تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 مهر 1400 - 21:54
کد خبر : 64378

کمبود نقدینگی ظرفیت تولید داخلی را تهدید می‌کند

کمبود نقدینگی ظرفیت تولید داخلی را تهدید می‌کند

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی بیان کرد: تولید داخل ظرفیت لازم برای انجام کار در عرصه صنعت خودرو را دارد، اما با مشکل نقدینگی مواجه است و همین مسئله سبب تنگناهای اقتصادی برای مجموعه تولیدکنندگان شده است.  طرح واردات خودرو به صورت محدود یکی از برنامه‌های نمایندگان مجلس یازدهم برای سامان دادن به بازار آشفته

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی بیان کرد: تولید داخل ظرفیت لازم برای انجام کار در عرصه صنعت خودرو را دارد، اما با مشکل نقدینگی مواجه است و همین مسئله سبب تنگناهای اقتصادی برای مجموعه تولیدکنندگان شده است.

 طرح واردات خودرو به صورت محدود یکی از برنامه‌های نمایندگان مجلس یازدهم برای سامان دادن به بازار آشفته خرید و فروش خودرو است. این طرح پس از تصویب در مجلس مغایر با اقتصاد مقاومتی توسط شورای نگهبان تشخیص داده شد و مجدد برای رفع این موارد به بهارستان ارسال شد. از طرف دیگر وزیر صمت که ابتدا مخالف این طرح بود، اکنون از واردات خودرو در سال آینده صحبت می‌کند.

اما و اگرهایی بسیاری شامل طرح واردات خودرو شده و یکی از این موضوعات بحث احتمال ضربه به تولید داخلی است.

در حال حاضر خودروسازان بزرگ کشور با میلیون‌ها بدهی انباشته مواجه‌اند و به گفته کارشناسان فروپاشی این گروه از تولیدکنندگان، کشور را درگیر و در وضعیت نامناسبی قرار می‌دهد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون ،   در همین رابطه محمدرضا نجفی‌منش، رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی به خبرنگار پرسون، گفت: نمی‌توان در رابطه با طرح واردات خودرو در سال آینده پیشگویی کرد، سعی ما بر پیشبرد تولید داخلی است.

وی افزود: وظیفه ساخت داخل با جدیت دنبال می‌شود و در این زمینه رابطه‌ای با کسانی که به دنبال واردات هستند؛ نداریم.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: تولید داخل ظرفیت لازم برای انجام کار در عرصه صنعت خودرو را دارد، اما با مشکل نقدینگی مواجه است و همین مسئله سبب تنگناهای اقتصادی برای مجموعه تولیدکنندگان شده است.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....