تاریخ انتشار : جمعه 26 شهریور 1400 - 23:23
کد خبر : 61060

گلچین اقتصادی روز

گلچین اقتصادی روز

هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و … تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم. این پیمانه تیتر‌هایی همچون اُفت و خیز شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت، صندوق‌های بورس در جذب سرمایه‌های

هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و … تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

این پیمانه تیتر‌هایی همچون اُفت و خیز شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت، صندوق‌های بورس در جذب سرمایه‌های مردم از بانک‌ها سبقت گرفتند، دلار جهانی بالا رفت، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی کمتر شد، طلای جهانی ارزان‌تر شد و دلیل سیر نزولی بهای طلا و سکه را در بر دارد.

+اُفت و خیز شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت

به گزارش اقتصاددان به نقل از تابناک  ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت (چهارشنبه، ۲۴ شهریور ‌ماه) با ۳۸ هزار واحد کاهش نسبت به هفته قبل از آن به عدد یک‌میلیون و ۴۸۸ هزار واحد رسید؛ بنابراین، افت شاخص کل در هفته جاری حدود ۲.۵ درصد بود. شاخص کل در پایان روز یکشنبه هفته گذشته (۱۷ شهریورماه) در حالی با رقم یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد به معاملات خود پایان داد که این رقم روز گذشته (چهارشنبه، ۲۴ شهریور ماه) به یک‌میلیون و ۴۸۸ هزار واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) در پایان هفته گذشته ۴۶۶ هزار و ۹۶ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۴۵۰ هزار و ۴۵۹ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) از ۲۹۴ هزار و ۱۰۹ واحد به عدد ۲۸۴ هزار و ۲۴۰ واحد رسید. در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای سپید ماکیان (سپید)، ‌شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، لیزینگ کارآفرین (ولکار)، گروه مدیریت ارزش صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیر)، گروه دارویی برکت (برکت) و بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

صندوق‌های بورس در جذب سرمایه‌های مردم از بانک‌ها سبقت گرفتند

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس از سبقت صندوق‌های بورس از برخی بانک‌ها در جذب سرمایه‌های مردمی خبر داد. میثم فدایی با اعلام اینکه خطر سرمایه گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت بازار سرمایه خیلی پایین است و درحال حاضر این صندوق‌ها، سودهای منظمی را با نرخ‌های خوبی به سرمایه گذاران پرداخت می‌کنند، گفت: صندوق‌های درآمد ثابت بازار سرمایه، جزو بزرگترین صندوق‌های بورس هستند که با استقبال مردم مواجه شده اند و برخی از این صندوق‌ها حتی از بعضی بانک‌ها بزرگتر شده و سرمایه بیشتری جذب کرده اند. وی افزود: اکنون به عنوان مثال یکی از صندوق‌های درآمد ثابت بورس سه برابر یک بانک خصوصی (بانک خاورمیانه) و یک صندوق دیگر دو برابر یک بانک خصوصی دیگر (پست بانک) موفق به جذب سرمایه از هموطنان شده اند. / جزئیات بیشتر

اردوغان: در اولین فرصت به حساب تورم خواهیم رسید

به نقل از دیلی صباح، رییس جمهور ترکیه در واکنش به افزایش پی در پی تورم در کشورش با بیان اینکه دولت متعهد به جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت هاست، گفت: در اولین فرصت به تورم خواهیم پرداخت و روند آن را تحت کنترل درخواهیم آورد. اردوغان که پیشتر نیز بارها و بارها خواهان کاهش بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی ترکیه شده و خود را ” دشمن نرخ بهره” خوانده بود افزود: نرخ بهره در ترکیه در مقایسه با دیگر کشورها هنوز خیلی زیاد است و باید کاهش پیدا کند. رییس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت در تلاش است تا به یک راهکار پایدار در کاهش نرخ تورم دست پیدا کند، افزود: شاهدیم که قیمت های روی قفسه های فروشگاه ها روز به روز بیشتر می شود. به زودی این تورم را تحت کنترل خود در خواهیم آورد.

