تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 آبان 1399 - 20:45
کد خبر : 24635

گلچین اقتصادی روز

گلچین اقتصادی روز

هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و … تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم. این پیمانه تیتر‌هایی همچون مردم مراقب باشند در روند صعودی بازار هر سهمی نخرند، شرایط بورس بهتر می‌شود؟ ارزش

هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و … تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

این پیمانه تیتر‌هایی همچون مردم مراقب باشند در روند صعودی بازار هر سهمی نخرند، شرایط بورس بهتر می‌شود؟ ارزش سهام عدالت امروز چقدر افزایش یافت؟ جهش قیمت نفت خام در بازار جهانی، بیت کوین دوباره رکورد زد، از بازار گوشت گوسفندی چه خبر؟ و افت قیمت سکه در بازار آزاد را در بر دارد.

+بورس سبزپوش به تعطیلی رفت

به گزارش اقتصاددان به نقل از تابناک ، شاخص کل با ۴۸۴۹۵ واحد افزایش، معادل ۳.۷۴ درصد به یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۰۶ واحد، شاخص قیمت وزنی – ارزشی با ۱۲۶۷۳ واحد افزایش معادل ۳.۷۴ درصد به ۳۵۱ هزار و ۸۵۶ واحد، شاخص کل هم وزن با ۶۶۹۹ واحد افزایش معادل ۱.۷۹ درصد به ۳۸۱ هزار و ۳۶۹ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۴۳۸۷ واحد افزایش معادل ۱.۷۹ درصد به ۲۴۹ هزار و ۷۷۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۵۷۴۹۸ واحد افزایش معادل ۳.۲۵ درصد به یک میلیون و ۸۲۴ هزار و ۸۲ واحد، شاخص بازار اول با ۳۹۶۰۸ واحد افزایش معادل ۴.۲۶ درصد به ۹۷۰ هزار و ۳۰۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۸۲۳۲۷ واحد افزایش معادل ۳.۰۶ درصد به ۲ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۸۸۹ واحد رسید.

گزارش بورس امروز چهارشنبه 28 آبان 99/ شاخص پرقدرت از مرز 1.3 میلیون واحدی گذشت

گزارش بورس امروز چهارشنبه 28 آبان 99/ شاخص پرقدرت از مرز 1.3 میلیون واحدی گذشت

+مردم مراقب باشند در روند صعودی بازار هر سهمی نخرند

به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، بازگشت شاخص به رشد هیجانی و بی منطق بعید است؛ پس سرمایه‌گذاران در بورس باید در این برهه از زمان، حواسشان باشد که به صرف اینکه جو بازار مثبت می‌شود، هر سهمی را خریداری نکنند. به نقل از مهر؛ هلالات گفت: جذابیت بازار سرمایه برای سرمایه گذاری همچنان بالاست، چون بازارهای موازی ضعیف هستند و چشم‌اندازی برای رشد ندارند. در واقع چشم‌انداز صعود برای دلار، مسکن، طلا و خودرو وجود ندارد. تنها رقیب بازار سرمایه، سپرده بانکی است که رئیس کل بانک مرکزی نیز در چند مصاحبه اعلام کرده که بانک مرکزی تصمیم ندارد نرخ سود را بالا ببرد؛ پس خیال همه راحت شده که در بازار سرمایه می‌توانند سرمایه گذاری با بازدهی بهتری داشته باشند، ولی این به معنای بالا رفتن هیجانی شاخص نیست و بازار با روندی منطقی رشد خواهد کرد.

+شرایط بورس بهتر می‌شود؟

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بازار بورس، اظهار کرد: بازار سهام ظبیعتا یک روندی دارد که با نوع تصمیماتی که در شورای عالی بورس گرفته شد، یکسری از عوامل محرک تقاضا به جریان افتاد و تقویت شد. از این جهت شرایط بازار باید پایدار باشد. از طرف دیگر اگر این پایداری ادامه یابد، ما باید بتوانیم با عرضه های اولیه یک ثبات مستمر را ایجاد کنیم. وی افزود: آنهایی که می‌خواهند درباره بازار سرمایه اظهار نظر کنند، باید بیشتر با رعایت جوانب این کار را بکنند. سهامداران حقیقی خیلی دقت کنند و بسیاری از مباحث را در تحلیل های خود قرار دهند؛ یعنی اگر فردی  اظهارنظری درباره بازار کرد، آن را به صورت خام نپذیرند، بلکه آن را تحلیل کنند. اگر این روند جلو برود ما فکر می‌کنیم شرایط بهتری برای بازار خواهیم داشت.

