تاریخ انتشار : دوشنبه 23 فروردین 1400 - 1:50
کد خبر : 42560

کوت عبدالله، محرومیت همراه با سوءمدیریت

کوت عبدالله، محرومیت همراه با سوءمدیریت

بِسم الله الرحمٌن الرحیم وَقِفُوهُمْ ۖ إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ ( الصافات ۲۴) _ستار ناصرى_ کوت عبدالله ،منطقه قدیمی ، محروم و کم برخوردار اهواز با جمعیتی بالغ بر ۲۲۰ هزار نفر، بدون رعایت روال تعریف شده وزارت کشور و بدون داشتن زیر ساختها و امکانات شهری و بهداشتی و عدم رضایت مردم ، در سال ۹۱

بِسم الله الرحمٌن الرحیم
وَقِفُوهُمْ ۖ إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ
( الصافات ۲۴)

_ستار ناصرى_
کوت عبدالله ،منطقه قدیمی ، محروم و کم برخوردار اهواز با جمعیتی بالغ بر ۲۲۰ هزار نفر، بدون رعایت روال تعریف شده وزارت کشور و بدون داشتن زیر ساختها و امکانات شهری و بهداشتی و عدم رضایت مردم ، در سال ۹۱ ( دوران ریاست احمدی نژاد) به عنوان شهرستان کارون از اهواز جدا شد .
واضح است که هیچ گونه توجیه اقتصادی و عمرانی در پروژه جدا سازی کوت عبدالله از اهواز ، وجود نداشت.

کوت عبدالله بعد از جدا شدن از اهواز، فقط اسم (شهر) را یدک میکشد ، و نه تنها هیچگونه پیشرفتی نداشته، بلکه حالت قهقرایی و پسرفت در تمام زمینه ها از جمله عمرانی ، خدماتی ، بهداشتی ، اموزشی فرهنگی،ورزشی ، رفاهی ، و مخصوصاََ زیر ساختها ، داشته است.
شهرستانی که هیچ کس (حتی مسئولین) محدوده ان را نمیداند .

🔹تراکم مشکلات بزرگ و کوچک باعث بوجود امدن بحران محرومیت در کوت عبدالله گردیده ، و بعد از هشت سال از جدا شدن ، با وجود سوء مدیریت وضعیت ان در تمام زمینه ها حادتر و بغرنج تر شده است .

به چند مورد از مشکلاتى که مردم کوت عبدالله با انها مواجه هستند در اینجا به انها اشاره میشود.

🔹تا کنون تمام ادارات دولتی در کوت عبدالله مستقر نشدند
و اداراتی که مستقر شدند نیز عبارتنداز ، یک شعبه از ادارهاى اهواز بحساب میایند .
این امر باعث مشکلات زیادی برای مردم گردیده ، همچنین مسئولین و نیروهای ادارات مستقر در کوت عبدالله غیر بومی هستند و هیچ تعلق خاطری به شهرستان کارون ندارند. این در حالی است که جوانان بومی تحصیل کرده ، فرهیخته و شایسته زیادی ، در شهرستان کارون وجود دارند .

🔹عدم وجود شبکه فاضل ٱب از مشکلات بزرگ کوت عبدالله بوده و هست ، وجود جوبهای روباز که اکثر اوقات در سطح خیابانها سر ریز میشوند زندگی مردم را مختل و سلامت انها را به خطر انداخته .
تمام وعده وعیدهای مسئولین در این خصوص تا کنون درحد حرف باقی مانده .

🔹 وجود شبکه فرسوده ٱب شرب که باعث قطع شدن مکرر ٱب و افت فشار شدید میگردد ، هزینهای زیادی را به مردم تحمیل میکند.
همچنین ٱب شرب غیر بهداشتی باعث بروز و شیوع انواع بیماریها مخصوصاََ
پوستی و عفونی گردیده

🔹وضعیت اشتغال نیز با وجود صنایع فولاد و فولاد اکسین همچنین میدانهای بزرگ نفت و شرکتهای حفاری و شرکتهای بزرگ توسعه نیشکر در جوار و محدوده شهرستان کارون ، اما عدم بکار گیری افراد بومی ، باعث افزایش روز به روز امار بیکاری شده است .
هر چند که به علت عدم استقرار اداره کار در شهرستان کارون امار دقیقی وجود ندارد .

