تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400 - 2:22
کد خبر : 44614

یادنامه ای در وصف غلامرضاخان جهانگیری سردار…

یادنامه ای در وصف غلامرضاخان جهانگیری سردار…

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرد آنست که نامش به نکویی نبرند سخن گفتن از بزرگان به سادگی ممکن نیست و شاید بیان کننده کل ویژگی ها، شایستگی ها و توانمندی های آنان نباشد، اما به رسم پاسداشت حرمت و بزرگی و به اندازه وسع و بضاعتم می نویسم. چهار سال از رحلت بزرگ مردی

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز
مرد آنست که نامش به نکویی نبرند

سخن گفتن از بزرگان به سادگی ممکن نیست و شاید بیان کننده کل ویژگی ها، شایستگی ها و توانمندی های آنان نباشد، اما به رسم پاسداشت حرمت و بزرگی و به اندازه وسع و بضاعتم می نویسم.

چهار سال از رحلت بزرگ مردی از تبار نیکنامان، غلامرضاخان جهانگیری می گذرد و فقدان ایشان در محافل و مجالس ایلی و سرزمینی بسیار احساس می شود، بزرگمردی که خود را وقف مردم و طایفه می نمود، تا آنان در صلح و سازش زندگی کنند.

آری چهار سال می گذرد و کم کم بایستی کوچ بی بازگشت این مرد ایلیاتی و البته سیاسی را باور کرد، اما مرام و مردم داری اش بعنوان الگوی زندگی در میان مردم و بزرگان همچنان پابرجاست.

رحلت انسان فرزانه ای همچون او در کسوت معتمد مردمی که محبوبیت و مقبولیتی بی نظیر داشته و نقطه مرکزی مشورت ها و سازش های ایلی و فراایلی بوده، قطعا عروج آسمانی خواهد داشت.

غلامرضاخان ثروت و مکنت چندانی نداشت و البته به دنبال ثروت اندوزی و مال دنیا هم نرفت، اگرچه می توانست، اما همواره ثروت و اندوخته واقعی خود را در آرامش و اعتلای دیگران جستجو می کرد و نه مادیات بی ارزش دنیوی.

اولین قدم در ارتباطات بشر در هر زمینه ای اعتماد می باشد و تا اعتماد بوجود نیاید، ارتباطی هم شکل نمی گیرد، اما خان بزرگ ایلم چه روح بلند و آسمانی داشت که میان بزرگترین بن بست ها نیز پل می زد و افسوس چه زود رفت و ایلی را داغدار کرد!

همیشه مورد وثوق و تکیه گاهی قابل اعتماد برای ایل، طایفه، دوستان و آشنایان بود، در هر امری که قدم می نهاد به واسطه ی حسن خلق و چهره گشاده اش، تکریم می شد و با حسن نیت مشکلات مرتفع می گردید و امروز ایل به او بسیار محتاج است، اما هیچ غلامرضاخانی برای حل بن بست ها وجود ندارد.

صادقانه، متواضعانه و بدون پیچیدگی به مردم عشق می ورزید و آنان را دوست داشت.

از دیگر خصوصیات بارزش این بود هرجا مشکلی احساس می کرد بدون درخواست دیگران به آن کارزار وارد می شد و ناراحتی ها را از میان می برد.
روح این بزرگ مرد شاد و یادش تا ابد گرامی باد

مصطفی جهانگیری
۱۴۰۰/۰۲/۰۸

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....