تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تیر 1401 - 19:47
کد خبر : 93432

کودکان تا دو سالگی از چه دستگاه‌هایی نباید استفاده کنند؟

کودکان تا دو سالگی از چه دستگاه‌هایی نباید استفاده کنند؟

رئیس انجمن چشم‌پزشکی گفت: کودکان تا دو سالگی هرگز از تلویزیون،تلفن همراه و تبلت استفاده نکنند؛چراکه پردازش تصویر در این دستگاهها باعث آسیب‌های ذهنی به کودکان می‌شود. اقتصاددان: محمود جباروند، رئیس انجمن چشم‌پزشکی، در پاسخ به این پرسش که «کودکان در چه سنینی نباید از تلویزیون یا گوشی تلفن همراه استفاده کنند؟»، بیان داشت:‌ اینکه

رئیس انجمن چشم‌پزشکی گفت: کودکان تا دو سالگی هرگز از تلویزیون،تلفن همراه و تبلت استفاده نکنند؛چراکه پردازش تصویر در این دستگاهها باعث آسیب‌های ذهنی به کودکان می‌شود.

اقتصاددان: محمود جباروند، رئیس انجمن چشم‌پزشکی، در پاسخ به این پرسش که «کودکان در چه سنینی نباید از تلویزیون یا گوشی تلفن همراه استفاده کنند؟»، بیان داشت:‌ اینکه گفته می‌شود کودکان دو سال نباید از گوشی همراه، تبلت و تلویزیون استفاده کنند به این دلیل است که تصاویری که در تلویزیون وجود دارد شامل تصاویر متعددی هستند که در ثانیه پردازش می‌شود و به صورت تصویری در می‌آید.

وی ادامه داد: در حالی که در کودکان که ذهنشان خیلی فعال و زمینه رشد زیادی دارد این تصاویر در رشد ذهنی کودک تأثیر منفی می‌گذارد؛‌ به ویژه در کودکان زیر دو سال.

رئیس انجمن چشم‌پزشکی تصریح کرد:‌والدین‌ کودکان زیر یکسال باید حتما مانع استفاده آنها از تلویزیون یا گوشی همراه شوند؛چراکه از نظر رشد ذهنی این استفاده به ضرر کودکان است.

جباروند خاطرنشان کرد: مناسب‌ترین راه، استفاده از کتاب است که تصویر ثابت دارد و پردازش می‌شود؛ در حالی که این پردازش تصویر در گوشی همراه، تلویزیون و تبلت باعث آسیب‌های ذهنی به کودکان می‌شود، اما کتاب بهترین وسیله برای رشد ذهنی کودکان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....