تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 - 13:10
کد خبر : 25536

گلچینی از روزنامه ها

گلچینی از روزنامه ها

توافق بزرگ برای تجارت آزاد دنیای‌اقتصاد : پس از حدود یک دهه مذاکره، سرانجام دیروز بزرگ‌ترین توافق تجاری جهان بین ۱۵ کشور آسیا و اقیانوسیه امضا شد. این توافق که در آخرین روز از سی‌وهفتمین نشست انجمن آسه‌آن به‌صورت مجازی و به میزبانی ویتنام نهایی شد، ۲/۲ میلیارد نفر از جمعیت جهان و مجموع تولید

توافق بزرگ برای تجارت آزاد

دنیای‌اقتصاد : پس از حدود یک دهه مذاکره، سرانجام دیروز بزرگ‌ترین توافق تجاری جهان بین ۱۵ کشور آسیا و اقیانوسیه امضا شد. این توافق که در آخرین روز از سی‌وهفتمین نشست انجمن آسه‌آن به‌صورت مجازی و به میزبانی ویتنام نهایی شد، ۲/۲ میلیارد نفر از جمعیت جهان و مجموع تولید ناخالص داخلی ۲۶/۲ تریلیون دلار را شامل می‌شود. چنین منطقه آزاد تجاری بزرگی در شرایطی جان گرفته که آمریکا تماشاچی آن است و جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب این کشور هنوز مواضع خود را در قبال توافق‌های تجاری مشخص نکرده است.
کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه که شامل چین، ژاپن و کره‌جنوبی می‌شوند یکشنبه بزرگ‌ترین توافق تجاری منطقه‌ای جهان را به امضا رساندند. این توافق تقریبا یک‌سوم جمعیت و تولید ناخالص داخلی جهان را دربرمی‌گیرد.

 

شبه تعطیلی!
اگر روحانی نیست پس کیست؟

در حالی قرار است از شنبه اول آذر، برای مقابله با کرونا محدودیت‌های شبه‌تعطیلی در کشور اعمال شود که دولتی‌ها زیر بار مسؤولیت مخالفت با تعطیلی نمی‌روند.
به گزارش «وطن‌ امروز»، در حالی که مسؤولان وزارت بهداشت، متخصصان و کارشناسان، تعطیلی متناوب در تهران و شهرهای بحرانی را بهترین راهکار کاهش آمار مرگ‌ومیر کرونا می‌دانند و حتی این موضوع را در جلسه ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده‌اند اما دولت زیر بار آن نمی‌رود و همچنان با لجاجت با تعطیلی مخالفت می‌کند. دولت با محدودیت‌های شدید و شبه‌تعطیلی موافقت می‌کند اما با تعطیلی نه!

 

مجادله دوباره با روحانی

قالیباف روز گذشته در ادامه طعنه‌های خود به رئیس‌جمهور، عملکرد دولت را یکی‌یکی برشمرد و گفت: «تصمیمات ما در حوزه مسکن، بورس، ترخیص کالاهای اساسی از گمرک، سیاست‌های پولی و بانکی، نظام بودجه‌ریزی، اختصاص ارز ترجیحی، سوداگری‌ها در بازار ارز، طلا و خودرو، بی‌تفاوتی نسبت به گرانی‌ها و رها‌کردن بازار و بی‌توجهی به تولید ملی، به پاستور، بهارستان، باب‌همایون و میرداماد ارتباط دارد، نه به جورجیا، میشیگان و آریزونا؛ پس به مردم آدرس غلط ندهید. مهم‌ترین ریشه مشکلات کشور سوء‌مدیریت، استفاده‌نکردن از ظرفیت‌های عظیم داخلی، دست روی دست گذاشتن و ناهماهنگی میان نهادهای سیاست‌گذار و مجری است و همین سوءمدیریت‌هاست که باعث عدم برقراری ارتباط مناسب تجاری با کشورهای همسایه و منطقه و کشورهای مهم دنیا مخصوصا کشورهای آسیا و اوراسیا شده است».
اشاره قالیباف به صحبت‌های پنجم مهر رئیس‌جمهور است که گفته بود: «مردم برای کمبود و مشکلات در کشور اگر می‌خواهند لعن و نفرین کنند، آدرس این لعن و نفرین، کاخ سفید در واشنگتن است و کسی آدرس اشتباه به آنها ندهد.شرق

 

آیت‌الله موسوی‌تبریزی:

از نظر شرعی، ریاست جمهوری زنان اشکال ندارد/ منظور از «رجال» بعنوان شرط کاندیدای ریاست جمهوری، جنسیت مردانه نیست

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که از نظر شرعی، هیچ تفاوتی بین زن و مردی که هر دو شرایط لازم برای مدیریت و تقوا داشته باشند، وجود ندارد، گفت: منظور از «رجال» بعنوان شرط کاندیداتوری ریاست جمهوری، جنسیت مردانه نیست. آرمان ملی

 

صدها هزار میلیارد تومان به بیت‌المال بازگشت

نگاهی به کارنامه قوه قضائیه در کمک به دولت و مردم از جمله در برخورد با فساد اقتصادی و احیای حقوق مردم و بیت‌المال طی دوره جدید، بیانگر اثرات و برکات چشمگیر و قابل توجهی است.
بازگشت۳۰ هزار میلیارد تومان مالیات معوق به بیت‌المال، معادل ۲۵ میلیون بشکه نفت.
رفع تعهد ۱۴.۵میلیارد یورو ارز ناشی از صادرات.
وصول ۹ هزار و۵۰۰ میلیارد تومانیمعوقات بانکی با پیگیری سازمان ثبت اسناد.
جلوگیری از تعطیلی
بیش از ۱۸۰۰ واحد صنعتی
با دخالت دستگاه قضا.
کیهان

دوراهی مجلس و دولت برای تشکیل قطب سوم خودروسازی؛ قطعه ‌سازان یا خودروسازان کرمانی؟

مجلسی‌ها به‌دنبال حمایت از قطعه‌سازان برای تشکیل قطب سوم خودروسازی هستند، اما دولتی‌ها ظاهرا نظر دیگری داشته و به خودروسازان کرمانی تمایل دارند. این در حالی است که باتوجه به چشم‌انداز نامعلوم تحریم‌ها و زمان‌بر بودن فرایند رفع آن‌ها، محدودیت منابع مالی کشور همچنان ادامه‌دار است و در شرایط فعلی، امکان حمایت دولتی از هر دو راهکار به‌صورت هم‌زمان وجود ندارد.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....