تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 - 22:16
کد خبر : 46491

کلاهبرداری در پوشش جمع‌آوری فطریه و کفاره روزه

کلاهبرداری در پوشش جمع‌آوری فطریه و کفاره روزه

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه عبادت و روزه‌‌داری و در پیش بودن عید سعید فطر درخصوص کلاهبرداری از شهروندان با ترفند کمک به نیازمندان و جمع‌آوری فطریه هشدار داد. به گزارش اقتصاددان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی محمدپور رئیس پلیس فتا

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه عبادت و روزه‌‌داری و در پیش بودن عید سعید فطر درخصوص کلاهبرداری از شهروندان با ترفند کمک به نیازمندان و جمع‌آوری فطریه هشدار داد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی محمدپور رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی اظهار کرد: در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان تعدادی از مجرمان سایبری از هر فرصت و زمانی برای عملی کردن اعمال و اهداف مجرمانه خود استفاده می‌‌کنند و همواره به دنبال موقعیت‌ها و شگردهایی هستند تا با استفاده از آن بتوانند از کم‌ دقتی و حسن اعتماد هموطنان عزیز سوء‌استفاده کرده و حساب آنها را خالی کنند.

وی افزود: به تازگی مشاهده شده که کلاهبرداران با سوء‌استفاده از حس انسان دوستانه مردم عزیزمان، تبلیغات زیادی در راستای پرداخت زکات فطریه به نیازمندان، افراد بی‌خانمان، کمک به بیماران و کودکان نیازمند از طریق ارسال پیامک یا تبلیغات در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی را انجام می‌دهند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی ادامه داد: شهروندانی که قصد دارند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق فضای مجازی پرداخت کنند، می‌توانند فطریه یا کفاره روزه خود به ‌حساب‌های مؤسسات اعلام‌ شده توسط رسانه‌های رسمی و داخلی واریز نمایند، همچنین از پرداخت وجه در سایت‌های نامعتبر و حساب شخصی افراد خودداری کرده، تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

سرهنگ محمدپور در ادامه گفت: با توجه به اینکه بیشتر هموطنان از تلفن‌های همراه و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند بنابراین امکان طراحی اپلیکیشن‌ها و همچنین کانال‌ها و صفحات جعلی منسوب به نهادهای دولتی و مسئول بیش از سایر شگردهای مجرمانه متصور است، از این رو هموطنان عزیز مراقب کانال‌ها و اپلیکیشن‌های جعلی باشند.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....