نرخ تورم ترکیه در ماه آگوست برای نخستین بار در دو سال اخیر از ۱۹ درصد هم عبور کرد و به ۱۹.۲۵ درصد رسید. دولت ترکیه تاکنون بارها از برنامه های خود برای کاستن از شتاب نرخ تورم رونمایی کرده که هر بار در تحقق این هدف ناکام مانده است. نرخ تورم مواد غذایی به عنوان پیشران تورم در ماه های اخیر افزایش زیادی داشته و به ۳۰ درصد در ماه آگوست رسیده است. شهاب کاوچیوغلو، رییس بانک مرکزی ترکیه، اوایل این ماه اطمینان خاطر داده بود سیاست های جدید بانک مرکزی باعث خواهد شد نرخ تورم از سه ماهه پایانی سال جاری میلادی کمتر شود. وی با اشاره به اینکه هسته تورمی در ماه آگوست به ۱۷ درصد رسیده، بر اهمیت انضباط مالی بیشتر برای مهار تورم تاکید کرده بود. به نقل از ایسنا، بانک مرکزی ترکیه در آخرین نشست هفتگی خود تصمیم گرفته بود تا نرخ بهره را در محدوده فعلی حفظ کند. دولت ترکیه دستیابی به تورم تک رقمی را برای سال آینده هدف گذاری کرده است.

+کوچ دلالان مسکن از شمال تهران به ترکیه

قیمت خانه در بالای شهر تهران به قدری بالا رفته که در حال حاضر به حدود چهار تا پنج برابر ترکیه رسیده و خریداری در منطقه ۱ تهران وجود ندارد. واسطه‌های ملکی از انتقال تقاضای سفته‌بازی از تهران به استانبول، آنتالیا و ازمیر در ترکیه خبر می‌دهند. ایرانی‌ها در حال حاضر بعد از عراقی‌ها دومین گروه خریداران مسکن در ترکیه هستند. به گزارش ایسنا، قیمت خانه در ترکیه به پول ایران از ۵۰۰ میلیون تومان شروع می شود و تا ۳ میلیارد تومان می‌رسد؛ در حالی که برای خرید یک آپارتمان ۵۰ متری در ارزانترین منطقه تهران به طور میانگین باید ۷۲۰ میلیون تومان هزینه کرد. در شمال تهران نرخ‌ها به قول معروف فضایی شده است. میانگین قیمت هر متر خانه در منطقه ۱ تهران بر اساس آخرین آمار ۶۴.۵ میلیون تومان است. یعنی یک آپارتمان ۱۰۰ متری ۶.۴ میلیارد تومان ارزش دارد. تازه این کف قیمتهاست و آپارتمان های نوساز از متری ۱۰۰ میلیون به بالا شروع می‌شود که برای خرید یک واحد ۱۰۰ متری دست کم باید ۱۰ میلیارد تومان پرداخت کرد. با توجه به برآوردها، قیمت مسکن در شمال تهران تقریبا ۴ تا ۵ برابر یک منطقه خوب و حدود ۱۰ تا ۱۲ برابر یک منطقه معمولی در ترکیه است.

کیانی از واسطه‌های خرید و فروش ملک در ترکیه با بیان اینکه کف قیمت مسکن در اطراف استانبول ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار لیر است به ایسنا گفت: با این حساب، می‌توان با ۶۸۰ میلیون تومان یک آپارتمان در ترکیه خریداری کرد. البته خانه‌هایی با قیمت حدود ۵۰۰ میلیون تومان هم وجود دارد که طبیعتا از امکانات کمی برخوردار و قدیمی است؛ اما برای خرید یک آپارتمان یک خوابه مناسب با استخر، سونا، زمین بازی و دیگر امکانات باید ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار لیر معادل حدود ۲ تا ۲.۷ میلیارد تومان بپردازید؛ یعنی یک آپارتمان نسبتا لوکس در ترکیه، تقریبا یک چهارم شمال تهران قیمت دارد. طی دو سال گذشته هر روز بر تعداد سفته‌بازانی که شمال تهران را به مقصد ترکیه ترک کرده‌اند، اضافه شده است. آقای کلاته از مشاوران املاک شرق تهران می‌گوید: قیمت آپارتمان در ترکیه با محله پیروزی، تهرانپارس و نیروی هوایی در تهران برابر و در مواردی کمتر شده است.

اردوغان: در اولین فرصت به حساب تورم خواهیم رسید/ کوچ دلالان مسکن از شمال تهران به ترکیه/ روش قرعه‌کشی این بار به واحدهای مسکن ملی رسید/ راهکار معاون وزیر برای ساماندهی بازار اجاره/ افت دلار به کانال ۲۶ هزار تومان

