تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 20:35
کد خبر : 75814

گزارش امیرعبداللهیان از توافق مورد نظر ایران در وین

گزارش امیرعبداللهیان از توافق مورد نظر ایران در وین

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جزئیات جلسه امروز اعضای این کمیسیون با امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه را تشریح کرد. محمود عباس‌زاده مشکینی در حاشیه نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی امروز (چهارشنبه ۶ بهمن) با وزیر امور خارجه، گفت: آقای امیرعبداللهیان برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان و ارائه گزارشی از روند مذاکرات

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جزئیات جلسه امروز اعضای این کمیسیون با امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه را تشریح کرد.

محمود عباس‌زاده مشکینی در حاشیه نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی امروز (چهارشنبه ۶ بهمن) با وزیر امور خارجه، گفت: آقای امیرعبداللهیان برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان و ارائه گزارشی از روند مذاکرات با کشورهای گروه ۱+۴ در نشست کمیسیون حضور پیدا کرد.

وی بیان کرد: نمایندگان برای مذاکرات پیشنهاداتی ارائه کردند که وزیر با تعامل به این پیشنهادات گوش داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: وزیر تاکید کرد که تا امروز مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها نداشته‌ایم و مذاکرات با اعضای گروه ۱+۴ تاکنون به خوبی پیش رفته است. دریافت تضمین‌های عینی و جامع برای ما مهم است و در این میان بر راستی‌آزمایی تأکید داریم، تاکنون پیشرفت‌هایی صورت گرفته اما همچنان مسائلی باقی مانده است.

عباس‌زاده تاکید کرد: غرب به دنبال امتیازگیری از ایران است و با پروژه‌های نخ‌نما تلاش دارند در بین مردم ایجاد استرس کنند که به هدفشان نمی‌رسند. آنچه مهم است رسیدن به توافق، پایدار، با اصالت، جامع و برد-برد هستیم که با راهنمایی مقام معظم رهبری انتظارات مردم در چارچوب منافع کشور محقق می‌شود.

وی ادامه داد: ایران خواهان توافق دائم و پایدار است؛ با این حال باید برد-برد باشد تا هم نگرانی طرف مقابل برطرف و هم مطالبات منطقی و قانونی ایران که رفع تحریم‌هاست محقق شود. طرف مقابل می‌خواهد توافقی موقتی باشد که بتواند هر زمان زیر آن بزند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....