تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 تیر 1401 - 20:45
کد خبر : 94405

گواهینامه ایرانی در چند کشور اعتبار دارد؟

گواهینامه ایرانی در چند کشور اعتبار دارد؟

سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در ارتباط با گواهینامه رانندگی با ۷۰ کشور دنیا تبادل داریم و این توافقی است که با وزارت خارجه صورت گرفته است، اما به دنبال افزایش اعتبار گواهینامه رانندگی با چندین کشور هستیم. برای مثال با اسپانیا یک سامانه داریم و می‌خواهیم افرادی که به آنجا می‌روند،

سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در ارتباط با گواهینامه رانندگی با ۷۰ کشور دنیا تبادل داریم و این توافقی است که با وزارت خارجه صورت گرفته است، اما به دنبال افزایش اعتبار گواهینامه رانندگی با چندین کشور هستیم. برای مثال با اسپانیا یک سامانه داریم و می‌خواهیم افرادی که به آنجا می‌روند، گواهینامه ایرانی‌شان اصالت پیدا کند.

او گفت: البته این سامانه برای کشورهای ترکیه، لهستان و قزاقیزستان طراحی شده اما فرآیند آن زمان‌بر است و باید از سفارت و وزارت خارجه، مراحل را جویا شد.

گواهینامه لاتین صادر می‌کنیم

سردار هادیانفر گفت: به زودی در حوزه گواهینامه رانندگی تبادل با برخی کشورهای خارجی اتفاقات خوبی رخ می‌دهد. قصد داریم برای افرادی که می‌خواهند به خارج از کشور بروند، گواهینامه لاتین صادر کنیم تا در کشور مقصد، این گواهینامه خوانده شود.

سردار هادیانفر سال گذشته نیز خبر امکان رانندگی ایرانیان در ۷۰ کشور دنیا را مطرح کرده بود و گفته بود که «در حال حاضر ۷۰ کشور در دستور کار پلیس است. امیدواریم در یک زمان بسیار زود اول با کشور اسپانیا تبادل را انجام دهیم.»

گواهینامه اتباع افغانستانی

به گفته سردار هادیانفر، به اتباع افغانستانی که در کشور ما ساکن هستند و اقامت قانونی دارند و مورد تایید سامان اتباع باشند، می‌توانیم گواهینامه‌های یک ساله در اختیار آن‌ها بگذاریم، اما بعضی از تجار خارجی هستند که شرایط سرمایه گذاری در کشور دارند، آن‌ها هم به تناسب اقامتشان، اقامت ۳ ساله را دریافت کرده بودند که ما هم ابلاغ کردیم گواهینامه ۳ ساله به آن‌ها بدهند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: نکته مهم این است که تنها کسی که اقامت قانونی داشته باشد، می‌تواند از گواهینامه یک ساله استفاده کند، زیرا برخی عزیزان اقامت آنها غیرقانونی است که مشمول استفاده از گواهینامه نمی‌شوند.

پیش‌تر اعلام شده بود که اتباع خارجی متاهل می‌توانند گواهینامه داشته باشند، که این موضوع توسط پلیس راهور مورد تکذیب قرار گرفت.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....