تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آبان 1400 - 21:05
کد خبر : 67953

گلچین اقتصادی روز…نوسان شاخص بورس

گلچین اقتصادی روز…نوسان شاخص بورس

هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و … تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم. این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان شاخص بورس در کانال یک میلیون و ۳۰۰، دولت از سرمایه مردم در بورس

هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و … تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان شاخص بورس در کانال یک میلیون و ۳۰۰، دولت از سرمایه مردم در بورس صیانت کند، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ جدیدترین وضعیت تجارت ایران با ۱۵ کشور همسایه، هزینه ۷۹ میلیونی برای دریافت وام ۴۸۰ میلیون تومانی، گاز سیمانی‌ها از هفته پیش قطع شد و رشد ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی را در بر دارد.

 

+نوسان شاخص بورس در کانال یک میلیون و ۳۰۰

به گزارش اقتصاددان به نقل از تابناک  ، در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۷۲۹۲ واحدی معادل ۱.۹۳ درصدی به یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۴۸۵ واحد رسید؛ حال در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد ۱۷۳۰ واحدی همراه شده است.

+دولت از سرمایه مردم در بورس صیانت کند

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در برنامه «گفت‌وگوی اقتصادی» در خصوص وظایف دولت در قبال بورس و سهامداران گفت: یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی در قبال بازار‌های مالی، بحث نظارت است. در همین راستا مجلس، مرتب از دولت گزارش می‌گیرد و مشکلات در این راستا را پیگیری و درمورد آن از دولت سوال می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مراقبت از سرمایه‌های مردم در بازار سرمایه را جزو وظایف دولت برشمرد و گفت: هدف اصلی مجلس و دولت، ایجاد ثبات در بورس است؛ البته نوسانات همیشه در بورس وجود دارد و سقوط سرمایه‌ها برای سهامداران آزاردهنده است.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو، با تأکید بر اینکه ثبات دهی و امنیت و آرامش بخشی به بورس وظیفه اصلی دولت است، گفت: سهامداران حقوقی و حقیقی و بازارگردان‌ها باید بموقع به وظایف خود عمل کنند، نه اینکه برخی سهامداران حقوقی در زمان سقوط قیمت ها، سهام بخرند و در زمان صعودی شدن قیمت ها، سهام‌ها را بفروشند، چون این کار اجحاف در حق سهامداران حقیقی و خرد است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سازمان بورس باید این مسائل را مدیریت کند، اظهار کرد: هرچند در چند ماه گذشته در کل شاهد رشد شاخص کل بورس بودیم، سرمایه مردم سیر نزولی داشت، لذا دولت باید مراقب باشد تا شرکت‌ها صوری رشد نکنند. درست است که بورس خیلی بخشنامه‌ای و دستوری اداره نمی‌شود، اما از آنجایی که صیانت از سرمایه مردم در بورس وظیفه دولت است لذا تعریف برنامه و چارچوب‌هایی برای آن ضروری است.

+پیشنهاد پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی به سهامداران متضرر بورس

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از پیشنهاد پرداخت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی به سهامداران خُرد در قبال قرار گرفتن سهام به‌عنوان وثیقه خبر داد. محمد خدابخشی با اشاره به ضرر و زیان سهامداران خرد در بازار سرمایه گفت: با توجه به ضرر سهامداران حقیقی خرد در بازار سرمایه، در جلسه با رئیس سازمان بورس پیشنهاد دادم در قبال ارزش تابلو سهامی به‌عنوان وثیقه لحاظ شود، تا وام قرض‌الحسنه‌ای بین ۵۰ تا صد میلیون تومان به آن‌ها پرداخت شود. نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این وام با بازپرداخت سه تا پنج ساله می‌تواند بخشی از ضرر این افراد را جبران و به این سهامداران خرد کمک کند و در مقابل از سهام این افراد می‌توان به‌عنوان وثیقه استفاده کرد.

+ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۱ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۵۳۵ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲.۵ درصد معادل ۳۰۶ هزار و ۳۲۴ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۶۳ هزار و ۵۲۱ تومان رسیده است.

+۱۷ هزار میلیارد تومان ملک مازاد دولتی آماده فروش

مدیر کل دفتر مدیریت اموال و دارایی‌های دولت وزارت اقتصاد در گفت‌وگو با برنامه رهیافت رادیو اقتصاد، از شناسایی ۲۵۰۰ ملک مازاد دولتی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان خبر داد. خانم دادگر با اعلام این خبر گفت: این ۲۵۰۰ ملک همه دارای سند مالکیت و فاقد معارض و متصرف بوده و پروسه کاملی برای تعیین “مازاد بودن” آن‌ها صورت گرفته و آماده فروش هستند.