+ روش قرعه‌کشی این بار به واحدهای مسکن ملی رسید

مدیرعامل عمران پردیس از واگذاری واحدهای طرح ملی مسکن با قرعه‌کشی خبر داد و گفت: هزینه ساخت هر مترمربع از این واحدها به قیمت امروز ۵ تا ۵.۵ میلیون تومان است. مهدی هدایت در حاشیه بازدید از کارگزاری مسکن مهر پردیس اظهار کرد: طبق ضوابط و بخشنامه‌ها به محض این‌که اسکلت واحدهای طرح ملی مسکن تکمیل شود موظف هستیم انتخاب واحد متقاضیان را انجام دهیم. وی با بیان این‌که ارزش‌گذاری واحدهای طرح مذکور انجام شده است، افزود: به‌عنوان مثال واحدی در طبقه نهم با یک منظره خوب قرار دارد که متقاضی با قرعه کشی برنده شده است. در مقابل واحد مسکن یک متقاضی نیز در طبقه اول است که منظره پایین‌تری دارد. در این راستا ارزش گذاری واحدها توسط کارشناس رسمی انجام شده و حق هیچ کس ضایع نخواهد شد. هدایت توضیح داد: فردی که با قرعه‌کشی برنده واحد بهتری می‌شود، طبیعتا قیمت بالاتری را در مقایسه با فردی که در طبقات پایین‌تر واحد دارد، پرداخت می‌کند. وی بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم تا دو سال آینده کل واحدهای طرح ملی مسکن را تحویل دهیم. مدیرعامل شرکت عمران پردیس درباره قیمت تمام شده واحدها نیز گفت: پیش بینی می‌کنیم با قیمت‌های امروز هزینه تمام شده ساخت هر مترمربع ۵ تا ۵.۵ میلیون تومان خواهد بود.

+راهکار معاون وزیر برای ساماندهی بازار اجاره

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در رابطه با برنامه های دولت برای ساماندهی بازار اجاره، به موضوع «اجاره داری حرفه ای» اشاره کرد و افزود: موضوع اجاره داری حرفه ای در  راستای کنترل نرخ اجاره و کمک به توانمند سازی مستاجران دنبال می شود. این طرح اکنون در کمیسیون های تخصصی دولت، مراحل تدوین و بررسی را طی کرده و آماده ارائه به صحن دولت است. امیدواریم به زودی جزو دستورکار قرار گیرد و بتوانیم نتیجه نهایی را اعلام کنیم و برای نخستین بار در کشور وارد بحث تاسیس سازمان‌های اجاره داری شویم.به گفته محمودزاده در بحث اجاره داری حرفه‌ای، چند شاخه کلی دیده شده است. نخست، موضوع تأسیس «شرکت‌های اجاره داری حرفه‌ای» است که بخش خصوصی هستند و کمک‌هایی از دولت دریافت کرده‌اند و به همان نسبت که کمک دریافت می‌کنند قیمت‌های در نظر گرفته شده برای مستأجران، قابلیت کنترل و نرخ گذاری از سوی دولت خواهد داشت. مدل دوم دستگاه‌هایی مانند شهرداری‌ها و نهادهای خدماتی و حمایتی هستند که در این آیین نامه مجاز شمرده شده اند که تعدادی از واحدهای احداثی را به صورت اجاره‌ای، سرمایه گذاری کنند و در اختیار واجدان شرایط قرار دهند. به گفته معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی مدل سوم افرادی هستند که هم اکنون در حال اجاره داری هستند، ولی نه به صورت حرفه‌ای بلکه به صورت سنتی و در این ساختار می‌توانند از مزایای اجاره داری حرفه‌ای استفاده کنند. تبدیل اجاره داری سنتی به حرفه‌ای می‌تواند منجر به افزایش واحدهای اجاره ای به بازار شود و از سوی دیگر امکان نرخ گذاری و کنترل بازار اجاره را فراهم می‌کند.

افت دلار به کانال ۲۶ هزار تومان

ایبِنا: در طول هفته ای که گذشت، روند شاخص ارزی به گونه ای بود که سه روز صعودی و سه روز دیگر نزولی به ثبت رسید و در مجموع، میانگین قیمت فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور نسبت به شروع هفته، با کاهش ۲۶۰ تومانی همراه بود و عقب نشینی یک کاناله را در کارنامه هفتگی خود به ثبت رساند.

اردوغان: در اولین فرصت به حساب تورم خواهیم رسید/ کوچ دلالان مسکن از شمال تهران به ترکیه/ روش قرعه‌کشی این بار به واحدهای مسکن ملی رسید/ راهکار معاون وزیر برای ساماندهی بازار اجاره/ افت دلار به کانال ۲۶ هزار تومان

دلار جهانی بالا رفت

پس از دو ریزش متوالی ارزش دلار افزایش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۸۶۲ واحد بسته شد.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی کم تر شد

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۱۷۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۶۱ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۵ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۷ هزار و ۷۱۴.۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۶۸ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۴۸۹.۴۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۱ درصد افزایش

۳- کاردانو

قیمت: ۲.۳۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۵۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۴۶ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۴۱۷.۳۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۲۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۱.۰۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۱۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵ درصد افزایش

۷- سولانا

قیمت: ۱۴۸.۶۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۷۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۹.۷۷ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۳۴.۲۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۲۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۵۸ درصد افزایش

