تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 12:45
کد خبر : 78933

یک ایرانی در میان پردرآمدترین ورزشکاران سال ۲۰۲۱ آمریکا

یک ایرانی در میان پردرآمدترین ورزشکاران سال ۲۰۲۱ آمریکا

بر اساس گزارش رسانه آمریکایی، یک ورزشکار ایرانی در میان پردرآمدترین ورزشکاران این کشور در سال ۲۰۲۱ دیده می‌شود. سایت bolavip آمریکا اسامی ۱۰ ورزشکار پردرآمد سال ۲۰۲۱ ایالات متحده آمریکا را اعلام کرد که در این فهرست نام یک ورزشکار ایرانی نیز به چشم می‌خورد. ۱۰ ورزشکار پردرآمد سال گذشته آمریکا به شرح زیر

بر اساس گزارش رسانه آمریکایی، یک ورزشکار ایرانی در میان پردرآمدترین ورزشکاران این کشور در سال ۲۰۲۱ دیده می‌شود.

سایت bolavip آمریکا اسامی ۱۰ ورزشکار پردرآمد سال ۲۰۲۱ ایالات متحده آمریکا را اعلام کرد که در این فهرست نام یک ورزشکار ایرانی نیز به چشم می‌خورد.

۱۰ ورزشکار پردرآمد سال گذشته آمریکا به شرح زیر است؛

۱. داک پرسکات – ۱۰۷.۵ میلیون دلار

داک پرسکات یک بازیکن مشهور فوتبال آمریکایی است که بیشتر به خاطر عملکرد قابل توجه خود در تیم ‘دالاس کابوی’ در لیگ ملی فوتبال (NFL) شناخته شده است. از سال ۲۰۱۶، او بخشی از تیم کابوی‌ها بوده است. این بازیکن ۲۸ ساله با کسب درآمد ۱۰۷.۵ میلیون دلاری، پردرآمدترین بازیکن ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ بود. او می‌تواند به خود ببالد که ۹۷.۵ میلیون دلار از بازی فوتبال در NFL به خانه برده است، در حالی که ۱۰ میلیون دلار باقی مانده درآمد خارج از زمین او بوده است.

داک پرسکات

۲. لبرون جیمز – ۹۶.۵ میلیون دلار

لبرون جیمز، بازیکن بسکتبال لس آنجلس لیکرز است که در پست فوروارد بازی می‌کند. او به طور کلی به عنوان یکی از تجاری ترین، و همچنین یکی از بهترین‌ها در جهان و از نظر برخی، بهترین بازیکن تمام دوران بسکتبال شناخته می‌شود. جیمز چهار قهرمانی NBA را با سه تیم مختلف (لیکرز، کلیولند کاوالیرز، میامی هیت) به دست آورده است و اولین بازیکن تاریخ NBA است که این کار را انجام داده است. در هر یک از این قهرمانی‌ها نیز به عنوان ارزشمندترین بازیکن NBA معرفی شده است. سال ۲۰۲۱، جیمز در مجموع ۹۶.۵ میلیون دلار درآمد داشت. او ۳۱.۵ میلیون دلار از طریق باشگاهش به دست آورد، در حالی که سرمایه گذاری‌های خارج از زمین او مبلغ باورنکردنی ۶۵ میلیون دلار را برای او به ارمغان آورد.

لبرون جیمز

۳. تام بردی – ۷۶ میلیون دلار

تام بردی بازیکن بازنشسته فوتبال آمریکایی است که آخرین بار برای نیوانگلند پاتریوتس NFL بازی کرد. او بیشتر به خاطر حضوردر نیوانگلند پاتریوتس و تامپا بی بوکانیرز (۲۰۱۹-۲۰۲۱) شهرت دارد. این ورزشکار ۴۴ ساله به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ NFL شناخته می‌شود. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۹، او ۲۰ فصل اول خود را با نیوانگلند پاتریوتس گذراند  و بخش مهمی از موفقیت این تیم بود. بردی در آخرین سال زندگی حرفه‌ای خود ۷۶ میلیون دلار درآمد کسب کرد. ۴۵ میلیون دلار از بازی و ۳۱ میلیون دلار دیگر از قرارداد با حامیان مالی.

تام بردی

۴. کوین دورانت – ۷۵ میلیون دلار

کوین دورانت بازیکن بسکتبال NBA است که برای بروکلین نتس بازی می‌کند. او قبلا برای گلدن استیت وریرز و سیاتل سوپرسونیکس/اوکلاهما سیتی تاندر بازی کرده است. این بازیکن ۳۳ ساله،  سال گذشته در مجموع ۷۵ میلیون دلار به دست آورد. از این مقدار، ۳۱ میلیون دلار حاصل بازی او در لیگ بسکتبال بود و ۴۴ میلیون دلار دیگر را از فعالیت‌های خارج از زمین به دست آورد.

