تاریخ انتشار : جمعه 8 مرداد 1400 - 20:19
کد خبر : 55428

گردش اطلاعات، مطالبه شفافیت و آزادی بیان منافع چه جریانی را به خطر انداخته؟

گردش اطلاعات، مطالبه شفافیت و آزادی بیان منافع چه جریانی را به خطر انداخته؟

❓۹ سوال مهم محمد سالاری در مورد “طرح صیانت! از حقوق کاربران در فضای مجازی” ♦️ محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در صفحه اینستاگرام خود خطاب به نمایندگان مجلس به طرح ۹ سوال در مورد “طرح صیانت! از حقوق کاربران در فضای مجازی” پرداخت. 📝 سالاری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: 🔹 اکنون که

❓۹ سوال مهم محمد سالاری در مورد “طرح صیانت! از حقوق کاربران در فضای مجازی”

♦️ محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در صفحه اینستاگرام خود خطاب به نمایندگان مجلس به طرح ۹ سوال در مورد “طرح صیانت! از حقوق کاربران در فضای مجازی” پرداخت.

📝 سالاری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

🔹 اکنون که نمایندگان مجلس انقلابی در حال بررسی و رای گیری طرح ضد اینترنت برای محدود سازی فضای مجازی آن هم در عصر ارتباطات هستند، لازم می دانم، ۹ سوال مهم را در مورد “طرح صیانت! از حقوق کاربران در فضای مجازی” مطرح کنم:

۱⃣ نمایندگان حامی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی با صراحت اعلام کنند در این طرح که تقریبا همه کاربران فضای مجازی از طیف های مختلف با آن به مخالفت برخاسته اند، قرار است از منافع چه جریانی صیانت شود؟ وقتی کاربران فضای مجازی به صراحت از چنین صیانتی اعلام برائت کرده اند آیا بازهم پیگیری آن موضوعیت دارد؟

۲⃣ اصولا گردش اطلاعات، مطالبه شفافیت و پاسخگویی و آزادی بیان با استفاده آزادانه از فضای مجازی، منافع چه گروه و جریانی را به خطر انداخته که برای کنترل، محدود کردن و شاید مقابله با آن، باید در بحرانی ترین شرایط کشور، شاهد ملتهب شدن جامعه باشیم؟

۳⃣ برخورد سلبی و قهرآمیز با پدیده های اجتماعی و فن آوری هایی همچون ویدئو، ماهواره و شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، به غیر از مقاومت و مخالفت علنی مردم و افزایش شکاف میان آنان و نظام تصمیم گیری در کشور، چه دستاورد دیگری داشته که همان سیاست شکست خورده از سوی مجلس انقلابی پیگیری می شود و هزینه مضاعفی به نظام تحمیل می گردد؟

۴⃣ در پیدایش و پیگیری مصرانه طرحی که به تحریک جامعه ای سرخورده و با آستانه تحمل پایین و تحت فشار انبوهی از مشکلات می پردازد، آیا نباید به این فکر کرد که چه کسانی از تهدید آرامش و امنیت اجتماعی در ایران در این شرایط تلخ و سخت، سود می برند؟

۵⃣ در حالی که بسیاری از مردم به دلیل شرایط کرونایی، کسب و کار خود را از دست داده اند و کشور با خیل عظیم بیکاران مواجه شده است، ارائه طرحی که صدها هزار فرصت شغلی را نابود می کند و خشم عمومی را به دنبال دارد، چه اهدافی را دنبال می کند؟

۶⃣ با وجود مشکلات معیشتی، جانباختن ده ها هزار نفر از هموطنان به دلیل پاندومی کرونا، خشکسالی و ده ها مشکل بزرگ دیگر در کشور، چگونه و با چه توجیه عقلانی و علمی، طرح پر ابهام صیانت از فضای مجازی به اولویت اصلی مجلس تبدیل شده است؟

۷⃣ در حالی که طیف ها و سلایق مختلف سیاسی و اجتماعی در اقصی نقاط کشور به یک همبستگی و انسجام ملی در مخالفت با طرح مجلس رسیده اند، نمایندگان مجلس انقلابی، در قبال کدام طیف از مردم و در دفاع از حقوق کدام یک از موکلان خود احساس مسئولیت کرده و چنین طرحی را ارائه داده اند؟

۸⃣ امنیتی کردن فضای دسترسی به اینترنت و شبکه های اجتماعی با توسل و به عبارت بهتر سوءاستفاده از نظامیان ، آیا تلاش برای خدشه به محبوبیت و اقتدار نیروهای نظامی و امنیتی این مرز وبوم و ایجاد شکاف میان ملت و فرزندان آنان در نیروهای مسلح نیست؟

۹⃣ خوب است که رئیس جمهور منتخب به صراحت در قبال طرح صیانت از فضای مجازی اعلام موضع نماید تا مشخص شود که رویکرد دولت سیزدهم در قبال خواست و اراده اکثریت مردم چیست و آیا قرار است به دلیل تعلقات سیاسی، با برخی حامیان خود، در به التهاب کشیدن کشور مماشات کند و یا در دفاع از حقوق عمومی، بدون تساهل و تسامح و با شجاعت ایستادگی نماید؟

🆔

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....