تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 مهر 1399 - 18:54
کد خبر : 21290

کدام ارز بهترین عملکرد را در بازار داشته است؟

کدام ارز بهترین عملکرد را در بازار داشته است؟

ارزش یوآن چین در معاملات خارج از بازارهای این کشور این هفته به بالاترین سطح در ۱۷ ماه اخیر رسید و نرخ برابری آن در برابر دلار به ۶.۷۱۳۶ واحد رسید. به گزارش اقتصاددان به نقل از مهر، ارزش یوآن چین در معاملات خارج از بازارهای این کشور این هفته به بالاترین سطح در ۱۷

ارزش یوآن چین در معاملات خارج از بازارهای این کشور این هفته به بالاترین سطح در ۱۷ ماه اخیر رسید و نرخ برابری آن در برابر دلار به ۶.۷۱۳۶ واحد رسید.

به گزارش اقتصاددان به نقل از مهر، ارزش یوآن چین در معاملات خارج از بازارهای این کشور این هفته به بالاترین سطح در ۱۷ ماه اخیر رسید و نرخ برابری آن در برابر دلار به ۶.۷۱۳۶ واحد رسید.

این هفته معاملات بازارهای ارزی داخلی چین به علت تعطیلات ملی «هفته طلایی» متوقف شدند و قرار است معاملات در روز جمعه از سر گرفته شوند.

بانک مرکزی چین در گزارش سیاست‌گذاری مالی سه ماهه دوم خود اعلام کرد: نرخ معاملاتی یوآن با توجه به عرضه و تقاضای بازارها تعیین می‌شود. بانک مرکزی از نرخ تبادل یوآن به عنوان ابزاری برای مقابله با فشارهای تجاری استفاده نمی‌کند.

تحلیل‌گران می‌گویند سرمایه‌گذاران به این علت به خرید یوآن رو آورده‌اند که اقتصاد چین به سرعت در حال ریکاوری است، در حالی که اقتصاد آمریکا همچنان درگیر بحران کرونا است و انتظار می‌رود دلار بیش از این تضعیف شود.

امسال یوآن یکی از بهترین عملکردها در بین ارزهای مهم جهان را به خود اختصاص داده و چین به دنبال کنترل موفق بحران کرونا توانسته است به مازاد تجاری بزرگی دست پیدا کند.

پاول مکل، رئیس تحقیقات تبادلات ارزی خارجی بانک اچ‌اس‌بی‌سی، معتقد است نرخ برابری یوآن چین با دلار تا پایان امسال تا ۶.۷۰ واحد تقویت خواهد شد و تا پایان ۲۰۲۱ به ۶.۶۰ واحد خواهد رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....