تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 13:16
کد خبر : 89646

گسترش بیشتر ساخت و ساز در مناطق روستایی

گسترش بیشتر ساخت و ساز در مناطق روستایی

چین با هدف بهبود معیشت مردم در نواحی روستایی و تقویت انگیزه نشاط روستایی در کشور، طرح کاری جدیدی در ارتباط با ساخت و ساز در مناطق روستایی منتشر کرده است. این طرح پیشنهادی که به طور مشترک توسط دفاتر عمومی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و شورای دولتی صادر شده است، بر تقویت هرچه

چین با هدف بهبود معیشت مردم در نواحی روستایی و تقویت انگیزه نشاط روستایی در کشور، طرح کاری جدیدی در ارتباط با ساخت و ساز در مناطق روستایی منتشر کرده است.

این طرح پیشنهادی که به طور مشترک توسط دفاتر عمومی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و شورای دولتی صادر شده است، بر تقویت هرچه بیشتر زیرساخت‌های روستایی تاکید دارد.

این پروژه‌ها شامل ساخت و ساز جاده‌ها، تامین آب، انرژی، لجستیک، اطلاعات، مسکن روستایی، خدمات جامع و محیط زندگی می‌شوند.
اگرچه چین دستاوردهای متعددی در زمینه بهبود زیرساخت‌های روستایی و خدمات عمومی داشته است، اما مسئولین این کشور احساس میکنند که در شرایط فعلی زندگی روستاییان هنوز شکافهایی در تامین نیازها به منظور رسیدن به زندگی بهتر وجود دارد.

یک مقام مسئول در دفتر ستاد مرکزی کار روستایی چین گفت که یکی از اهداف اساسی ساخت و ساز روستایی بهبود بخشیدن به وضعیت تولید و زندگی در روستاها است.

این مقام همچنین افزود که این سطح و استاندارد با تمرکز بر تامین نیازهای اساسی و حل مشکلات کلیدی می تواند از روستایی به روستای دیگر متفاوت باشد.

چین باید به ساخت دهکده‌های دیجیتال اقدام کند و بوسیله اجرای پروژه‌های مختلف، فناوری‌های دیجیتال را با تولید و زندگی روستایی ادغام کند.

برخی از روستاها در حال بررسی تکنیک های دیجیتالی برای بهبود حکمرانی روستایی بوده اند. شهرستان وانگ‌کانگ در استان سیچوآن توانسته است تا با کمک شهر شیائوشان در استان جه‌جیانگ، یک پلت‌فرم دهکده دیجیتال راه اندازی کند تا خدمات دولتی را تسهیل کند و در وقت روستاییان صرفه جویی کند و همچنین کارایی حکمرانی روستایی را بهبود بخشد.

لی شیائویون، استاد دانشگاه کشاورزی چین، به خبرگزاری شینهوا گفت که کار ساخت و سازه روستایی نه تنها شامل زیرساخت‌ها در این مناطق می‌شود، بلکه شامل حکمرانی روستایی، توسعه پایدار صنایع روستایی، خدمات عمومی و ساخت جوامع روستایی بهتر نیز می‌شود.

تاکید این طرح بر روی ساخت و ساز روستایی کشاورزی محور است.

طبق این طرح، مقامات محلی باید در طول فرآیند انگیزه و راهنمایی کشاورزان را برای مشارکت در ساخت و سازهای روستایی ایجاد کنند و در عین حال از حقوق آنها حمایت کنند.

ویژگی اصلی تولید و زندگی روستایی کشاورزان هستند. این مسئول گروه پیشرو همچنین گفت که کلید ساخت و ساز روستایی بسیج کشاورزان و ایجاد مکانیسم مشارکت از سمت پایین به بالا است.

یو فاون، محقق موسسه توسعه روستایی آکادمی علوم اجتماعی چین، گفت که مشارکت بیشتر روستاییان در پروژه های ساختمانی مانند نوسازی توالت‌های روستایی و سبز کردن محیط، تمرکز بعدی این طرح خواهد بود.

یو گفت اگرچه در حال حاضر در حدود ۷۰ درصد از مناطق روستایی دارای سرویس های بهداشتی هستند اما از میزان استفاده از این توالت ها اطلاعی ندارد چرا که دانستن اینکه آیا آنها در رفع نیازهای روستاییان موثر هستند یا خیر دشوار است.

این طرح تصریح می کند که مقامات محلی نباید به طور خودسرانه روستاها را برای ایجاد جوامع بزرگتر ادغام کنند یا برخلاف میل کشاورزان تخریب و ساخت و ساز در مقیاس بزرگ انجام دهند.

این مسئول گروه پیشرو همچنین افزود که اهداف و وظایف ساخت و ساز باید در راستای توسعه اقتصادی محلی و فرهنگ محلی تعیین شود.

در این طرح آمده است که دولت‌ها باید خانه‌های روستایی سنتی و آداب و رسوم منحصر به فرد آنها را حفظ کنند و از آنها محافظت کنند. 

این طرح همچنین از مجریان آن انتظار دارد که در صورت کپی برداری سفت و سخت از مدل‌های ساخت و ساز شهری، سبک زندگی روستایی با ویژگی‌های محلی منحصر به فرد آنها حفظ شود.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....