تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 - 13:37
کد خبر : 62684

کاهش ۱۱ برابری مرگ و میر‌ها در بین افراد واکسینه شده

کاهش ۱۱ برابری مرگ و میر‌ها در بین افراد واکسینه شده

زالی از کاهش ۱۱ برابری مرگ و میر‌ها در بین افراد واکسینه شده خبر داد. اقتصاددان: علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ارتباط زنده با اخبار شبکه پنج با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در تهران اظهار کرد: در حال حاضر با عبور از پیک بیماری کرونا بهترین

زالی از کاهش ۱۱ برابری مرگ و میر‌ها در بین افراد واکسینه شده خبر داد.

اقتصاددان: علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ارتباط زنده با اخبار شبکه پنج با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در تهران اظهار کرد: در حال حاضر با عبور از پیک بیماری کرونا بهترین زمان برای تزریق واکسن است. امروزه بیش از ۱۹ مرکز واکسیناسیون شبانه روزی در تهران فعال شده است.

او ادامه داد: با دستور وزیر بهداشت تسهیلاتی برای افرادی که به هر دلیل موفق به تلقیح واکسن نشده در تهران ایجاد می‌شود. مردم بیمار یا سالمند با مراجعه به سایت و ثبت نام در آن، تیم‌های واکسیناتور سیار با مراجعه به درب منازل شان اقدام به تزریق واکسن خواهند کرد.

زالی گفت: افرادی که واکسن را دریافت کرده اند پنج برابر شانس ابتلایشان به بیماری کرونا کم‌تر شده و میزان مرگ و‌میرشان به اندازه ۱۱ برابر کاهش پیدا کرده است.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا بیان کرد: تا امروز صبح ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دز اول واکسن و ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر هر دو دزواکسن را دریافت کرده اند. میزان بستری افرادی که واکسن را زده اند ۲۹ برابر کم تر از سایر افراد خواهد بود.

او افزود: در تهران حدود ۷۰ درصد از مردم دز اول و ۳۰ درصد نیز هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

زالی تصریح کرد: سامانه ثبت درخواست واکسیناسیون در منزل برای شهروندان تهرانی به نشانی vaccine.sbmu.ac.ir راه اندازی شده و از فردا صبح قابلیت ثبت درخواست برای شهروندان تهرانی فراهم است و ۹۰ درصد بستری شدگان کرونایی واکسن نزده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....