دادگر با یادآوری اینکه اسناد مالکیت املاک مذکور پس از فروش به مالک جدید انتقال می‌یابند، افزود: این املاک متنوع هستند و کاربری‌های مختلفی دارند و بر خلاف “سهام” که به صورت جمعی عرضه می‌شود، تک تک به مزایده گذاشته می‌شوند و مردم نیز می‌توانند نسب به خرید آن‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مجوز فروش اموال مازاد در بودجه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است، گفت: متأسفانه امسال به دلیل تغییر دولت و جابجایی مدیران، مقداری طول کشید تا هماهنگی‌ها در این ارتباط صورت بگیرد. دادگر اظهار داشت: به منظور جمع آوری اطلاعات اموال مازاد، تنها به اظهار خود دستگاه‌ها اکتفا نکرده و به همین منظور با سازمان ثبت اسناد و املاک تعامل زیادی کرده ایم و طی یکسال، ۵۶ هزار ملک دولتی را از آن‌ها دریافت و ثبت کرده ایم؛ همچنان که از شرکت پست، شهرداری تهران و دیگر منابع … اطلاعات دریافت کرده ایم.

+چه تعداد برای خانه دار شدن ثبت‌نام کردند؟

طبق تازه‌ترین آمار ارایه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی بیش از یک میلیون و ۵۰۵ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

+نماینده تهران: با هیچکس تعارف نداریم؛ نجومی‌بگیران را معرفی می‌کنیم

مالک شریعتی نیاسر، نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی حتما با پرداخت‌هایی که خلاف قوانین بوده و بیش از آنچه از نظر مردم مقبول باشد برخورد خواهد شد، چون افکار عمومی برای ما خیلی مهم است. رهبر معظم انقلاب هم مطالبه‌ای که داشتند این بود که این مسئله برای مردم هضم نشده است که چطور یک فردی ماهانه حدود ۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرد و یک فرد بالای ۵۰ میلیون تومان دریافتی دارد. مصادیق را نیز ان‌شاءالله به مردم معرفی خواهیم کرد.

وی افزود: دبیرخانه‌ای را تشکیل خواهیم داد که گزارش های مردمی را دریافت کنیم و در این مسیر با هیچکس تعارف نداریم. هر دستگاه، نهاد و سازمانی که حتی یک ریال از منابع عمومی کشور استفاده می‌کند مورد نظر ماست و هر شرکت و دستگاهی که حتی یک سهم دولتی در آن باشد حتما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. ما با جدیت در حال دنبال کردن این موضوع هستیم و ان‌شاءالله گزارش آن را نیز به مردم ارائه خواهیم داد.

+جدیدترین وضعیت تجارت ایران با پانزده کشور همسایه

سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک با تشریح وضعیت تجارت ایران با همسایگان خود گفت: از مجموع تجارت ۹۸ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۵۸۱ تنی کشور به ارزش ۵۴ میلیارد و ۸۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۴۹ دلار، در هفت ماه نخست امسال، ۶۱ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۹۶۴ تن به ارزش ۲۸ میلیارد و ۳۱۹ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۰۵ دلار، مربوط به تبادل کالا با ۱۵ کشور همسایه بوده است که ۶۲ درصد وزن و ۵۲ درصد ارزش کل تجارت را به خود اختصاص داده است.

در این مدت ۴۷ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۳۰۶ تن کالا به ارزش ۱۴ میلیارد و ۷۸۲ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۴۵۴ دلار به ۱۵ کشور همسایه صادر شد که ۶۴ درصد وزن و ۵۵ درصد ارزش کل صادرات هفت ماهه کشور بوده است. در رابطه با میزان صادرات به کشور‌های همسایه، عراق با ۱۹ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۲۰۸ تن به ارزش پنج میلیارد و ۴۸۲ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۲۹۳ دلار، ترکیه با ۱۰ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۵۵۶ تن به ارزش سه میلیارد و ۳۹۷ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۲۵۰ دلار، امارات با شش میلیون و ۶۰۱ هزار و ۵۸۹ تن به ارزش دو میلیارد و ۵۸۹ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۴۸ دلار، افغانستان با ۲ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۹۸۱ تن به ارزش یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۵۵ دلار و پاکستان با یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۳۲۹تن به ارزش ۶۵۵ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۹۳۰ دلار، پنج مقصد اول صادرات کالا‌های ایرانی به همسایگان بود.

