تاریخ انتشار : جمعه 11 تیر 1400 - 19:04
کد خبر : 52151

یخ بازار خودرو شکست + جدول قیمت

یخ بازار خودرو شکست + جدول قیمت

پس از چند هفته ثبات و رشد اندک قیمت در دومین هفته تیرماه ۱۴۰۰و در اوج گرما بالاخره یخ بازار خودرو شکست و خودروهای داخلی رشد یک تا ۹ میلیون تومانی قیمت را تجربه کردند. اقتصاددان: رشد قیمت خودروهای پرطرفدار داخلی در دومین هفته تیرماه ۱۴۰۰در حالی ثبت شد که در اولین هفته تیرماه بازار

پس از چند هفته ثبات و رشد اندک قیمت در دومین هفته تیرماه ۱۴۰۰و در اوج گرما بالاخره یخ بازار خودرو شکست و خودروهای داخلی رشد یک تا ۹ میلیون تومانی قیمت را تجربه کردند.

اقتصاددان: رشد قیمت خودروهای پرطرفدار داخلی در دومین هفته تیرماه ۱۴۰۰در حالی ثبت شد که در اولین هفته تیرماه بازار خودرو با کمترین تغییر روبرو بود، اما در دومین هفته این طلسم شکسته شد و پرونده خودروهای داخلی با نوسان ۴ درصدی قیمت در بازار بسته شد.

به گفته فعالان بازار خودرو طی هفته های اخیر و با توجه به انتظاراتی که در بازار به وجود آمده بود بازار خودرو ثبات قیمت را در دستور کار خود قرارداده بود، اما با طولانی شدن این روند و نوسان نرخ دلار بازار این روند تغییر کرد و موجب شد تا بازار خودرو رشد قیمت را تجربه کند.

علاوه بر ریز نوسان های نرخ دلار که رشد قیمت خودروهای پرطرفدار داخلی را به همراه داشت، توقع انتظاری که در بازار به وجود آمده نیز بر این روند اثرگذار بوده است. در این خصوص می توان به طولانی شدن انتظار برای اعلام نتایج مذاکرات و تعیین کابینه دولت سیزدهم اشاره کرد. فعالان بازار خودرو امیدوارند کابینه جدید وزیر صنعت، معدن و تجارتی به خود بیند که توانایی کنترل و ایجاد ثبات قیمت در بازار خودرو را داشته باشد تا به این طریق نوسان روزانه قیمت در بازار خودرو پایان یابد.

از سوی دیگر با وجود عدم تغییر قیمت ها، بازار این روزها سکوت و کور است و معامله در حد بسیار اندک صورت می گیرد. به گفته فعالان بازار خودرو افزایش قیمت خودرو در بازار در حالی ثبت شده که عرضه و تقاضا در بازار بسیار محدود است.

روند بازار خودرو

براساس ارزیابی های صورت گرفته، بازار خودروهای پرطرفدار داخلی، دومین هفته تیر ماه ۱۴۰۰ را با رشد یک تا نه میلیونی قیمت را به پایان رساند. براساس ارزیابی های صورت گرفته در مدت زمان مورد بررسی «سمند LX با موتور EF7» با رشد ۹ میلیونی قیمت رکود رشد قیمت در این هفته را شکست و «سمندLX» نیز رشدی ۵ میلیونی را تجربه کرد در میان خودروهای که بیشترین رشد قیمت را داشته اند می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» نیز اشاره کرد این خودرو در هفته سپری شده رشدی ۴ میلیونی را تجربه کرد. همچنین در میان خودروهای که رشد قیمت داشتند «کوییک معمولی» و «ساینا» نیز رشدی دو میلیون را ثبت کردند. سایر خودروهای پرطرفدار در دومین هفته تیرماه رشد یک میلیونی داشتند و سورن تنها خودرویی است که این هفته را با افت یک میلیونی قیمت به پایان رساند.

قیمت کوییک در بازار خودرو

با توجه به وضعیت بازار این سوال مطرح می شود که خانواده «کوییک» این هفته در میان محصولات سایپا چه روندی داشته اند؟ براساس ارزیابی بازار، خانواده کوییک در هفته سپری شده رشد یک میلیونی قیمت را تجربه کردند و به این طریق قیمت «کوییک معمولی» در هفته سپری شده در بازار به ۱۵۴میلیون تومان رسید و «کوییک R» نیز دومین هفته تیرماه را با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان به پایان رساند.

یخ بازار خودرو شکست + جدول قیمت

قیمت «شاهین» در بازار خودرو

از دیگر محصولات سایپا می توان به خودرو «شاهین» اشاره کرد که اواخر سال گذشته به تعداد محدود و به صورت نمادین به خریداران این خودرو تحویل شد. شرکت سایپا در آن زمان قیمت ۲۶۸ میلیون تومان را برای این خودرو تعیین کرد، اما براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت کارخانه ای شاهین به ۲۹۱ میلیون تومان رسید و رشدی ۲۳ میلیون تومانی را تجربه کرد. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد.

قیمت محصولات پژو در بازار

براساس رصد بازار، خانواده «پژو ۲۰۶» نیز هفته سپری شده را در بازار با رشد قیمت به پایان رساندند. براساس ارزیابی های صورت گرفته «۲۰۶ تیپ ۲» در این هفته با افزایش ۴ میلیونی قیمت در بازار ۲۱۴ میلیون تومان قیمت گذاری شد. از سوی دیگر «تیپ ۵ این خودرو» نیز در هفته سپری شده با رشد یک میلیونی به ۲۶۱ میلیون تومان رسید. «پژو ۲۰۶ صندوقدار» دیگر محصول خانواده ۲۰۶ نیز در هفته سپری شده رشدی یک میلیونی را تجربه کرد و قیمت آن به ۲۴۷ میلیون تومان رسید.

یخ بازار خودرو شکست + جدول قیمت

قیمت خانواده سمند در بازار

ارزیابی بازار محصولات ایران خودرو نشان دهنده آن است که «سمند lx با موتورEF7» در مدت زمان مورد بررسی رکودار رشد قیمت در بازار بود و رشد ۹ میلیونی قیمت داشته قیمت آن به ۲۲۳ میلیون تومان رسیده است. «سمند LX» نیز با افزایش ۵ میلیونی قیمت در بازار ۲۰۴ میلیون تومان عرضه شد و «سورن» تنها خودرویی که در دومین هفته تیر ماه افت قیمت داشت نیز با افت یک میلیونی در بازار ۲۴۳ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

یخ بازار خودرو شکست + جدول قیمت

قیمت تیبا در بازار

از دیگر محصولات بازار پرتیراژ ها می توان به «تیبا صندوقدار» اشاره کرد؛ ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی قیمت «تیبا صندوقدار» با رشد یک میلیونی به ۱۳۰ میلیون تومان رسید. قیمت «تیبا۲» معمولی نیز با رشد دو میلیونی قیمت در بازار به ۱۳۸ میلیون تومان رسید.

ساینا که به لحاظ قیمتی و حتی فرمی هم تراز تیبا است نیز در هفته سپری شده از رشد قیمت جا نماند و با افزایش دو میلیونی در بازار با قیمت ۱۴۸ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

یخ بازار خودرو شکست + جدول قیمت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....