شیر، پنیر و ماست هم با مجوز مسئولان گران شد/ حقوق کارگر هفته اول برج ته می‌کشد/ فروش اجباری کالا همراه با روغن نباتی خلاف قانون است/ نوسان دلار در کانال ۲۵/ بورس سبزپوش به تعطیلی رفت

+ارزش سهام عدالت امروز چقدر افزایش یافت؟

نبض بورس گزارش داد: پس از پایان معاملات امروز ارزش سبد دارندگان سهام عدالت با افزایش ۴۰۸ هزار و ۷۷۲ تومانی معادل ۴ درصد نسبت به روز قبل مواجه شد و به ۱۰ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۷۷۲ تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۲۶۳ تومان رسیده است.

سهام آسیا اقیانوسیه با احتیاط سرمایه گذاران با نوسان اندک مواجه شد

روز چهارشنبه، با رشد شدید کرونا در آمریکا، سرمایه‌گذاران علی‌رغم امید به واکسن آن محتاط ماندند و سهام آسیا دچار نوسان شد. جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن تقریباً بدون تغییر ماند، در حالی که نیکی ژاپن ۰.۷۶ درصد از ارزش خود را از دست داد. در بازار چین کامپوزیت شانگهای ۰.۴۱ درصد افت کرد، در حالی که هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ درجا زد و افت اندک ۰.۰۳ درصدی را به ثبت رساند. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۴۸ درصد رشد کرد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۱۷ درصد بالا آمد. در بازار ارز، دلار در برابر ارزهای مهم آسیا اقیانوسیه افت کرد. نرخ برابری دلار با ین ژاپن به ۱۰۴.۱۳ واحد و با یوآن چین به ۶.۵۵۶۵ واحد رسید.

جهش قیمت نفت خام در بازار جهانی

قیمت نفت خام در معاملات روز چهارشنبه، در حالی بیش از ۲ درصد جهش کرد که امید به تأخیر در افزایش تولید اوپک پلاس باعث شد تا تأثیر افزایش ذخایر انبارهای نفت آمریکا خنثی شود. تا ساعت ۱۶ به وقت تهران قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت ۲.۰۸ درصد یا ۹۱ سنت جهش کرد و به ۴۴.۶۶ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲.۰۵ درصد یا ۸۵ سنت جهش کرد و به ۴۲.۲۸ دلار رسید. اکثر اعضای اوپک پلاس در پایان اجلاس خود در روز گذشته از تمدید توافق کاهش تولید نفت برای سه ماه دیگر استقبال کردند. ذخایر انبارهای نفت آمریکا این هفته ۴.۲ میلیون بشکه افزایش یافت و باعث شد تا افزایش قیمت‌های نفت محدود بماند.

بیت کوین دوباره رکورد زد

قیمت بیت کوین در معاملات امروز بازار جهانی ارز‌های مجازی از ۱۸ هزار دلار عبور کرد. این نخستین بار در سه سال گذشته است که بیت کوین چنین قیمت‌های نجومی را به ثبت می‌رساند. طی ۲۴ ساعت گذشته، قیمت بیت کوین بین ۱۶ هزار و ۵۶۰ تا ۱۸ هزار و ۶۲ دلار بوده، البته در ساعت ۸ صبح امروز به وقت GMT به ۱۸ هزار و ۱۹۴ دلار رسیده است. قیمت بیت کوین حالا رشد ۱۴۶ درصدی را نسبت به دوازده ماه گذشته به ثبت رسانده و نسبت به سه ماه گذشته هم ۷۰ درصد رشد کرده است.

آنتونی تروچف، بنیانگذار و مقام موسسه نکسو، که در امور ارز‌های مجازی فعالیت می‌کند، می‌گوید: برخی اتفاقاتی که طی روز‌های گذشته افتاده، بدون شک در این زمینه بی‌تأثیر نبوده است. وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌هایی نظیر مایکرو استراتژی و اسکوئر در کنار روی خوش دیگر شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت نظیر پی‌پل، دلایل محتمل رشد قیمت این ارز طی روز‌های گذشته بوده است. کارشناسان البته دیگر عوامل نظیر تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا و منفی شدن نرخ بهره در بازار‌های سنتی نظیر آلمان را در افزایش قیمت بیت کوین دخیل می‌دانند. کی‌یونگ جو، مدیرعامل موسسه کریپتو کوانت، می‌گوید: کاهش نرخ بهره مهم‌ترین دلیلی است که بر تصمیم مردم برای سرمایه‌گذاری پولشان اثرگذار است.

 

+شیر، پنیر و ماست هم با مجوز مسئولان گران شد

سخنگوی انجمن لبنی ایران با اشاره به نشست امروز نمایندگان تشکل‌های صنایع لبنی با مسئولان ستاد تنظیم بازار کشور گفت: امروز در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان تشکل‌های لبنی، سازمان مربوطه برگزار و قیمت‌های جدید برخی از محصولات لبنی شامل قیمت مصوب تعیین و تصویب شد.

