تاریخ انتشار : جمعه 23 اردیبهشت 1401 - 13:36
کد خبر : 87514

کاهش مالیات به قصد تقویت قوای اقتصادی

کاهش مالیات به قصد تقویت قوای اقتصادی

مقامات جمهوری خلق چین با برداشتن گامهای اولیه برای پایین آوردن مالیات کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط چین تا پایان سال ۲۰۲۴، دست به اقدامی جسورانه در جهت تقویت قوای اقتصادی این کشور زده‌اند. به همین منظور، لی که‌چیانگ نخست‌وزیر این کشور در اواخر ماه مارس از برنامه‌های دولت در جهت کاهش درآمد

مقامات جمهوری خلق چین با برداشتن گامهای اولیه برای پایین آوردن مالیات کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط چین تا پایان سال ۲۰۲۴، دست به اقدامی جسورانه در جهت تقویت قوای اقتصادی این کشور زده‌اند.

به همین منظور، لی که‌چیانگ نخست‌وزیر این کشور در اواخر ماه مارس از برنامه‌های دولت در جهت کاهش درآمد حاصل از مالیات بر این نوع کسب و کارها خبر داد و اعلام کرد که مالیات بر درآمد برخی از شرکت‌های کوچک را از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

در جریان اجرای این برنامه ارتباط اقتصاد و جامعه تقویت خواهد شد، مالیات پرداختی موسسات کاهش خواهد یافت، مصرف در جامعه تقویت می شود و بسته های محرک اقتصادی نیز در نظر گرفته خواهد شد و سعی می شود به اقشار کم درامد کمک بیشتری اختصاص یابد.

گفتنی است که شرکت‌های کوچک در چین حدود ۸۰ درصد از مشاغل شهری را تشکیل می‌دهند.

سیاست جدید دولت چین برای مالیات ترجیحی از ابتدای سال جاری اجرایی خواهد شد و تا پایان سال ۲۰۲۴ به قوت خود باقی خواهد ماند. بر اساس برآوردهای وزارت دارایی چین، تنها در سال ۲۰۲۲، دریافتی این کشور با وجود کاهش مالیات و بازپرداخت آن در مجموع حدود ۲٫۵ تریلیون یوآن خواهد بود.

از جمله ویژگی‌های برجسته در تخفیف مالیاتی چین این است که از نظر مالی به طبقات پایین تر و آسیب پذیرتر منفعت می رساند.

از این رو، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، این اقدام را در راستای اهداف این کشور در جهت «شکوفایی مشترک» توصیف میکند و بر تاثیر آن در احیای اقتصادی چین تاکید زیادی دارد.

مقامات چینی معتقدند، از آنجایی که بسیاری از کارآفرینان این کشور جزء طبقه فوق ثروتمند نیستند و بسیاری از آنها فقط به اندازه‌ای درآمد کسب میکنند که بتوانند فعالیت‌های تجاری خود را در زمان‌های مناسب ادامه دهند، بنابراین اقدام دولت در راستای کاهش مالیات میتواند تاثیر بسزایی بخصوص در تقویت روحیه صاحبان کسب و کارهای کوچک و فقرای سخت کوش داشته باشد و آنها را تشویق کند که بر شرایط سخت امروزی غلبه کنند.

اقدام چین در کاهش مالیات، شتاب بیشتری برای رشد اقتصادی در داخل کشور ایجاد می‌کند و به شرکت‌های کوچک و متوسط کمک می‌کند تا از طوفان همه‌گیری کووید-۱۹ که در اکثر کشورها موجب رکود یا کسادی بازار شده است، خلاص شوند.

چین همچنین در ماه مارس اعلام کرد که توانسته است با کاهش مالیاتی بر روی شرکت های خارجی نیز باعث شود تا بیش از ۴۱ هزار شرکت با سرمایه کشورهای دیگر از ابتدای سال جاری تا پایان هشت ماه در چین ثبت شود.

بنا به آماری که اداره ملی آمار این کشور منتشر کرده است در همین زمان چین موفق به جذب بیش از ۸۶ میلیارد دلار سرمایه خارجی مستقیم شده است که در مقایسه با سال گذشته میلادی در همین دوره ۶٫۱ درصد رشد نشان می دهد.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....