کوین دورانت

۵. استفن کری – ۷۴.۵ میلیون دلار

استفن کری بسکتبالیست حرفه‌ای مشهور اهل ایالات متحده آمریکا است. او اکنون در خدمت تیم گلدن استیت وریرز در NBA است. این بازیکن ۳۳ ساله در پست گارد بازی می‌کند و به عنوان یکی از بهترین شوتزن‌های تاریخ NBA شناخته می‌شود. در طول فصل گذشته، او ۷۴.۵ میلیون دلار دستمزد دریافت کرد. کری بیش از نیمی از درآمدش  یا ۴۰ میلیون دلار  آن را خارج از زمین کسب کرد، در حالی که ۳۴.۵ میلیون دلار از بسکتبال درآمد داشت.

استفان کری

۶. تایگر وودز – ۶۰ میلیون دلار

تایگر وودز، که یک گلف باز حرفه‌ای است، یکی از بهترین گلف بازان حرفه‌ای تاریخ این رشته بوده است. وودز همچنین یکی از موفق‌ترین گلف بازان تمام دوران است. این بازیکن ۴۶ ساله اکنون در مسابقات قهرمانی مردان در رتبه دوم قرار دارد و در تور PGA با نفر اول مساوی شده است. وودز سال گذشته توانست حدود ۶۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد. جالب اینجا است که فقط ۲۰۰ هزار دلار از این مبلغ حاصل بازی گلف بود، در حالی که باقی مانده مبلغ مذکور را از قرارداد با حامیان مالی خود به دست آورد.

تایگر وودز

۷. راسل وستبروک – ۵۹ میلیون دلار
راسل وستبروک، بسکتبالیست مشهور آمریکایی و بازیکن لس آنجلس لیکرز در NBA است. این بازیکن ۳۳ ساله از سال ۲۰۲۱ برای لیکرز بازی می‌کند و سابقه حضور در واشنگتن ویزاردز، هیوستون راکتس و اوکلاهما سیتی تاندر را دارد. طبق آمار و ارقام فوربس، او سال گذشته در مجموع ۵۹ میلیون دلار درآمد داشت که ۳۳ میلیون دلار آن دستمزد باشگاه و ۲۶ میلیون دلار دیگر از قرارداد‌های اسپانسری مختلف بوده است.

راسل وستبروک

۸. پاتریک ماهومز – ۵۴.۵ میلیون دلار

پاتریک ماهومس، بهترین بازیکن تهاجمی و MVP (با ارزش‌ترین بازیکن) فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۹ NFL، مدافع تیم کانزاس سیتی چفز است. او از سال ۲۰۱۷ برای این تیم بازی می‌کند. سال گذشته، او مجموعاً ۵۴.۵ میلیون دلار به دست آورد، ۳۲.۵ میلیون دلار درآمد از زمین بازی و ۲۲ میلیون دلار دیگر درآمد خارج از زمین او بود.

جیمز ماهون

۹. جیمز هاردن – ۵۱ میلیون دلار
جیمز هاردن بسکتبالیست حرفه‌ای اهل ایالات متحده است که اکنون برای فیلادلفیا بازی می‌کند. او قبل از انتقال به این تیم در سال ۲۰۲۲، عضو تیم‌های بروکلین نتس، هیوستون راکتس و اوکلاهما سیتی تاندر بود. این گارد ۳۲ ساله در سال ۲۰۲۱ مجموعاً ۵۱ میلیون دلار به دست آورد که ۱۸ میلیون دلار آن درآمد‌های خارج از میدان مسابقه بود.

جیمز هاردن

۱۰. دیوید بختیاری – ۴۸.۵ میلیون دلار

دیوید بختیاری بازیکن فوتبال آمریکایی تیم گرین بی پکرز است که اصالتی ایرانی و ایسلندی دارد. او از سال ۲۰۱۳ برای پکرز بازی می‌کند. بختیاری سال گذشته، در مجموع ۴۸.۵ میلیون دلار به دست آورد که بیشتر آن از فعالیت‌های او در زمین بازی سرچشمه می‌گیرد، و فقط ۵۰۰ هزار دلار آن از فعالیت‌های خارج زمین از جمله حامی مالی و تبلیغات است.

دیوید بختیاری

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....