تاریخ انتشار : یکشنبه 3 آذر 1398 - 14:31
کد خبر : 2869

گزارش شهردار در خصوص کم‌کاری‌های برف هفته گذشته به شورا ارائه نشده/ اولویت‌های دو سال پایانی پایتخت

گزارش شهردار در خصوص کم‌کاری‌های برف هفته گذشته به شورا ارائه نشده/ اولویت‌های دو سال پایانی پایتخت

محسن هاشمی پیش از آغاز جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر با اشاره به جزئیات جلسه هم‌اندیشی صبح امروز اعضای شورای شهر با شهردار تهران گفت: در این جلسه تأکید شد برنامه‌ای اولویت‌محور و تحقق‌پذیر در دو ساله پایانی مدیریت فعلی شهری اجرایی شود. در این راستا همه کمیسیون‌ها سه محور مهم خود را اعلام

محسن هاشمی پیش از آغاز جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر با اشاره به جزئیات جلسه هم‌اندیشی صبح امروز اعضای شورای شهر با شهردار تهران گفت: در این جلسه تأکید شد برنامه‌ای اولویت‌محور و تحقق‌پذیر در دو ساله پایانی مدیریت فعلی شهری اجرایی شود. در این راستا همه کمیسیون‌ها سه محور مهم خود را اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: البته بیش از دهها برنامه و محور مهم از سوی کمیسیون‌ها اعلام شده بود که به دلیل کمبود وقت، همه موارد بیان نشد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: این اولویت‌ها بر اساس برنامه سوم شهرداری تهران مشخص شده و شهردار تهران نیز در خصوص این اولویت‌ها نظرات خود را در جلسه هم‌اندیشی بیان کرد.

هاشمی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر برخورد شهردار با مدیران کم‌کار شهرداری گفت: منتظر گزارش شهردار در این زمینه هستیم تا مقصران معرفی شوند و از رسانه‌ها نیز درخواست دارم از شهردار پیگیری کنند که چرا گزارش مدیران خاطی برف‌روبی به شورا ارائه نشده است؟

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص آخرین وضعیت گزارش کمیته تحقیق و تفحص حذف نام «شهید» از برخی معابر تهران گفت: گزارش جالبی از این موضوع تهیه شده که به زودی در صحن ارائه می‌شود و به دلیل وضعیت اینترنت، در این مدت ارائه نشد.

حتی یک اتوبوس به ناوگان عمومی اضافه نشده است

هاشمی همچنین در تذکری گفت: در هفته گذشته کشور دچار التهاباتی براثر تصمیمات جدید در سهیمه بندی بنزین گردید و علاوه بر خسارات قابل توجه به اموال عمومی، ایجاد اختلال در خدمت رسانی دستگاهها و کسب و کارهای مربوط به فضای مجازی، بخشی از هموطنان نیز آُسیب دیدند که امیدواریم، خسارتها و مشکلات در خدمات عمومی هرچه سریعتر برطرف گردد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین پیامدهای سهمیه بندی بنزین، افزایش تقاضا برای استفاده از خدمات حمل ونقل عمومی در شهر است تصریح کرد: متاسفانه طی دهه اخیر، با وجود مصوبات مثبت شورای اقتصاد و هیات وزیران، بدلیل گره های بورکراتیک و عدم هماهنگی دستگاههای مسئول نظیر وزراتخانه های صمت، نفت، راه وکشور و بانک مرکزی، سازمان برنامه وصندوق توسعه ملی این مصوبات بر زمین مانده است و حتی یک دستگاه اتوبوس هم طی شش سال گذشته از سوی دولت تحویل شرکت واحد نگردیده است.

هاشمی گفت: اگر توقف عمدی چند خودروی عمومی یکی از عوامل تشدید ناآرامی ها و اغتشاشات هفته گذشته بود، در تهران بطور متوسط روزانه شاهد خرابی ۳۰۰ دستگاه اتوبوس هستیم که علت آن فرسودگی و عدم جایگزینی است.

رییس شورای شهر تاکید کرد: انتظار مردم و رهبری از مسئولان در دستگاههای مختلف، حداکثر مساعدت جهت کاهش مشکلات مردم وافزایش تولید و اشتغال است و حوادث هفته گذشته نشان داد که آستانه صبر عمومی کاهش یافته و اگر تدبیری برای حل مشکلات و کاهش فشارها به جامعه اندیشیده نشود انباشت نارضایتی ها مجددا ممکن است با جرقه ای مشتعل شود.

وی خطاب به مدیران شهری نیز گفت: در حوزه مدیریت شهری نیز انتظار جدی ما از شهرداری تهران، افزایش توان اجرایی و عمگلرایی برای به نتیجه رساندن اقدامات در جهت ارتقا خدمت به شهروندان است و نباید با تزلزل، فرافکنی و انفعال، در حل مشکلات کوتاهی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....