این فعال بخش خصوصی افزود: در این جلسه دو تشکل صنفی لبنی (اتحادیه تعاونی فرآورده‌های لبنی کشور و انجمن صنفی صنایع لبنی ایران)، دو تشکل دامپروری، معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، نماینده سازمان بازرسی کل کشور، نماینده سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده و سازمان تعزیرات حکومتی حضور داشتند و قیمت‌های جدید به شرح زیر تعیین شد: قیمت ماست دو و نیم کیلو دبه پرچرب ۲۴,۰۰۰ تومان، دبه کم چرب ۲۱,۰۰۰ تومان، شیر نایلون ۵,۴۰۰ تومان و پنیر ۴۰۰ گرمی کاپ ۱۴,۵۰۰ تومان، ماست کم چرب ٩٠٠گرمی ٨٠٠٠ تومان و ماست پرچرب ٩٠٠ گرمی نیز ٩٧٠٠ تومان.

شیر، پنیر و ماست هم با مجوز مسئولان گران شد/ حقوق کارگر هفته اول برج ته می‌کشد/ جهش قیمت نفت خام در بازار جهانی/ نوسان قیمت دلار در کانال ۲۵/ بورس سبزپوش به تعطیلی رفت

‌بنی طبا گفت: همچنین قیمت شیر بطری کم چرب ۷,۱۰۰ تومان، نیم چرب ۷,۵۰۰ تومان، ٣ درصد چربی ۸,۵۰۰ تومان، شیر کامل ۸,۶۰۰ تومان، قیمت شیر خام درب دامداری ۴,۱۵۰ تومان و قیمت کره حیوانی ۱۰۰ گرمی ۱۰ هزار تومان تعیین شد. همچنین قیمت شیر خام درب دامداری ۴,۱۵۰ تومان و به ازای هر دهم چربی بالاتر از ٢. ٣ درصد ۶۰ تومان اضافه می‌شود و در صورتی که کمتر از ٢. ٣ درصد چربی باشد، ۶۰ تومان کسر می‌شود.

+حقوق کارگر هفته اول برج ته می‌کشد؟

علی اصلانی، عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: حقوقی که کارگران دریافت می کنند، هیچ سنخیتی با خط فقر ندارد و کارگران باید طوری برنامه ریزی کنند که دریافتی آنها با توجه به افزایش هزینه ها در هفته اول برج تمام نشود و اصطلاحا ته نکشد!

+از بازار گوشت گوسفندی چه خبر؟

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه تغییری در قیمت گوشت گوسفندی اتفاق نیفتاده است، گفت: در حال حاضر بازار پررونقی هم نداریم و به خاطر تعطیلی پیش روی، مردم بلاتکلیف هستند و این امر روی بازار هم تأثیرگذار است. به همین دلیل سر برج هم اتفاق خاصی در بازار رخ نمی‌دهد و احتمال دارد در صورت بارندگی و ایجاد اختلال در حمل و نقل قیمت کاهش بسیار ناچیزی داشته باشد که آن هم موقتی خواهد بود. ملکی قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه را برای مصرف کنندگان بین ١١۵ تا ١٢٠ هزار تومان اعلام کرد.

شیر، پنیر و ماست هم با مجوز مسئولان گران شد/ حقوق کارگر هفته اول برج ته می‌کشد/ جهش قیمت نفت خام در بازار جهانی/ نوسان قیمت دلار در کانال ۲۵/ بورس سبزپوش به تعطیلی رفت

+فروش اجباری کالا همراه با روغن نباتی خلاف قانون است

انجمن صنایع روغن نباتی اعلام کرد: این صنعت با فروش اجباری سایر کالاها همراه با روغن نباتی مخالف است و آن را خلاف قانون می‌داند. بازرس انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران افزود: متأسفانه طی هفته‌های اخیر و پس از بروز التهاب در بازار روغن نباتی، برخی شرکت‌های پخش و توزیع کنندگان مواد غذایی در اقدامی فرصت طلبانه، فروش روغن نباتی به مراکز عرضه و مصرف کنندگان را منوط به خرید برخی محصولات نظیر رب، تن ماهی، کیک و.. کرده‌اند.

+افت قیمت سکه در بازار آزاد

امروز، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش قیمت نسبت به دیروز به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ تومان رسید، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۱ میلیون تومان و ۵۰۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع ‌سکه ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک ‌میلیون و ۱۲۸ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای ۴ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان فروخته شد.

+نوسان قیمت دلار در کانال ۲۵

در معاملات امروز (چهارشنبه بیست و هشتم آبان ماه ۹۹) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، به نرخ ۲۴۶۲۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۵۶۲۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. این نرخ نسبت به روز گذشته، ۲۸۰ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۲۹۳۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به نرخ ۳۰۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۵۰۰ تومان کاهش نرخ دارد.

+ارزش دلار باز هم کاهش یافت

ارزش دلار باز هم مقابل رقبای اصلی اش کاهش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۴۳۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۸ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).
ع
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....