لطیفی افزود: همچنین عمان با ۳۲۷ میلیون و ۴۲ هزار و ۴۸۴ دلار، روسیه با ۳۱۷ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۵۳۹ دلار، آذربایجان با ۲۷۲ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۳۷۲ دلار، ارمنستان با ۱۸۰ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۷۶۵ دلار، ترکمنستان با ۱۷۴ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۸۹ دلار، قزاقستان با ۹۵ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۷۶۵ دلار، قطر با ۸۵ میلیون و ۳۷ هزار و ۳۲ دلار، کویت با ۷۶ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۶۶۹ دلار، بحرین با چهار میلیون و ۱۳۸ هزار و ۲۴۷ دلار و عربستان سعودی با ۴۱ هزار و ۱۸ دلار به ترتیب مقاصد ۱۵گانه صادرات کشور به همسایگان در هفت ماه سال ۱۴۰۰ بوده‌اند. وی گفت: در میان ۱۴۳ مقصد صادراتی کشور، عراق رتبه دوم، ترکیه سوم، امارات رتبه چهارم، افغانستان پنجم، پاکستان هفتم، عمان ۱۰، روسیه ۱۱، آذربایجان ۱۲، ارمنستان ۱۵، ترکمنستان ۱۶، قزاقستان ۲۲، قطر ۲۳، کویت ۲۶، بحرین ۷۰ و عربستان ۱۲۱ بوده است.

+رئیس سابق اتاق ایران: ارز ۴۲۰۰ مانند گلوله اسلحه ژ۳ وارد بدن اقتصاد شد

محسن جلال‌پور رئیس سابق اتاق ایران در یادداشتی نوشت: در پاسخ به دلواپسان اقتصادی حذف ارز ترجیحی، هرچند شاید با وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی چند قلم کالا ارزان‌تر دست مردم برسد، کسری قابل توجهی که برای تامین مابه‌التفاوت ارز ترجیحی به وجود می‌آید، تورمی ایجاد می‌کند که گریبان همه جامعه را می‌گیرد. البته تنها همین موضوع نیست، ما در شرایط تورم ۲۰درصدی نیستیم که سیاستمدار ریسک کند و بر التهاب موجود بیفزاید، تورم ما وارد کانال پرخطر شده و شرایط نگران‌کننده‌ای پیدا کرده است که ظرفیت تبدیل شدن به بحران‌های بزرگ‌تر را دارد که می‌تواند کل جامعه را گرفتار کند. می‌دانم اکنون بهترین زمان برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست؛ اما نمی‌دانم زمان خوب کی فرا می‌رسد. پس در نظر داشته باشیم که به تعویق انداختن این جراحی، به معنی پرتاب بحران به آینده است و مخالفان سیاسی و اقتصادی این اصلاح باید به این پرسش پاسخ دهند که زمان مناسب اصلاح این سیاست زیان‌بار کی فرا می‌رسد و اینکه چه زمانی مد نظر آنهاست که هزینه‌های این جراحی، کم‌هزینه‌تر از میزان درد فعلی بیمار باشد؟

ژاندارم‌های قدیم می‌گفتند گلوله اسلحه ژ۳ وقتی وارد بدن کسی می‌شود، سوراخی کوچک به اندازه خودکار بیک ایجاد می‌کند؛ اما وقتی خارج می‌شود، حفره‌ای بزرگ‌تر از کف دست به‌جا می‌گذارد. ارز ۴۲۰۰ تومانی برای اقتصاد ایران دست کم از گلوله اسلحه ژ۳ ندارد، نباید وارد بدن این اقتصاد می‌شد؛ اما حالا که وارد شده است، باید اجازه بدهیم خارج شود که اگر خارج نشود جراحت و عفونتی شدید ایجاد می‌کند.

+هزینه ۷۹ میلیونی برای دریافت وام ۴۸۰ میلیون تومانی

مجرد‌های ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۸۲ هزار و ۶۰۰ تومانی، ۳۳ میلیون و ۴۰هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۳ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۴۴ میلیون و ۲۵۶ هزار تومان می‌رسد. زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون توان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین، زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۶۶ میلیون و ۸۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۳ میلیون و۲۱۶ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۷۹ میلیون و ۲۹۶هزار تومان پرداخت کنند.

