تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 - 18:18
کد خبر : 48187

کاهش خروج پول حقیقی از بورس

کاهش خروج پول حقیقی از بورس

در روز سه‌شنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار ۲۹۳ میلیارد تومان بود که نسبت به روز قبل ۲۱ درصد کاهش یافته است. اقتصاددان: در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد ۹ هزار و ۷۴۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۴۴۴ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز

در روز سه‌شنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار ۲۹۳ میلیارد تومان بود که نسبت به روز قبل ۲۱ درصد کاهش یافته است.

اقتصاددان: در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد ۹ هزار و ۷۴۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۴۴۴ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز ۳۸۴ واحد نزول کرد و در سطح ۳۸۲ هزار و ۸۳۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس ۷۶ واحد صعود کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۵۵۲ واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار

امروز «فارس»، «فملی» و «شپنا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. شستا، شبندر، نوری، شتران، فخوز، وغدیر، کچاد، خودرو، اخابر و فولاد دیگر نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز بودند که امروز موجب رشد شاخص شدند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس وبملت صدرنشین است و اپال و برکت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فگستر، فتوسا و وسپهر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش خروج پول حقیقی

در روز سه‌شنبه شاهد نهمین روز متوالی خروج پول حقیقی از بورس بودیم. ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار ۲۹۳ میلیارد تومان بود که نسبت به روز قبل ۲۱ درصد کاهش یافته است.

در معاملات امروز بیش ترین خروج پول حقیقی به سهام وپاسار (بانک پاسارگاد) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۱۲۰ میلیارد تومان بود. پس از وپاسار، وبملت (بانک ملت) و برکت (داروسازی برکت) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

همچنین نمادهای شپنا، نوری، ذوب، خبهمن و خگستر نیز بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

رشد ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷ هزار و ۹۳۴ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه ۲۹ درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد ۲۱ درصدی نسبت به روز گذشته به رقم ۳ هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز گذشته ۷ درصد کاهش یافت و در رقم ۱۶۰ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۳ درصد کاهش یافت و ۳ هزار و ۳۹۳ میلیارد تومان شد.

شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فتوسا) با صف‌ خرید ۸۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از فتوسا، شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فگستر) و شتوکا (توکا رنگ فولاد سپاهان) بیشترین صف خرید را داشت.

بیشترین صف فروش نیز به بنو (بیمه تجارت نو) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۳۵ میلیارد تومانی داشت. پس از بنو، سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) و خزر (فنرسازی زر) و بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

کاهش خروج پول حقیقی از بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....