تحقق “منافع ملی” را فراهم کنید روز گذشته آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران توفیق خدمت به مردم را یافتند، آن هم در شرایطی که گزاف نیست اگر بگوییم این عنوان در دشوار ترین و در

یک درخواست مهم از آیت الله سید ابراهیم رئیسی؛ لطفا زمینه اجماع و تحقق “منافع ملی” را فراهم کنید

روز گذشته آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران توفیق خدمت به مردم را یافتند، آن هم در شرایطی که گزاف نیست اگر بگوییم این عنوان در دشوار ترین و در عین حال حساس ترین مقطع کشور و انقلاب به ایشان می رسد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از نو اندیش ،   اکنون کشور به واسطه سال ها تحریم و ناهماهنگی در تنگنا و شرایط سختی قرار دارد، دولت روحانی علی رغم مشکلات فراوان همواره مدعی برخی سنگ اندازی ها و کارشکنی های داخلی بود و اینطور قلمداد می شد که نوعی انسداد سیاسی نقش پررنگی در برخی ناکارآمدی ها دارد، حالا اما خوشبختانه با حضور آیت الله رئیسی در رای قوه مجریه و ارتباط مطلوب ایشان با سایر ارکان قدرت این امید و در عین حال انتظار می رود که شاهد رفع انسداد و گشایش در امور مدیریتی کشور باشیم.

 

متاسفانه کشور ما طی تمامی این سال ها به شدت درگیر رقابت های جناحی و سیاسی آن هم در عرصه ای شده که اجماع و وحدت لازمه اساسی موفقیت در آن است، یعنی عرصه سیاست خارجی! عدم اجماع بر سر منافع ملی و تعاریف متعدد از این واژه کلیدی ادبیات سیاست بین الملل باعث تشتت آرا در طول ۴۲ سال گذشته و برخی ناکامی ها و اظهار نظرها شده است. دولتمردان و نخبگان ما یکبار برای همیشه باید به این ضعف بزرگ تاریخی و ساختاری پایان داده و حداقل بر سر تعریف منافع ملی به اجماع برسند.

 

اکنون با انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان چهره ای مقبول نزد افکار عمومی و دو جناح سیاسی ایران این انتظار از شخص ایشان می رود که به این درد بزرگ پایان دهند، مردم ما امروز به شدت از سیاسی کاری ها خسته اند و کشور ما برای جا نماندن از مسیر توسعه فرصت چندان زیادی ندارد، اگر هر چه سریع تر کشور را به مسیر جهش تولید و ریل توسعه برنگردانیم خیلی زود خود را در ورطه ای خواهیم یافت که دیگر هیچ راه بازگشتی از آن قابل تصور نیست.

 

جناب آیت الله سید ابراهیم رئیسی مردم روز گذشته چه آنان که پای صندوق آرا آمدند و کاندیدای دیگر را برگزیدند، چه آنان که به حضرتعالی رای دادند و حتی چه آنانی که هر چند به اشتباه تصور کردند با رای سفید یا عدم مشارکت اعتراض خود را به شرایط نشان می دهند همه مردم ایران هستند و همه یک فریاد مشترک می زنند اینکه ما خواهان بهبود شرایط و تغییر هستیم. شما در طول ریاست خود بر قوه قضاییه نشان دادید که عزم جدی بر ایجاد تحول دارید و حالا نیز همگان با توجه به همین سوابق شما از جنابعالی انتظار دارند که نخست رئیس جمهور همه ملت ایران باشید، دوم در مقابل عناصر خودسر که خود را بالاتر از هر قانونی می دانند بیاستید و سوم زمینه اجماع بر سر منافع ملی در حوزه سیاست خارجی را فراهم آورید.

 

جنابتان نیک می دانید که کشور اکنون به واسطه تحریم های ظالمانه در چه تنگنایی قرار دارد و خوشبختانه در مناظرات انتخاباتی نیز بر این امر صحه گذاشتید بنابراین از شما انتظار می رود که بنا به تاکید مقام معظم رهبری در لزوم تلاش برای کنار زدن هر چه سریع تر تحریم ها موجبات این اقدام ملی شایسته را فراهم آورید.

 

کشور امروز در عرصه بین المللی به شدت نیازمند تنش زدایی با همسایگان از جمله عربستان سعودی و رفع تحریم های ظالمانه به منظور زمینه سازی گشایش اقتصادی است، البته که در کنار این دو مورد تکیه بر توان داخلی و استفاده از مدیران جوان و جهادی برای جهش تولید هم حتما باید در اولویت باشد که خوشبختانه مطمئنیم شما به آن اهتمام خواهید ورزید.

 

رئیس جمهور منتخب سیزدهم اگرچه امروز با تهدیدهای مختلفی رو به رو است اما شرایط به نحوی است که همه این تهدیدها می تواند طی ۴ سال تبدیل به فرصتی بی نظیر گردد، در این بین همه ما نیز باید در شرایط کنونی رقابت های انتخاباتی و گرایشات سیاسی چپ و راستی را فراموش کنیم و آن را در پس ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ جا بگذاریم، رقابت انتخاباتی هر آنچه بود دیگر تمام شد امروز باید رئیس جدید قوه مجریه را رئیس جمهور خودمان بدانیم، از ایشان مطالبه کنیم و همزمان وی را برای عبور از این تنگنا یاری دهیم، راهی نداریم جز آنکه از حب و بغض های جناحی دست برداریم چرا کشور امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت برای عبور از مشکلات است.

 

به هر روی امید است که آیت الله سید ابراهیم رئیسی در قامت سیاست مداری میانه رو ظاهر شده و موجبات اجماع بر سر منافع ملی و اتخاذ رویکردی عقلانی در سیاست خارجی و البته داخلی را فراهم آورند تا به لطف حق در سال ۱۴۰۴ شاهد آشتی همه مردم با انتخابات و مشارکت هر چه بیشتر به نفع ایشان باشیم.

 

راه دشوار است و پر دست انداز اما به قول حضرت حافظ آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت، در پایان نیز انتخاب جنابعالی به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران را به فال نیک گرفته و از خداوند متعال موفقیت در مسیر تحقق خواست ملت بزرگ ایران و اعتلای هر چه بیشتر این سرزمین عزیز را داریم.

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....