+فروش مرغ بالاتر از ٣١ هزار تومان، گران‌فروشی است

حبیب اسدالله نژاد مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور، در واکنش به افزایش قیمت مرغ در بازار به ۴۰ هزار تومان در حالی که دولت نرخ مصوب این کالا را ۳۱ هزار تومان تعیین و اعلام کرده است، اظهار داشت: تأمین مرغ در کشور تقریبا شرایط مطلوبی دارد و به طور نسبی مرغ مورد نیاز در حال تأمین است و بخشی هم از طریق واردات و یا ذخائر تامین شده است. وی با اشاره به اینکه به دلیل عدم تأمین کامل جوجه یک روزه گوشتی، تولید مرغ نیز به طور کافی و کامل انجام نمی شود، تصریح کرد: با وجود اینکه قیمت مصوب جوجه یک روزه گوشتی از ۴۲۰۰ تومان به ۶ هزار تومان افزایش پیدا کرده اما همچنان قیمت آن در بازار تقریباً دو برابر نرخ مصوب و حدود ۱۱ هزار تومان است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور تأکید کرد: اشکالی که در این زمینه وجود دارد، بحث نظارت است که باعث شده قیمت مرغ در مراکز خرده فروشی افزایش پیدا کند. تا زمان تحویل مرغ به کشتارگاه، نظارت های سخت بر این فرآیند صورت می گیرد اما متأسفانه بعد از این مرحله، بازار رها شده و نظارت کافی و دقیق وجود ندارد. به همین جهت عده ای نیز دست به سودجویی می زنند. به نقل از مهر؛ وی با بیان اینکه همین مسئله منجر به این شده که مرغ با نرخ مناسب به دست مردم نرسد، گفت: در این شرایط هم تولید کننده آزار می بیند و هم مردم مرغ را گران می خرند و هم دولت که ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای کنترل قیمت این کالا اختصاص داده، در تحقق سیاست های خود ناکام می ماند. این فعال بخش خصوصی با تأکید بر اینکه نرخ مصوب ۳۱ هزار تومان برای مرغ منطقی و کارشناسی شده است، تصریح کرد: فروش مرغ با قیمت های بیش از این رقم، گران فروشی و اجحاف در حق مصرف کننده است.

+گاز سیمانی‌ها از هفته پیش قطع شد

شهریار گراوندی عضو انجمن سیمان در مورد وضعیت قطع گاز واحد‌های تولیدکننده سیمان، اظهار کرد: از روز سه شنبه هفته گذشته گاز کارخانجات سیمان در شمال، غرب، مرکز و جنوب غرب کشور قطع شده و فقط کارخانجات در جنوب به دلیل پایین بودن مصرف گاز در آن بخش از کشور، قطع نشده است. هزینه حمل مازوت بالاست و واحد‌هایی که از مراکز پخش فراورده‌های نفتی و پالایشگاه‌ها دور هستند به میزان قیمت مازوت باید هزینه حمل بپردازند. وقتی مازوت به واسطه هزینه حمل ۲۰ تا ۵۰ درصد گران‌تر از گاز تحویل واحد‌های سیمانی می‌شود، قطعا این موضوع روی قیمت تمام شده تاثیر می‌گذارد.

گراوندی با بیان اینکه مازوت دارای گوگرد است، گفت: از سوی دیگر، نیز استفاده از مازوت روی میزان حجم تولید کشور اثر می‌گذارد؛ کیفیت مازوت نسبت به گاز پایین است که هم روی آلودگی هوا اثر می‌گذارد و هم سبب کاهش ظرفیت و کیفیت تولید می‌شود. وی افزود: البته باید توجه داشت که دولت بین بد و بدتر، گزینه بد را انتخاب کرده است، زیرا اگر گاز صنایع را قطع نکند باید گاز مشترکین خانگی را قطع کند. /مهر

ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی بیشتر شد

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۲۶۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۲۸ درصد بیشتر شده است.

در حال حاضر ۴۳ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

به روز رسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۱۷ بعد از ظهر به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۵۹ هزار و ۴۳۲.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۶۶ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۴۴۰۵.۹۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۹۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۴۵ درصد کاهش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۵۹۷.۲۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۳۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۵۷ درصد کاهش

۴- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۵- سولانا

قیمت: ۲۱۶.۶۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۵۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۱ درصد کاهش

۶- کاردانو

قیمت: ۱.۹۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۹۸ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۱.۰۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۵۶ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۴۱.۴۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۰۲ درصد کاهش

۹- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۳۵ درصد کاهش

۱۰ – یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

روز آرام دلار در بازار جهانی

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزها کم تغییر بود. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۶.۰۷۵ واحد بسته شد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....