🔹 شهرستان کارون بعد از ۹ سال از تاسیس ان فاقد دانشگاه ، مرکز فنی و حرفه ای ، مدرسه تیز هوشان ، کتابخانه ، سالن تاتر ، تالار فرهنگی ، و اماکن ورزشی و رفاهی میباشد.

🔹 به علت عدم وجود اداره مالیات ، تمام مالیات شهرستان کارون در اهواز پرداخت میشود و مردم از مالیاتی که پرداخت میکنند منتفع نیستند .
و ارزش افزوده نیز به صورت قطره چکان پرداخت میشود .

🔹اداره هاى دولتی که تا کنون فقط اسماََ در شهرستان کارون تأسیس شدند ، هیچ گونه عملکرد مفیدى ندارند .
همچنین اداراتی که عملکرد ضعیفی دارند ، تا کنون علی رغم انتقادهای فعالان نه پاسخگو هستند و نه از طرف مدیران ارشد یا نمایندگان مجلس مورد سؤال قرار گرفتند .

🔹محرومیت در کنار سوء مدیریت در شهرستان کارون بحدی رسیده ، که هیچ کلمه و واژه ای نمیتواند ، فاجعه و بحران موجود را بیان کند و حق مطلب را ٲدا نماید و درد و رنج مردم محروم کوت عبدالله را به تصویر بکشد
دردی که نه مسئولین و نه منتخبین تا کنون به ان اهمیت نداده اند و کوت عبدالله را به عنوان حیات خلوت و سکوی پرتاب و روزمه پرکردن نگاه میکنند .

محرومیتها در کوت عبدالله زیاد بوده و هست . و وجود مسؤلین ضعیف و ناکار امد ، باعث گردید که وضعیت در کوت عبدالله به حد بحران برسد .

بطوری که مردم از بهبود وضعیت کاملاََ نا امید شده اند . و خواستار برگشت کوت عبدالله به اهواز ، و یا برگشت دادن خدمات شهری (شهرداری) به شهرداری اهواز ، میباشند .

🔹 شاید فاجعه بار ترین و غم انگیزترین ، قسمت از داستان جداسازی کوت عبدالله متعلق به خدمات شهری میباشد به طوری که بعد از ۹ سال از جداسازی کوت عبدالله از اهواز ، امروز شاهد دپوهای زباله در خیابانها و معابر ، رها شدن لجن جوبها در سطح خیابانها هستیم، ( این دو مورد باعث انتشار وسیع حشرات و حیوانات موذی که خود سبب انتشار بیماریهای گوناگون است ) .
شاید با این وضع موجود صحبت از اسفالت کردن خیابانها و معابر و فضای سبز و ایجاد پارک و اماکن تفریحی ، فرهنگی و غیره ، حرف خنده داری میباشد .

و به این علت تمام توقع و خواست مردم و بلکه آرزوى انها فقط و فقط در جمع اورى زباله خلاصه میشود .
که متأسفانه تا کنون شهردارى کوت عیدالله نتوانسته از عهده این کار بیاید.

بطورى که وضعیت حال حاضر و مناظر زشت دپوهای زباله در سطح تمام خیابانها ، معابر و بلوارهای شهر کوت عبدالله ، آزار دهنده و چندش آور میباشد و عدم رسیدگی و نامبالاتی مسئولین مربوطه ، کرامت انسانی مردم شریف کوت عبدالله را به سخره میگیرد .
استمرار این وضعیت اسف بار چه بسا عواقب اجتماعی و امنیتی نیز در پی خواهد داشت.
بخصوص اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را نیز در پیش داریم و جهت مشارکت حداکثری باید از دامن زدن به کارهایی که باعث نارضایتی مردم میشود ، شدیدا خود داری کرد .

لذا از نمایندگان محترم مجلس خبرگان و شورای اسلامی ،همچنین استاندار و فرماندار محترم ، تقاضا داریم که شهرستان کارون را مورد توجه و اهتمام خود قرار داده ، و به خواسته مردم شریف شهرستان کارون ترتیب اثر داده شود .

# وضعیت موجود توهینی بزرگ به کرامت انسانی مردم شریف کوت عبدالله است

# مسئول یعنی مسئولیت پذیر ، یعنی مدیر ، خلاق یعنی بیشترین راندمان از کمترین امکانات.

_و من الله التوفیق_

دو استکان چای داغ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....