۹- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۳۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۰۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۵۶ درصد کاهش

۱۰ – یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

طلای سیاه ارزان شد

قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، جمعه، تحت تأثیر بازگشت آرام تولید اسکله‌های نفتی آمریکا پس از طوفان آیدا افت کرد. تا به امروز همچنان حدود ۲۸ درصد از تولید نفت خام خلیج مکزیک آمریکا مسدود باقی مانده است. بسته ماندن چاه‌های نفت دریایی آمریکا برای دومین هفته متوالی باعث شد تا قیمت‌های نفت خام در روزهای اخیر رشد کنند و قیمت نفت برنت در معاملات دیروز به بالاترین سطح ۷ هفته‌ای خود برسد. قیمت نفت آمریکا هم در معاملات دیروز تا بالاترین سطح شش هفته اخیر بالا رفت. تا ساعت ۱۱:۲۰ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۴۴ درصد افت کرد و به ۷۵.۳۴ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس آمریکا هم تا این لحظه ۰.۵۹ درصد افت کرد و به ۷۲.۱۸ دلار بازگشت. داده‌های اولیه اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد، صادرات نفت خام آمریکا در ماه سپتامبر از ۳ میلیون بشکه در روز به ۲.۳۴ میلیون بشکه در روز افت کرده است.

طلای جهانی ارزان‌تر شد

قیمت طلا پس از این که روز گذشته دو درصد سقوط کرد، در معاملات روز جمعه بهبود یافت؛ اما در مسیر ثبت کاهش هفتگی قرار دارد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۵۸ دلار و ۱۰ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۵۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۳۸ دلار و ۱۰ سنت معادل دو درصد کاهش، در ۱۷۵۶ دلار و ۷۰ سنت بسته شده بود. قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۱.۶ درصد کاهش داشته است. جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: هرچند طلا تاکنون در سطح ۱۷۵۰ دلار حمایت یافته، این بهبود ضعیف به نظر می رسد و طلا با آزمون دیگری در سطح ۱۷۵۰ دلار روبه روست، زیرا دلار قوی مانده است. اگر سطح ۱۷۵۰ دلار شکسته شود، طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۷۱۵ دلار را تست کند و احتمالا از حمایت بلندمدت در حدود ۱۶۷۵ دلار برخوردار خواهد بود.

اردوغان: در اولین فرصت به حساب تورم خواهیم رسید/ کوچ دلالان مسکن از شمال تهران به ترکیه/ روش قرعه‌کشی این بار به واحدهای مسکن ملی رسید/ راهکار معاون وزیر برای ساماندهی بازار اجاره/ افت دلار به کانال ۲۶ هزار تومان

+دلیل سیر نزولی بهای طلا و سکه چیست؟

محمد کشتی آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت انس جهانی طلا و نرخ ارز تعیین کننده بهای سکه و طلا است، گفت: از طرفی با کاهش قیمت ارز که دلار آمریکا شاخص قیمت‌گذاری آن است، شاهد کاهش نرخ سکه و طلا در بازار بودیم. عامل دیگر افت قیمت سکه و طلا در بازار، کاهش شدید تقاضا و داد و ستدها در بازار طلاست که موجب شد در هفته اخیر شاهد سیر نزولی بهای طلا و سکه باشیم. کشتی آرای گفت: کاهش تقاضا موجب کاهش حباب انواع سکه شد و قیمت‌ها را نسبت به ابتدای هفته با کاهش همراه کرد. به طوری که سکه طرح قدیم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت به ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.وی ادامه داد: سکه طرح جدید با ۳۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان، نیم سکه با ۱۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی به پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه با ۱۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی به سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، سکه یک گرمی بانک مرکزی با ۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی به دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شد. هر مثقال طلا نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش در روز پنجشنبه به چهار میلیون و ۹۷۵ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش هفتگی به یک میلیون و ۱۴۸ هزار تومان تغییر قیمت داشت. وی با بیان اینکه حباب سکه به طور متوسط ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشته است، گفت: حباب سکه در حال حاضر ۴۸۰ هزار تومان است و قسمتی از این کاهش حباب مربوط به کاهش تقاضا و داد و ستدهاست که اتفاق افتاده است.

هفته ای که گذشت، هفته کاهشی قیمت طلا، سکه و ارز بود و بازار طلا هم از رکودی برخوردار بوده که رکود کم سابقه‌ای است و معاملات را به حداقل خود رسانده است. وی با بیان اینکه هفته آینده با توجه به اتفاقات پیش روی، پیش بینی می شود که قیمت‌ها در این سطح باشد، گفت: احتمالا تغییر چندانی در بازار نخواهیم داشت. /ایرنا

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....