تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 بهمن 1401 - 21:00
کد خبر : 113274

گزارش ضرغامی از دو تاج سلطنتی در گنجینه بانک مرکزی

گزارش ضرغامی از دو تاج سلطنتی در گنجینه بانک مرکزی

عزت‌الله ضرغامی پس از حاشیه‌هایی که درباره گنجینه جواهرات بانک مرکزی پیش آمد، از این گنجینه بازدید کرد و وجود دو تاج سلطنتی را در این مجموعه تایید کرد. به گزارش ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با انتشار تصویری از دو تاج سلطنتی، در توییتر نوشت: «امروز از گنجینه جواهرات سلطنتی بانک

عزت‌الله ضرغامی پس از حاشیه‌هایی که درباره گنجینه جواهرات بانک مرکزی پیش آمد، از این گنجینه بازدید کرد و وجود دو تاج سلطنتی را در این مجموعه تایید کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با انتشار تصویری از دو تاج سلطنتی، در توییتر نوشت: «امروز از گنجینه جواهرات سلطنتی بانک مرکزی بازدید کردم. باید امکان بازدید عمومی از دیدنی های آن فراهم شود.

آن دو تاج معروف را که می‌بینم، جای خالی دارایی‌های عظیم به غارت رفته ملت توسط پهلوی را بیشتر حس می‌کنم.»

 

62497614 اقتصاددان نوشته

سخنگوی دولت ۲۶ دی‌ماه در پیامی توییتری آماری از خروج گنجینه ایرانی توسط پهلوی داده بود که اشاره به دو تاج درحالی که گنجینه بانک مرکزی از زمان همه‌گیری کرونا تا کنون تعطیل شده و امکان بازدید از این گنجینه وجود نداشت، حاشیه‌ساز شد. در توییت علی بهادری جهرمی – سخنگوی دولت – به خروج اموال باارزش و جواهرات توسط خاندان پهلوی هنگام ترک کشور اشاره شده بود که در میان آنها به دو تاج یادشده نیز اشاره شده بود.

اما اطلاعات تکمیلی بر این نکته قرار گرفت که از میان اموال یادشده، این دو تاج از کشور خارج نشده‌اند.

 

62497613 اقتصاددان نوشته

گنجینه جواهرات در خزانهٔ بانک مرکزی ایران قرار دارد و در برخی روزهای هفته به صورت موزه امکان بازدید محدود داشته است. ساختمان گنجینه جواهرات در خیابان فردوسی بوده که از زمان همه‌گیری کرونا تعطیل شده و درحال حاضر امکان بازدید ندارد. بهانه تعطیلی ادامه‌دار این موزه، انتقال گنجینه به خزانهٔ جدید بانک مرکزی در تپه‌های عباس‌آباد تهران که درحال ساخت است، اعلام شده است.

بسیاری از جواهرات سلطنتی ایران، از دوره‌های صفوی، افشار، قاجار و پهلوی در این موزه نگهداری می‌شود که الماس دریای نور، جقهٔ نادری، تاج فرح پهلوی،  تاج کیانی،  کرهٔ جواهرنشان، تخت طاووس و تخت نادری از جمله شاخص‌ترین آثار و جواهراتی است که در این گنجینه بی‌قیمت نگهداری می‌شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....