تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 - 20:16
کد خبر : 64080

گروسی: باید فورا با وزیر خارجه ایران دیدار کنم

گروسی: باید فورا با وزیر خارجه ایران دیدار کنم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: من هنوز نتوانسته‌ام با وزیر خارجه [جدید] ایران صحبت کنم. باید در سطح سیاسی این تماس را داشته باشم. این امر ضروری است. بدون آن، ما نمی‌توانیم یکدیگر را درک کنیم. «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» گفت وی فوراً نیاز

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: من هنوز نتوانسته‌ام با وزیر خارجه [جدید] ایران صحبت کنم. باید در سطح سیاسی این تماس را داشته باشم. این امر ضروری است. بدون آن، ما نمی‌توانیم یکدیگر را درک کنیم.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» گفت وی فوراً نیاز دارد که با «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای بحث در خصوص آنچه وی پیشنهادات به منظور تقویت برنامه نظارت «شکننده» این نهاد در ایران خواند، دیدار و گفت‌وگو کند.

گروسی همچنین به‌رغم تایید صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران در گزارش‌های متعدد ارائه شده از سوی نهاد تحت نظارت وی، گفت ایران چند ماه با داشتن مواد کافی برای سلاح اتمی فاصله دارد، اما افزود که فکر نمی‌کند تهران به دنبال آن باشد. من هنوز نتوانسته‌ام با وزیر خارجه [جدید] ایران صحبت کنم. باید در سطح سیاسی این تماس را داشته باشم. این امر ضروری است. بدون آن، ما نمی‌توانیم یکدیگر را درک کنیم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از فارس ، وی با این ادعا که زمان به اصطلاح گریز هسته‌ای به طور مداوم در حال کاهش است زیرا ایران اورانیوم بیشتری با سانتریفیوژهای کارآمدتری غنی می‌کند، افزود خواستار آن است که دوربین‌های فعال در تسا کرج مجدد نصب شوند.

مدیرکل آژانس اتمی در ادامه، ضمن مهم خواندن این مجتمع که به ادعای وی داده‌هایش آن برای بازسازی سابقه فعالیت‌های ایران ضروری است، گفت: این مسئله در خصوص کرج وجود دارد و من روی آن کار می‌کنم. (اقدامات) موقت ما به طور جدی تحت تأثیر قرار گرفته بنابراین کامل نیست. اما بی‌ارزش هم نیست.

طبق این گزارش، مقام‌های غربی امیدوارند مذاکرات وین ماه آینده و پیش از نشست فصلی بعدی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ازسرگرفته شود.

گروسی که پس از دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در اوایل روز دوشنبه با فایننشال تایمز مصاحبه می‌کرد، در خصوص مذاکرات خود با دیپلمات ارشد آمریکا گفت: ما هر دو می‌خواهیم این کار (ازسرگیری مذاکرات وین) انجام شود و درحال‌حاضر قطعی نیست و مشخص نیست که انجام شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....