تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 19:32
کد خبر : 44560

گلایه از برخورد دولت با گرانی جوجه و مرغ

گلایه از برخورد دولت با گرانی جوجه و مرغ

دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور گفت: متاسفانه صنعت طیور کشور دچار سوءمدیریت شده و متولیان امر هم به جای حل مشکلات صورت مساله را پاک می‌کنند. به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا،    پرویز فروغی افزود: زمانی که مرغ گران می‌شود مسئولان به مردم می‌گویند مجبور نیستید مرغ بخرید یا زمانی که جوجه یا

دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور گفت: متاسفانه صنعت طیور کشور دچار سوءمدیریت شده و متولیان امر هم به جای حل مشکلات صورت مساله را پاک می‌کنند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا،    پرویز فروغی افزود: زمانی که مرغ گران می‌شود مسئولان به مردم می‌گویند مجبور نیستید مرغ بخرید یا زمانی که جوجه یا دیگر مولفه‌های تولید گران می‌شود به تولیدکنندگان می‌گویند مجبور نیستید جوجه گران تهیه کنید. در صورتی که این مسائل به تولیدکننده و مصرف‌کننده ربطی ندارد و علت همه این مشکلات عدم برنامه‌ریزی مناسب توسط مسئولان مربوطه است.

وی با بیان اینکه قیمت مصوب جوجه یکروزه ۴۲۰۰ تومان است اما در حال حاضر تولیدکنندگان جوجه را حدود ۷۰۰۰ تومان تهیه می‌کنند، گفت: این دوگانگی نظارت بر مولفه‌های تولید، مرغداران گوشتی را در ادامه تولید با چالش‌های جدی رو به رو کرده است.

وی ادامه داد: آنالیز قیمت تمام شده مرغ را به مسئولان مربوطه ارائه دادیم که عددی بین ۱۷ هزار و ۱۰۰ تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بود و در نهایت با ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان موافقت کردند ولی قیمتی که برای مرغ اعلام کردیم با قیمت جوجه ۴۲۰۰ تومانی بود. حالا که قیمت جوجه ۷۰۰۰ تومان شده است تکلیف مرغداران چیست و با چه قیمتی باید مرغ‌هایشان را بفروشند؟

فروغی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا قاچاق باعث افزایش قیمت جوجه یکروزه شده است یا با کمبود جوجه در کشور مواجهیم، گفت: مقداری جوجه یکروزه و تخم‌مرغ نطفه‌دار قاچاق می‌شود و کسانی که قاچاق می‌کنند کالاهای مذکور را بدون دردسر با دو برابر قیمت در آن طرف مرزها می‌فروشند. از طرفی جوجه در بازار هم بسیار کم است و مرغداران را دچار مشکل کرده و اگر تدابیری برای آن اتخاذ نشود این چالش‌ها دامن مرغ را هم خواهد گرفت.

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....