تاریخ انتشار : شنبه 19 بهمن 1398 - 18:00
کد خبر : 5479

کاهش چشمگیر واردات آمریکا از چین/ افزایش صادرات ویتنام به آمریکا

کاهش چشمگیر واردات آمریکا از چین/ افزایش صادرات ویتنام به آمریکا

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین؛ بر اساس داده‌های متشر شده توسط اداره آمار ایالات متحده، میزان کسری تجاری آمریکا در بخش کالاها و خدمات در سال۲۰۱۹ به میزان ۱۰.۹میلیارد دلار کاهش یافت که به لطف کاهش واردات کالاها از چین، کسری سال گذشته ۶۱۶.۸ میلیارد دلار اعلام شد؛ زیرا میزان صادرات به چین

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین؛ بر اساس داده‌های متشر شده توسط اداره آمار ایالات متحده، میزان کسری تجاری آمریکا در بخش کالاها و خدمات در سال۲۰۱۹ به میزان ۱۰.۹میلیارد دلار کاهش یافت که به لطف کاهش واردات کالاها از چین، کسری سال گذشته ۶۱۶.۸ میلیارد دلار اعلام شد؛ زیرا میزان صادرات به چین در این سال حدود ۲۵۰۰میلیاد دلار گزارش شد که تقریبا ثابت مانده بود و میزان واردات با اندکی کاهش به حدود ۳۱۱۷میلیارد دلار رسید.

قابل ذکر است که همانطور که آمار نشان می‌دهد؛ میزان تاثیرات جنگ تجاری میان آمریکا و چین، بسیار قابل توجه بوده؛ به خصوص زمانی که به میزان واردات کالاها از چین به آمریکا نگاه می‌کنیم، شاهد کاهش ۸۷.۹میلیارد دلاری آن در سال گذشته و رسیدن به ۴۵۲.۲میلیارد دلار هستیم.

همچنین، باید اشاره کرد که میزان صادرات کالاها از آمریکا به چین، با ۱۳.۵میلیارد دلار کاهش در سال ۲۰۱۹، به ۱۰۶.۶میلیارد دلار رسید.

گفتنی است که میزان واردات از چین به میزان ۱۶درصد کاهش یافت، این در حالی است که میزان صادرات به این کشور ۱۱درصد نزول را تجربه کرده است.

چین تنها کشوری نبود که تغییر در میزان تقاضا از سوی آمریکا را در سال گذشته تجربه کرد، بلکه به دنبال تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا بر علیه رهبر ونزوئلا، نیکولاس مادورو، میزان واردات از این کشور ۱۱.۲میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.

از سویی دیگر، ویتنام، مکزیک، تایوان، هلند، فرانسه و ایرلند، به ترتیب کشورهایی بودند که میزان واردات کالا از آنها توسط آمریکا در سال۲۰۱۹ افزایش یافت.

در نمودار ارائه شده، کشورهایی که بیشترین میزان تغییر در صادرات به آمریکا را در سال۲۰۱۹ تجربه کرده‌اند را مشاهده می‌کنید؛

کاهش چشمگیر واردات آمریکا از چین/ افزایش صادرات ویتنام به آمریکا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....